YouTube Rewind 2015 - świat ogląda śmieszne filmiki, Polska produkcje własnych twórców

YouTube opublikował zestawienie filmów, które najchętniej oglądaliśmy w mijającym roku. Głównie były to produkcje zawodowych youtuberów. W Polsce najpopularniejsze okazały się dwa filmy twórców z Abstrachuje.tv, SA Wardęga znalazł się dopiero na piątym miejscu zestawienia.

YouTube od lat publikuje w grudniu zestawienia filmów, które były najchętniej oglądane w ciągu roku. Rok temu to film Polaka, Sylwestra Wardęgi, otwierał światowe zestawienie. W tym roku takich zaskoczeń nie ma. Ważna uwaga - zwrócicie zapewne uwagę, że poszczególne filmy mogą mieć więcej wyświetleń, niż znajdujący się na pierwszym miejscu Abstrachuje.tv. Google tłumaczy, że pod uwagę brane są wyłącznie wyświetlenia pochodzące z danego kraju, czyli w tym wypadku  z Polski. Do tego trzeba doliczyć udostępnienia, komentarze i pozytywne oceny.

Zobacz też: Statki kosmiczne z filmów i gier

W Polsce w 2015 roku najchętniej oglądaliśmy:

1. Abstrachuje.tv - Lata .90 va dzisiaj (ponad 4 miliony wyświetleń)

2. Abstrachuje.tv - W świecie kawalerów (ponad 4 miliony wyświetleń)

3. StuuTV - Szkoła parodia (ponad 4,5 miliona wyświetleń)

4. Cybermarian - Brzydcy i wściekli - "Fast and Furious 7" parody (ponad 4,8 miliona wyświetleń)

5. SA Wardęga - CarDog for Animals - W4rDoge (ponad 3,6 miliona wyświetleń)

6. Kabaret Skeczów Męczących - Chrzciny - Świętokrzyska Gala Kabaretowa 2015 (ponad 3,8 miliona wyświetleń)

7. reZigiusz - OCULUS + HORROR + SIOSTRA = ZAWAŁ! PULS 179 (ponad 2,5 miliona wyświetleń)

8. The Voice of Poland VI - Krzysztof Iwaneczko - „Nieznajomy” - Przesłuchania w ciemno (ponad 3,7 miliona wyświetleń)

9. SPInkafilmstudio - Blok Ekipa (II), odcinek 49 (ponad 2,6 miliona wyświetleń)

10. Coca Cola - #DajCalusa z Coca-Cola! Maffashion, Masterczułek, JDabrowsky, MultiGameplayGuy, Ajgor (ponad 2 miliony wyświetleń)

Jak widać, na polskim YouTube rządziły nasze lokalne produkcje. Aż 7 spośród najchętniej oglądanych w Polsce filmów zostało stworzonych przez youtuberów, którzy - jak widać - coraz bardziej się profesjonalizują. W reklamie Coca Coli występowali youtuberzy i blogerzy. Widać wyraźnie, że YouTube stał się miejscem dla młodszych użytkowników. Wygląda na to, że starsi oglądają i dzielą się filmami publikowanymi na Facebooku. Serwis społecznościowy Zuckerberga kładzie wysoki priorytet na wideo - to znaczy, że film opublikowany bezpośrednio na Facebooku będzie częściej wyświetlany, niż link z YouTube albo innego miejsca w sieci. Twórcy i marki publikują więc filmy w dwóch miejscach - i na Facebooku, i na YouTube. No ale zostaje jeszcze muzyka.

Najchętniej oglądane w Polsce w tym roku teledyski:

1. Ellie Goulding - Love Me Like You Do

2. Sarsa - Naucz Mnie

3. Major Lazer & DJ Snake - Lean On (feat. MO)

Na dalszych miejscach zestawienia dwukrotnie znalazł się Gang Albanii, a także Wiz Khalifa, Natalia Nykiel, Enej, Maroon 5 i oczywiście Adele.

W 2015 roku na świecie najczęściej oglądano:

1. Silento- Watch Me (Whip/Nae Nae)

2. Clash of Clans: Revenge (Official Super Bowl TV Commercial)

3. Crazy Plastic Ball PRANK

4. Love Has No Labels | Diversity & Inclusion | Ad Council

5. Lip Sync Battle with Will Ferrell, Kevin Hart and Jimmy Fallon

6. Justin Bieber Carpool Karaoke

7. 6ft Man in 6ft Giant Water Balloon - 4K - The Slow Mo Guys

8. Golden boy Calum Scott hits the right note | Audition Week 1 | Britain's Got Talent 2015

9. Dover Police DashCam Confessional (Shake it Off)

10. Mean Tweets - President Obama Edition

Na świecie w tym roku najpopularniejsze okazały się być śmieszne filmiki, wirale i treści tworzone przez "dużych" graczy - np. przez telewizje. Polska też wybrała treści zabawne, ale produkcji osób dużo mniejszego kalibru.

Więcej o:
Komentarze (25)
YouTube Rewind 2015 - świat ogląda śmieszne filmiki, Polska produkcje własnych twórców
Zaloguj się
  • agentwrogiegoukladu

    Oceniono 43 razy 27

    Nie wiem, czy jest się czym chwalić, ale nie widziałem ŻADNEGO z podanych w tym artykule filmików - poza teledyskiem Sarsy, którym atakowano w pewnym momencie dosyć zaciekle.

  • torbicki65

    Oceniono 27 razy 19

    Tzn. Polska znowu jest do tyłu i podczas, gdy cały świat ogląda filmiki z 2015 roku, Polacy oglądają te z 2014?
    Dziennikarstwo za 99 groszy.

  • gaz-wegaz

    Oceniono 18 razy 14

    Chyba się starzeję, bo nie dość, że żadnego nie widziałem, to uważam je za niezłe g.wno.

  • no4nwo

    Oceniono 15 razy 11

    Ja pie.... To tyle.

  • butchy1

    Oceniono 14 razy 8

    miałem po raz pierwszy przyjemność obejrzeć abstrachuje. żenujące. już się nie dziwie skąd się biorą drewniane polskie kabarety. mamy to we krwi.

  • Expert 325

    Oceniono 9 razy 7

    a ja na youtube ostatnio Roxy Music, a zwłaszcza klasyczny album Siren z (dobrego) 1975 roku

  • citrixx

    Oceniono 10 razy 6

    Nie rozumiem, skąd krytyka artykułu i jego autorów, że filmiki żenujące, że ja nie widziałem żadnego itd. To nie jest artykuł o tym, co wg autorów jest wartościowe na YT tylko obiektywny ranking liczby wyświetleń podany YT. Więc po co ta spinka?

  • robal_pl

    Oceniono 5 razy 5

    Jedyne co widziałem to CarDog for Animals i Crazy Plastic Ball PRANK!!
    I chyba dobrze, szczególnie biorąc pod uwagę stan umysłowy naszego społeczeństwa..

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX