Komentarze (99)
Pasażerowie lini lotniczych mają dość. Chcą skończyć z klauzulą "no-show"
Zaloguj się
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • partia_niewidzialnych

    Oceniono 3 razy 1

    Wygląda mi to na narzędzie do segmentacji cenowej klientów. Jednym z podstawowych warunków skutecznej segmentacji jest brak możliwości przechodzenia klientów pomiędzy grupami, np. na pożyczoną legitymację studencką niestudent nie wejdzie taniej do kina. Tu segmentacja działa tak, że owszem warszawiak nie może sobie kupić bilet dwuetapowy i z niego skorzystać, lecąc taniej przez Berlin, to berlińczyk już tego nie zrobi i z Berlina będzie mieć drożej, a do Warszawy nie dojedzie, żeby lecieć dwuetapowym taniej, bo mu się dojazd nie opłaci.

  • 1stanczyk

    Oceniono 11 razy 1

    To, że pasażerskie linie lotnicze to są jak dotąd najczęściej bezkarni złodzieje to nie jest nic nowego.

    To jest ta "specyfika" sektora lotniczego o której często mówili, którą często bronili się przesłuchiwani przed Nadzwyczajna Komisja badającą nieprawidłowości funkcjonowania instytucji państwowych przy aferze Amber Gold wysocy w randze dyrektorów urzędnicy "naszego" Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

    Żeby moc miedzy innymi bezkarnie kraść mają swój urząd, broniący interesów nie tyle lotnictwa cywilnego co głównie linii lotniczych.

    Jeśli latam coraz mniej to głównie dlatego, że nie lubię być okradany w majestacie złodziejskiego prawa.

    Spóźniony na samolot Air France z racji bomby na wiodącej na lotnisko trasie metra (co bez trudu można było stwierdzić śledząc serwisy informacyjne) i braku wiarygodnych informacji co do czasu trwania przestoju metra, musiałem kupić również drugi, przewidziany na dwa tygodnie później bilet powrotny.

    Jeśli to się nie nazywa złodziejstwo w biały dzień w majestacie prawa to jak to nazwać.

    Nie nie to nie: ze złodziejskim gównem nie latam.

  • zazka88

    0

    Dla wszystkich którzy szukają pomocy w odszkodowaniach za loty, lub otrzymali decyzje odmowne kieruję tutaj po pomoc: prawnik20

  • mily.rak

    0

    W końcu...

  • miszogun

    0

    Przede wszystkim powinien być ujednolicony i jasno określony minimalny bezpłatny bagaż, bo to jest to czym linie lotnicze, zwłaszcza te tanie pogrywają najbardziej. A to o czym jest napisane w tym artykule to oczywista oczywistość.

  • mocno_kwasny

    Oceniono 4 razy 0

    Utknela w radzie czyli po polsku unijni urzędnicy zostali skorumpowani ;-)

  • steryd111

    Oceniono 2 razy 0

    A co w sytuacji gdy mamy bitwy tam i spowrotem, lecimy w tamtą stronę a gdy chcemy wrócić okazuje się że „system” nas nie zauważył i nie mamy możliwości powrotu? Tak miałem podczas podróży z LOTem.

  • roman_

    Oceniono 2 razy 0

    Nie na temat ale przydałaby się też jakaś ogólna regulacja na temat bagażu.
    NA tym polu linie próbują ciągłe coś ugrać i powstaje chaos.
    Każdy pasażer powinien mieć możliwość zabrania podstawowego bagażu w cenie biletu w ilości która mieści sie na pokładzie maszyny.

  • marcinblonie

    Oceniono 10 razy 0

    Ciekawe jak linie lotnicze chętnie płacą pasażerom za oberbookingi spóźnienia i brud I smród w samolotach/ rayan

  • ultraviolet24

    Oceniono 9 razy -1

    Właśnie dlatego lepiej latać low-costami. RyanAir nigdy czegoś takiego nie praktykował :)

  • 1stanczyk

    Oceniono 10 razy -2

    Już sama narzucona lotniczym pasażerom strategia rynkowa sektora lotniczego jest ewidentnym złodziejstwem.
    Na jakiej zasadzie w samolotach rzadko lecących z kompletem pasażerów im bliżej daty odlotu tym bilet jest droższy.

    Widocznie, w interesie tej na tyle korzystnej dla linii lotniczych strategii, bardziej opłaca się przewozić pusty fotel niż przewieść pasażera, jak na przykład na rynku usług turystycznych, czy w transporcie kolejowym w niejednokrotnie nadzwyczaj korzystnej taryfie "last minut".

    Kiedy siedzę w samolocie i wiem, że za ta samą transportową usługę zapłaciłem niejednokrotnie dwa do trzech razy tyle co siedzący kolo mnie pasażer tylko dlatego, że gonią mnie terminy, to to się nie nazywa inaczej zakazany w handlu cennik według mordy klienta.

    To tak jakby w restauracji kelner podawał ceny posiłku w zależności od oceny ubioru, czy wrażenia jakie odniósł widząc klienta.

    Ale skoro tak jest to najwyraźniej większość podróżujących liniami lotniczymi to właśnie lubi

  • i.l

    Oceniono 3 razy -3

    a jest w porządku, jak pasażer kupuje bilet w obie strony, by uzyskać zniżkę, a od początku wiedział, ze poleci tylko w jedną?

  • cmok_wawelski

    Oceniono 10 razy -4

    Biznes 'linia lotnicza' nie jest łatwy, miły tani i przyjemny jak sprzedaż lodów na plaży w upał.
    Przede wszystkim bardzo rygorystyczne przepisy a więc i wysokie koszty obsługi, konkurencja, pogoda, skomplikowana technika itd.
    Jak się ludziom wydaje, że linia ma zarabiać na biletach za 15 czy 70 Euro?

  • tksl

    Oceniono 7 razy -5

    klauzula ma swoje uzasadnienie
    w szczególności dla tras z portów regionalnych, gdy sa "promocje" to tak na prawdę porty regionalne dofinansowują takie połączenia
    w tym wypadku Rzeszów-Paryż z przesiadka w Warszawie może być tańszy od lotu Warszawa-Paryż.
    stosowanie klauzuli no-show wyklucza wykorzystywanie tego typu promocji.
    także linie nigdy z tego nie zrezygnują, a jeśli eu ich do tego przymusi to bilety (szczególnie te z portów regionalnych) będą odpowiednio droższe.

  • zazwyczaj_nieomylny

    Oceniono 37 razy -27

    Wystarczy, żeby linie lotnicze miały obowiązek jasnego poinformowania, że niestawienie się w pierwszym etapie podróży anuluje bilet.
    Bo chwilowo wygląda to tak, że kupujemy bilet z jasnymi warunkami, a potem chcemy te warunki zmieniać.

  • fakej

    Oceniono 44 razy -36

    Często bilet w dwie strony jest tańszy od biletu w jedną stronę dlatego niektórzy cwaniaczą i kupują sobie bilet powrotny, lecąc tylko w jedną stronę. Przepisy unijne powinny umożliwiać liniom lotniczym ukrócenia takiego cwaniactwa i dochodzenia zwrotu kosztów w cenie pomiędzy biletem powrotnym a biletem w jedną stronę jeśli pasażer wykupił bilet powrotny, ale poleciał w jedną stronę i biletu do końca nie wykorzystał.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX