Silnik Unity właśnie stał się wydajnieszy

Twórcy od teraz mogą zaktualizować swoje gry do Unity 5.4, który otrzymał m.in. poprawione wsparcie dla wielordzeniowych procesorów.

Nowa aktualizacja silnika Unity (wykorzystywanego w wielu grach niezależnych, jak np. Wasteland 2, czy chociażby polskie Layers of Fear) właśnie się ukazała. Sporo wysiłku twórcy silnika włożyli w poprawki mające na celu lepsze wykorzystanie zasobów wielordzeniowych procesorów - oznacza to, że gry tworzone na silniku Unity jeśli zostaną stworzone, lub już wydane dostaną aktualizację, będą znacznie lepiej działać na nowych procesorach. Tyczy się to również konsol Playstation 4 i Xboxa One, które miały dosyć poważne problemy z grami działającymi na tym silniku. Przejście na Unity 5.4 pozwoli uniknąć znacznych spadków wydajności odczuwalnych chociażby w wydanej niedawno przez Campo Santo grze niezależnej Firewatch.

Spis nowości w Unity 5.4:

- znacznie usprawniono renderowanie wielowątkowe;
- zmniejszono nacisk na GPU dzięki instancjonowaniu (potrzebna jest teraz mniejsza ilość rysowań dzięki powielaniu rysować w przypadku renderowania takich samych obiektów);
- aktualizacja w oświetleniu cząsteczkowym - jeszcze ładniejsze oświetlenie;
- dodano wsparcie dla open-source'owych efektów filmowych jak zaawansowana głębia ostrości czy "Screenspace Raytraced Reflections", lub color-grading, od teraz dostępnych do pobrania ze sklepu Unity.

Nowa wersja środowiska Unity do tworzenia gier dostępna jest już w naszej bazie programów w tym miejscu. Jeśli nie jesteś deweloperem gier, być może warto sięgnąć po to narzędzie - pozwala szybko stworzyć swoją pierwszą prototypową grę.

[źródło: blogs.unity3d.com]

Więcej o: