Koniec wakacji i fala zakupowa. Zobacz jakie branże w e-commerce przeżywają w tym czasie sprzedażowy boom.

Koniec wakacji i zbliżający się nieuchronnie wrzesień każdemu dziecku kojarzy się z rozpoczęciem nowego roku szkolnego. Dla rodziców jest to czas kompletowania wyprawki szkolnej, uzupełniania braków w dziecięcej garderobie i planowania dodatkowych zajęć pozalekcyjnych.

Kiedy faktycznie zaczynamy przygotowania dzieci do powrotu do szkoły?
 
"Przygotowania do powrotu do szkoły w przypadku wielu rodzin rozpoczynają się już w lipcu i nabierają tempa w kolejnych tygodniach. Wielu rodziców rozkłada ten proces w czasie, aby nie nadwyrężyć jednorazowo domowego budżetu. Kulminacyjnym momentem widocznym w e-handlu jest jednak koniec sierpnia. Obserwujemy w tym czasie zwiększoną aktywność sprzedażową w sklepach z branży papierniczej, odzieżowej, ale także meblarskiej czy technologicznej. Nowy rok szkolny jest bowiem okazją nie tylko do wymiany wyposażenia plecaków, ale też uzupełnienia szaf czy nawet odświeżenia pokoju dla dziecka" - mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, Country Manager PayU w Polsce.
 
Boom sprzedażowy przede wszystkim dla branży papierniczej.i kurierskiej!
 
"Jeżeli chodzi o wzmożony ruch i sprzedaż na przełomie sierpnia i września to jest to standard w branży papierniczej. Duże firmy kończą przestoje urlopowe/produkcyjne, szkoły kończą remonty i uzupełniają zaopatrzenie, a osoby prywatne przygotowują się na rozpoczęcie roku szkolnego." - mówi Jacek Holicz z firmy easyoffice24.pl.

Zwiększona sprzedaż w e-sklepach oznacza jednocześnie zwiększoną liczbę nadawanych przesyłek - w końcu usługi kurierskie są nieodłącznym elementem dobrze prowadzonego e-biznesu.

"Już w połowie sierpnia wśród wielu polskich rodzin zaczyna się okres przygotowań do nowego roku szkolnego. Wówczas drastycznie rośnie liczna zamówień w sklepach internetowych, szczególnie w księgarniach oraz firmach specjalizujących się w dystrybucji używanych podręczników i artykułów papierniczych, ale nie tylko. Rośnie również zdecydowanie liczba zamówień w sklepach meblarskich, ze sprzętem RTV oraz standardowo w branży odzieżowej. Każdy uczeń bowiem potrzebuje nie tylko nowych wygodnych butów, ale też coraz częściej i chętniej sięga po tablet szukając informacji, czy rozwiązując prace domowe" - mówi Piotr Szymczak, Członek Zarządu furgonetka.pl

Jak się dobrze przygotować?

Liderzy rynku znają sezonowe szanse na zwiększenie sprzedaży i je wykorzystują - również dlatego przygotowują swoje oferty promocyjne jeszcze przed wakacjami. "Pierwsze przygotowania do sezonu szkolnego rozpoczynamy w kwietniu, wybieramy asortyment, negocjujemy warunki u producentów, zlecamy produkcję lub planujemy import. W końcowym etapie przygotowujemy oferty sprzedażowe. Najbardziej liczy się doświadczony personel, oczywiście bez e-sklepu i pomocy technicznej ze strony home.pl moglibyśmy mieć duże problemy z utrzymaniem sprawności działania takiego sklepu. Jest jeszcze kwestia marketingu który odgrywa kluczową rolę, oraz zewnętrznych partnerów jak np. furgonetka.pl czy PayU, którzy odgrywają ważna rolę w sprawnie działającym sklepie internetowym czy nawet w budowaniu relacji z klientem biznesowym" - mówi Jacek Holicz z firmy easyoffice24.pl

Prawdziwi liderzy mają narzędzia i wsparcie specjalistów, dzięki którym sprawnie wykorzystują szansę jaką jest powakacyjna fala zakupowa.