Świat pokochał wyroby made in Poland. Oto 10 niezbitych dowodów

Polskie kosmetyki coraz lepiej radzą sobie na świecie. Jesteśmy 6. eksporterem kosmetyków w Europie, produkowane w Polsce perfumy, kremy, mleczka, toniki trafiają już do ponad 130 krajów świata.
DOKTOR IRENA ERIS W SWOIM LABORATORIUM KOSMETYCZNYM DOKTOR IRENA ERIS W SWOIM LABORATORIUM KOSMETYCZNYM Fot. Maciej Zienkiewicz / Agencja Gazeta

Idziemy jak burza

Z danych GUS wynika, że eksport produkowanych w Polsce kosmetyków wyniósł w 2015 roku 10,1 mld zł, co oznacza ponad 7-proc. wzrost w porównaniu do 2014 roku. Importowaliśmy kosmetyki o wartości 7,4 mld zł, a to znaczy, że bilans handlowy jest na plusie.
Polskie kosmetyki największym powodzeniem cieszą się w Niemczech, Rosji i Wielkiej Brytanii, choć warto zaznaczyć, że przekraczająca 1 mld zł sprzedaż na tych rynkach, to w większości wyroby zagranicznych inwestorów produkujących w Polsce.
Polskie firmy kosmetyczne próbują swoich sił w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, trafia tam około 40 proc. eksportu polskich przedsiębiorstw kosmetycznych, a polskie kosmetyki cieszą się tam wyjątkowo dobrą renomą. Ostatnio z sukcesami konkurują w krajach Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej.
25 czerwca br. roku ruszył prowadzony przez Ministerstwo Rozwoju "Program promocji branży kosmetycznej". W latach 2016-2019 producenci kosmetyków mogą liczyć na wsparcie w działaniach promocyjnych na terenie takich krajów, jak: Zjednoczone Emiraty Arabskie, Ukraina, Rosja, Japonia, Turcja, Indonezja, Chiny i Korea.
Zobaczcie zresztą sami. przykłady polskich firm, które z powodzeniem konkurują na zagranicznych rynkach można mnożyć.

Eveline Cosmetics - linia LIFT HYBRID Eveline Cosmetics - linia LIFT HYBRID Eveline Cosmetics - linia LIFT HYBRID

Eveline Cosmetics

Firma Eveline Cosmetics to jeden z największych w kraju producentów i eksporterów kosmetyków, zatrudnia ponad 500 wysoko wykwalifikowanych specjalistów.
Za granicą sprzedaje aż 80 proc. produktów. Każdego roku dostarcza 70 milionów kosmetyków do ponad 90 krajów świata. W tym roku spółka planuje dwucyfrowy wzrost eksportu.
W ciągu ostatnich lat jej kosmetyki trafiały m.in. do Arabii Saudyjskiej, Iraku, Wietnamu, Hongkongu, Algierii, Gabonu, Kenii, Kongo, Nepalu czy Jemenu. Marka ma mocną pozycję w krajach Europy Środkowej, m.in. Czechach, na Węgrzech, Słowacji czy w Rumunii.

 

Jesienny makijaż Eveline Cosmetics Mat. prasowe

Inglot Inglot MARCIN LURANIEC

Inglot

Inglot z Przemyśla to kolejny eksportowy gigant wśród polskich firm kosmetycznych. Firma rozpoczęła zagraniczną ekspansję w roku 2006, jednak nie w Europie, ale w kanadyjskim Montrealu, gdzie powstał pierwszy franczyzowy salon Inglota.
Dziś spółka ma ponad 600 sklepów w 75 krajach, m.in. salon przy Piątej Alei w Nowym Jorku, jej placówki znajdują się w najważniejszych sieciach handlowych typu Sears w Meksyku, Edgars w Południowej Afryce, Sogo w Malezji czy Macy's w USA.
Pod marką Inglot swój autorski zapach postanowiła stworzyć modelka Anja Rubik.

 

23.11.2014 Krakow W salonie Inglot w Galerii Krakowskiej odbyla sie promocja perfum Original by Anja Rubik N/z Anja Rubik fot. Beata Zawrzel/REPORTERBeata Zawrzel/REPORTER / REPORTER

Dr Irena Eris Dr Irena Eris MACIEJ ZIENKIEWICZ / AGENCJA GAZETA

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

Zaczęło się niepozornie. W 1983 r. Irena Eris odeszła z państwowej Polfy i w 50-metrowym lokalu założyła zakład kosmetyczny. Produkowała tylko jeden rodzaj kremu, dziś w portfolio Dr Irena Eris znajduje się ponad 500 artykułów. Zatrudniają 1000 osób, rocznie wytwarzają blisko 20 mln sztuk produktów.
W ciągu ostatnich pięciu lat eksport spółki wzrósł o 220 procent, tylko w ubiegłym roku o 28 proc. Obecna jest w ponad 50 krajach, w Europie, Azji, Nowej Zelandii i nad Zatoką Perską. Największymi odbiorcami kosmetyków tej marki są Stany Zjednoczone, Litwa, Rosja, Niemcy, Czechy i Słowacja.
Dr Irena Eris, jako jedyna firma z Polski, może pochwalić się zaproszeniem do elitarnego klubu Comite Colbert, skupiającego najlepsze marki luksusowe świata.

Oceanic Oceanic Kolaż kobieta.gazeta.pl

Oceanic

Właścicielami Oceanic są Dorota i Wojciech Soszyńscy, funkcjonuje od 1982 roku. Jest producentem gamy kosmetyków antyalergicznych AA.
Spółka ma fabrykę w Trąbkach Małych pod Gdańskiem, dostarcza produkty do 27 krajów świata. Eksport to 10 proc. sprzedaży Oceanic. W ostatnich latach spółka osiągała dwucyfrowe wzrosty sprzedaży eksportowej w skali roku, szczególnie mocna jest na Słowacji, Białorusi, Litwie, Ukrainie i Węgrzech. Weszła na nowe rynki w krajach arabskich i na Dalekim Wschodzie.
Oceanic skupia się też na współpracy z egzotycznymi i wymagającymi rynkami jak Japonia czy Dubaj. Japończycy upodobali sobie serie ekologiczne, a mieszkańcy Dubaju produkt Oillan mogą kupić w największej sieci aptek - Life Pharmacy.

 

Dorota i Wojciech SoszyńscyWBF

Bielenda Bielenda Bielenda masełko do ust

Bielenda

Krakowska Bielenda powstała w 1990 roku, zarządzają nią Marek i Jacek Bielendowie. Zatrudnia ponad 150 osób, w swoim portfolio ma ponad 400 kosmetyków, zakład produkcyjny mieści się w Krakowie.
Bielenda sprzedawana jest w 40 krajach, ma ambicje być jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek kosmetycznych na świecie. Do największych rynków, na których sprzedaje należą Węgry, Portugalia, Rosja, Hiszpania i Finlandia. Produkty Bielendy obecne są też w Hong Kongu, Japonii, Dubaju, Arabii Saudyjskiej czy Iranie. W ostatnim czasie dynamicznie rozwija się też na Bałkanach.
Dwa lata temu powstał pierwszy sklep Bielendy w Korei Południowej, w centrum Seulu. Firma chce iść w Azji za ciosem i coraz odważniej planuje ekspansję w Chinach kontynentalnych.

Ziaja, handel Ziaja, handel Maciej Bednarek

Ziaja

Ziaja to firma założona w 1989 roku przez małżeństwo farmaceutów Aleksandrę i Zenona Ziajów. Do dzisiaj kapitał jest w 100 proc. polski. Zatrudnia ponad 555 pracowników w biurach, zakładach produkcyjnych, magazynach i logistyce. Produkuje około tysiąca specyfików do pielęgnacji twarzy, ciała, włosów oraz do higieny intymnej.
W 2015 roku zagraniczna sprzedaż spółki wzrosła o 28 proc., a na eksport trafiło niemal 5,5 mln kosmetyków marki Ziaja.
Tylko w Europie Ziaja sprzedaje kosmetyki do 30 krajów, m.in. Austrii, Czech, Danii, Finlandii, Irlandii, Szwecji czy na Ukrainę. Wśród nowych rynków, na których obecna jest Ziaja, są m.in. Hiszpania, Mołdawia, Islandia, Holandia, Turcja, Grecja, Włochy, Czarnogóra, Macedonia, Kosowo, Bośnia i Hercegowina oraz Singapur.
Marka Ziaja poza granicami kraju dostępna jest w dużych sieciach handlowych i lokalnych sieciach drogeryjnych i aptecznych. Do zagranicznych partnerów firmy należą największe europejskie sieci handlowe, takie jak: Ahold, Auchan, Billa, Bipa, DM, Globus, Kaufland, Metro, Mercator, Merkur, Rossmann czy Tesco.

Y28.10.2010 GDANSK , ZENON ZIAJA WLASCICIEL FIRMY ZIAJAFOT. RAFAL MALKO / AGENCJA GAZETAAG

Produkty do pielęgnacji stóp z linii Good Foot od Delia Cosmetics Produkty do pielęgnacji stóp z linii Good Foot od Delia Cosmetics materiały prasowe

Delia Cosmetics

To rodzinna spółka z polskim kapitałem, założona w 1998 roku przez chemika Józefa Szmicha.
Delia specjalizuje się w produkcji gamy kosmetyków do koloryzacji i pielęgnacji włosów, twarzy i ciała oraz makijażu. Najbardziej rozpoznawalnym segmentem spółki jest koloryzacja włosów, na czele z marką Cameleo.
Na rynkach zagranicznych obecna jest w 63 krajach, m.in. Armenii, Białorusi, Finlandii, Izraelu, Rosji i we Włoszech. Spółka planuje ekspansję w Gruzji, Jordanii, Tadżykistanie, krajach Bliskiego Wschodu, Afryce Północnej i Ameryce Południowej.

FlosLek Slim Line FlosLek Slim Line materiały prasowe Kis Production

Floslek

Właścicielami i założycielami firmy są Katarzyna i Jerzy Furmankowie. Floslek specjalizuje się w produkcji kosmetyków dla osób o delikatnej i wrażliwej skórze.
W latach 2012-2014 Laboratorium Kosmetycznym Floslek zwiększyło eksport o 450 proc. Dziś kosmetyki Floslek są dostępne na 31 światowych rynkach, w tym w Arabii Saudyjskiej, Japonii, Kanadzie, Korei Południowej, Libanie, Kuwejcie, USA czy Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Linia Spa Sport z algami od Verona Products Professional Linia Spa Sport z algami od Verona Products Professional Verona

Verona Products Professional

Verona Products Professional to polska firma, która wystartowała w 2003 roku. Ma siedzibę w Sochaczewie, zatrudnia ponad 200 osób. Produkuje kosmetyki do makijażu, pielęgnacji twarzy i ciała, koloryzacji oraz stylizacji włosów oraz wyroby perfumeryjne.
Produkty Verony sprzedawane są do ponad 60 krajów, obecne są w prawie wszystkich krajach europejskich, można je także kupić w krajach arabskich, na Dalekim i Bliskim Wschodzie, obu Amerykach, Azji i w krajach afrykańskich. W ostatnich latach Verona zdobyła popularność na rynkach Hiszpanii, Portugalii, Włoch, Szwecji, Chin, Filipin, Japonii, Niemiec, Iraku i Pakistanu.

Więcej o:
Komentarze (52)
Świat pokochał wyroby made in Poland. Oto 10 niezbitych dowodów
Zaloguj się
  • icc217

    Oceniono 13 razy 11

    Kiszone ogorki?

  • stokrotkax26

    Oceniono 3 razy 3

    Pierwsze slysze, ze takim powodzeniem ciesza sie polskie kosmetyki w Wlk Brytanii. Niestety wszytsko musze nadal sprowadzac z Polski albo prosic Mame o paczke. W zyciu nie widzialam tu na polce ani jednego polskiego kosmetyku a mieszkam w Londynie juz od 8 lat, dostep do mniejszych i wiekszych sklepow a takze do centrow handlowych mam znakomity. Nie wiem kto jest autorem tego promocyjnego artykulu ale to sa jakies bzdury wyssane z palca.

  • sselrats

    Oceniono 2 razy 2

    Naprawde na wszystkich tych wyrobach napisane jest dumnie Made in Poland??? NAPRAWDE??? A nie Made in Europe?

  • comentarista

    Oceniono 2 razy 2

    Firma Eveline może i jest polska, ale z jakiegoś powodu (wstyd?) skutecznie to ukrywa. Adres do korespondencji jest w Paryżu na Champs Elysees, a na opakowaniach piszą "Made in Europe".

  • eri22

    Oceniono 14 razy 2

    ziaja jest ok

  • czarnybialyszary

    Oceniono 3 razy 1

    to może w końcu PŁACE ZACZNĄ SZYBCIEJ ROSNĄ?!?! Skoro jest tak dobrze!!!

  • gaciekesikowej

    Oceniono 3 razy 1

    Janie Nowak, nie od razu Kraków zbudowano. Gdyby nasza Polska od wojny miała możliwość rozwoju ten sam co Niemcy lub Francja to wierz mi że bylibyśmy w inej sytuacji. Wszystko syfem i kiłą nie jest jak piszesz chyba że choroba weneryczna wypaliła Ci mózg. Ja tam widzę realne szanse na rozwój potrzeba nam tylko czasu , wiary i dobrych stosunków ze wschodem bo tam możemy wszystko sprzedawać.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX