Google znów czyści wyniki wyszukiwania. Ucierpiały bank Millennium, Tablica.pl czy Play

Google ponownie czyści wyniki wyszukiwania. Teraz na celowniku znalazły się między innymi Tablica.pl, bank Millennium czy Okazje.info. Google zmniejsza ich pozycję na liście wyników wyszukiwania; jest to kara za nieuczciwe praktyki pozycjonerskie.

Pierwsza zapowiedź czystki pojawiła się wczoraj na Google+, gdzie Kaspar Szymański z Google Webspam Team oznajmił:

Z przykrością stwierdzamy, że niektórzy webmasterzy nadal próbują sztuczek na skróty. Podejmujemy więc działania wobec witryn nie przestrzegajacych zaleceń Google dla webmasterów. Rezultaty naszych działań staną się zapewne widoczne w ciągu kilku dni dla użytkowników wyszukiwarki Google.

Kto nie przestrzegał tym razem przykazań Google w sprawie pozycjonowania? Między innymi bank Millennium, serwis ogłoszeń należący do Allegro - Tablica.pl oraz porównywarka cen Okazje.info oraz Play.

Jak informuje na Google+ Szymański, akcja nie jest wymierzona w żadną konkretną grupę serwisów, lecz po prostu w te, które nie przestrzegają zasad koncernu dla webmasterów.

To zresztą nie pierwsze takie porządne "sprzątanie" w wynikach wyszukiwania. Pod koniec stycznia Google zrobił prawdziwą rzeź porównywarek - wyciął z wyników wyszukiwania najpopularniejsze polskie porównywarki cen: Ceneo, Nokaut i Skąpca. Kara trwała kilka tygodni i okazała się dość dotkliwa. Notowany na giełdzie Nokaut stracił w ciągu miesiąca ponad 1,5 mln użytkowników, ponad milion straciło Ceneo. A Skąpiec - ok. 500 tys.

Więcej o:
Komentarze (49)
Google znów czyści wyniki wyszukiwania. Ucierpiały bank Millennium, Tablica.pl czy Play
Zaloguj się
  • msypa

    Oceniono 32 razy 30

    Dlaczego nikt nie zrobi porządku z Pobieraczkiem? Cokolwiek się wpisze w Google to ten syf wybija

  • kwa_mac

    Oceniono 29 razy 27

    Fajnie. Szkoda tylko, że Google nie jest konsekwentny w tym, co robi. Ceneo ukarali w ten sam sposób. Normalny śmiertelnik musiałby miesiącami odzyskiwac pozycję. Ceneo natomiast znów jest na topie wyników. Gdy chcę dowiedziec się czegoś o produkcie i wpisuję jego symbol/nazwę, to w wynikach na pierwszej stronie znowu są śmieci, czyli porównywarki cen z masą reklam.
    Gdy szukam opinii nt. produktu, towpisuję frazę: nazwa_produktu opinie
    I znowu na topie sa porównywarki cen tylko dlatego, że mają na swoich stronach link zatytułowany "opinie". Pal licho... niech są na topie z tymi opiniami. Problem w tym, że te "opinie" użytkowników porównywarek to wielkie oszustwo. Zamieszczają tam formułki typu "Dobry zakup, Polecam!!!"... Szlag mnie trafia, gdy czytam takie wpisy, bo wiadomo, że to kryptoreklama.
    Google powinno całkowicie wyciąć porównywarki cen.

  • ncc74656

    Oceniono 9 razy 7

    I tak na pierwszej stronie wyników wyszukiwania jest pełno syfu a żeby coś konkretnego znaleźć to trzeba się postarać. A G i tak zarobi bo alternatywy jakoś nie widać... Może microsoftowi się uda kiedy w końcu zrozumieją słowa "Never underestimate power of stupid people in large groups"

  • eclipse7

    Oceniono 10 razy 6

    wyniki wyszukiwania google z miesiąca na miesiąc coraz gorsze, może w końcu pojawi się jakaś lepsza alternatywa...

  • euzebiusz_w

    Oceniono 3 razy 3

    W trosce o najwyższą jakość wyników wyszukiwania Google nie wyświetla linku do strony Banku Millennium w odpowiedzi na zapytanie "bank millennium". Gratulacje.

    W wynikach (na pierwszej stronie) ostatnio sporo bezwartościowego spamu - wszystko od momentu, w którym Google wypowiedziało wojnę spamowi (25 kwietnia).

  • skelterhelter

    Oceniono 3 razy 3

    No to się "eksperci" emarketingu i pozycjonerzy popisali

  • moshicks

    Oceniono 2 razy 2

    mnie najbardziej wkurza to gdy szukam jakichś sterowników np. do drukarek to na pierwsze miejsca wyskakują strony które oferują jakieś badziewie do sterowników a na dodatek nie ściągniesz nic jak się nie zarejestrujesz i nie ściągniesz ich wspaniałego softu. Oryginalne strony producentów są daleko w tyle i dokopanie się do sterowników graniczy z cudem.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX