Top 10 najczęściej odwiedzanych serwisów społecznościowych

Choć zapewne korzystamy tylko z jednego lub dwóch, w całej Sieci czeka na nas bardzo dużo serwisów społecznościowych. Najczęściej mówi się o jednym, dwóch lub trzech, a tymczasem miliony użytkowników korzystają z takich, o których mogliśmy nawet nigdy nie słyszeć. Jak więc wygląda lista dziesięciu największych serwisów tego typu? Można ją przejrzeć w dalszej części artykułu. Powstała ona w oparciu o dane zbierane przez spółkę Alexa Internet, która zajmuje się gromadzeniem i prezentowaniem informacji na temat ruchu generowanego przez badane strony internetowe.
Facebook Facebook fot. Facebook

Facebook

Absolutny numer jeden. Serwisu założonego przez Marka Zuckerberga nie trzeba przedstawiać. Odwiedza obecnie 700 milionów internautów w ciągu miesiąca.

Twitter Twitter fot. Twitter

Twitter

Serwis znajdujący się na drugiej pozycji "zupełnie inny świat", kiedy porównamy go do Facebooka. Przynajmniej w temacie ilości odwiedzających go osób. We wrześniu 2011 roku na Twittera zajrzało 200 milionów internautów.

LinkedIn LinkedIn fot. LinkedIn

LinkedIn

Trzecie miejsce może zaskakiwać. Odpowiednik naszego Goldenline gromadzi osoby dyskutujące o swoim życiu zawodowym i wszystkim co z nim związane. Ludzi tych we wrześniu było mniej więcej sto milionów.

MySpace MySpace fot. MySpace

MySpace

Choć wiele mówi się o tym, że MySpace umiera, to statystki pokazują, że wciąż ma się dobrze. Serwis społecznościowy gromadzący muzyków i osoby zainteresowane muzyką odwiedziło we wrześniu ponad 80 milionów internautów.

Ning Ning fot. Ning

Ning

To zapewne pierwszy serwis na liście, którego może nie znać wielu internautów. Ning to platforma dla osób zainteresowanych tworzeniem własnych, unikalnych sieci społecznościowych. Co ciekawe, jego użytkownicy mogą zarabiać na osobach odwiedzających ich dzieło wewnątrz Ning. We wrześniu z serwisu skorzystało sześćdziesiąt milionów internautów.

Google+ Google+ fot. Google+

Google+

Najnowszy gracz w świecie serwisów społecznościowych wylądował dopiero na szóstej pozycji. Można jednak zakładać, że będzie się on piął w górę listy, szczególnie że został już otwarty dla wszystkich chętnych. W zeszłym miesiącu odwiedziły go 32 miliony internautów.

Tagged Tagged fot. Tagged

Tagged

Amerykański serwis społecznościowy, który istnieje od 2004 roku. W jego przypadku ciekawe jest to, że jest on dość kontrowersyjny. Dwa lata temu musiał on zapłacić prawie półtora miliona dolarów kary za wysyłanie niechciany, grupowych wiadomości email, które wprowadzały użytkowników w błąd. Tagged był też krytykowany za wolne reagowanie na doniesienia o znajdującej się na jego łamach dziecięcej pornografii. Mimo to serwis we wrześniu odwiedziło 25 milionów osób.

Orkut Orkut fot. Orkut

Orkut

Serwis społecznościowy należący do firmy Google. Bardzo popularny w Indiach i Brazylii. Internauci z tych krajów w sumie składają się na 90% użytkowników Orkut. We wrześniu odwiedziło go 15,5 miliona osób.

Serwis społecznościowy hi5 Serwis społecznościowy hi5 fot. hi5

hi5

hi5 koncentruje się nie tylko na funkcjach typowych dla serwisów społecznościowych. Bardzo popularne są w nim także gry, których w sumie oferuje już ponad dwieście. Co tydzień pojawiają się w nim natomiast 2-3 kolejne. Z założonego w 2003 r. serwisu korzystają przede wszystkim mieszkańcy Indii, Mongolii, Tajlandii, Jamajki i Rumunii. W sumie hi5 (we wrześniu) odwiedziło 11,5 miliona internautów.

myyearbook myyearbook fot. myyearbook

myyearbook

Serwis, który w lipcu stał się bohaterem doniesień w mediach. Odpowiadają za niego Catherine i David Cook, rodzeństwo, które sprzedało swoje dzieło za 100 milionów dolarów. Warto zaznaczyć, że w chwili powstawania myyearbook, Catherine miała zaledwie piętnaście lat. We wrześniu serwis ten odwiedziło prawie 7,5 miliona osób.

Więcej o: