Nasza Klasa może łatwo zginąć

9 osób zginęło a 136 zostało rannych w wypadkach do jakich doszło wczoraj na polskich drogach. Liczba rannych odpowiada wielkości pięciu klas szkolnych. Największy portal społecznościowy nasza-klasa.pl rozpoczął kampanię społeczną propagującą bezpieczne zachowania na drodze.
Czytaj najnowsze informacje o portalu Nasza Klasa

Ponure statystyki wypadków drogowych często nie przemawiają kierowcom do wyobraźni. Wyprzedzanie na przejściu dla pieszych, na "trzeciego" czy wręcz "czwartego", drastyczne przekraczanie dopuszczalnej prędkości w terenie zabudowanym, prowadzenie w stanie nietrzeźwości, to tylko nieliczne przykłady częstych zachowań.

- W Polsce umiera na drogach więcej ludzi, niż w ponad dwukrotnie większych pod względem populacji Niemczech. Niemcy posiadają czterokrotnie więcej samochodów, pokonują statystycznie rocznie znacznie większe niż u nas dystanse.  Prawdopodobieństwo utraty życia na naszych drogach jest więc około dziesięciokrotnie (!) wyższe, niż u naszych zachodnich sąsiadów - mówi Witold Rogalski, prezes Subaru Import Polska. Kierowcy często mówią, że to wina złego stanu dróg, infrastruktury.

- Żadna infrastruktura i żadne systemy bezpieczeństwa samochodu nie są w stanie zastąpić  myślenia - przekonuje Rogalski.

Kampania widoczna jest w serwisie Nasza-Klasa.pl, w zakładce Start. Specjalna strona internetowa została podzielona na dwie sekcje: Kierowca - adresowana do dorosłego użytkownika drogi i Dziecko na drodze- przeznaczona dla osób dopiero "włączających się do ruchu". W pierwszej części możemy zapoznać się z tak ważnymi tematami jak: pasy, alkohol, prędkość czy opony zimowe. Z kolei w sekcji poświęconej dla młodszych, można zapoznać się z informacjami dotyczącymi pierwszego kontaktu z rowerem, motorowerem, motocyklem czy samochodem.

Na apel Naszej-Klasy odpowiedzieli już znani dziennikarze, sportowcy czy aktorzy. W specjalnych filmach opowiadają o ważnych aspektach poruszania się po drodze. Zdaniem przedstawicieli Naszej-Klasy to ważne, bo do wielu młodych przemawia głównie "autorytet ekranu".

Partnerem merytorycznym akcji jest Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji. Kampania potrwa do końca listopada.

Więcej na ten temat >>