Najpopularniejsze samochody w Polsce? Lider nie zaskakuje, ale dalej robi się ciekawie

Od początku roku w Polsce zarejestrowano niemal 400 tys. nowych samochodów. Tylko w październiku przybyło 40 507 samochodów (o 9,2 proc. więcej niż we wrześniu). Większość z nich to samochody przeznaczone na użytek służbowy (29 888), a pozostałe 10 619 samochodów zostało wybrane przez klientów indywidualnych. Jakie modele były kupowane najchętniej? Dane oparte są o statystyki Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego i dotyczą jedynie samochodów rejestrowanych po raz pierwszy.
Dacia Duster Dacia Duster Fot. Dacia

Miejsce 10. Dacia Duster

W październiku na miejscu 10. uplasowała się Dacia Duster, która od września przesunęła się o dwie pozycje do góry notując niemal 15-procentowy wzrost. W Polsce zarejestrowano 746 sztuk samochodu rumuńskiej marki, a więc o prawie 20 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku.

SUV-a od Dacii firmy wybrały 444 razy, co pozwoliło przeskoczyć o jedną pozycję i zająć 13. miejsce. Na użytek prywatny zarejestrowano 302 auta (6. miejsce), a więc o ponad 27 proc. więcej niż miesiąc wcześniej.

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Premium (III) Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Premium (III) fot. M 93 / CC BY-SA 3.0 DE

Miejsce 9. Hyundai Tucson

Dzięki sporemu wzrostowi liczby rejestracji w październiku na miejsce 9. zasłużył sobie Hyundai Tucson. Klienci wybrali to auto 758 razy, czyli o niemal 52 proc. więcej niż miesiąc wcześniej, a to pozwoliło przeskoczyć aż 9 pozycji do góry.

Model ten był trzecim najchętniej wybieranym autem do użytku prywatnego (362 egzemplarze). Klienci biznesowi zdecydowali się na Tucsona 396 razy, co pozwoliło zająć tylko 16. miejsce wśród aut służbowych.

Škoda Rapid, marzec 2013 Škoda Rapid, marzec 2013 fot. Charles01 / Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported

Miejsce 8. Skoda Rapid

Na miejsce 8., notując niemal 20-procentowy wzrost (m/m) wdarła się Skoda Rapid. Auto pogranicze klasy B i C zostało zarejestrowane 821 razy przeskakując o 3 pozycje z miejsca 11. we wrześniu.

Skoda Rapid może pochwalić się mniej więcej równym zainteresowaniem ze strony osób prywatnych, jak i firm. Klienci indywidualni zdecydowali się na nie 258 razy (8. pozycja), a firmy 563 razy (9. pozycja).

RZESZOW , HALA PODPROMIE , SAMOCHOD VW VOLKSWAGEN GOLF VI GTD PREZENTOWANY PODCZAS TARGOW MOTORYZACYJNYCH RZESZOW , HALA PODPROMIE , SAMOCHOD VW VOLKSWAGEN GOLF VI GTD PREZENTOWANY PODCZAS TARGOW MOTORYZACYJNYCH FOT. FRANCISZEK MAZUR / AGENCJA GAZETA

Miejsce 7. Volkswagen Golf

Co może być zaskakujące, Volkswagen Golf jest jedynym modelem w zestawieniu, który spadł (o 1. pozycję) względem września. Golf zanotował 12,3 proc. mniej rejestracji m/m i 16,6 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku (spadek o 3 miejsca).

Niemiecki producent nie powinien jednak bardzo się martwić się o kondycję Golfa na rynku, bo jest ona świetna. Auto nie wychodzi z top 10 najchętniej kupowanych pojazdów w Polsce, a i na świecie radzi sobie rewelacyjnie. Dość powiedzieć, że jest to 3. najchętniej kupowany samochód w historii motoryzacji.

Toyota Yaris Hybrid Toyota Yaris Hybrid fot. Michał Dek

Miejsce 6. Toyota Yaris

Pozycja 6. tym razem przypadła Toyocie Yaris, która w październiku zamieniała się miejscami z Golfem. Producent może cieszyć się z 870 zarejestrowanych sztuk tego niewielkiego samochodu klasy B. To o ponad 5 proc. mniej niż we wrześniu br., jednak o prawie 20 proc. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Toyota może mieć więc powody do zadowolenia.

Co nie powinno być zaskoczeniem, malutka Yaris wybierana jest bardzo chętnie przez klientów indywidualnych. Zarejestrowali oni w zeszłym miesiącu 316 egzemplarzy tego pojazdu, co dało 5. pozycję w rankingu samochodów na użytek prywatny. Jako auto służbowe Yaris zostało wybrane 554 razu (10. miejsce).

VW Passat B8 Limousine 2.0 TDI VW Passat B8 Limousine 2.0 TDI fot. TD, Wikimedia / Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported

Miejsce 5. Volkswagen Passat

Na kolejnym miejscu znów znalazło się auto od Volkswagena. Co jednak ciekawe, choć zazwyczaj najpopularniejszym autem tej marki był Golf, tym razem wyżej znalazł się Passat. 882 zarejestrowane egzemplarze w październiku dały 5. miejsce i duży wzrost, bo aż o 4 pozycje do góry (7,6 proc.). Zmiany r/r robią jeszcze większe wrażenie, bo Passat zanotował wzrost równy dokładnie 50 proc. i 6. pozycji do góry.

Auto segmentu D nie może poszczyć się popularnością wśród osób prywatnych. Wybierają je prawie wyłącznie firmy. Wśród samochodów na REGON Passat jest na 5. miejscu z liczbą rejestracji równą 816.

 Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST

Miejsce 4. Ford Focus

4. miejsce zestawienia może być dla wielu sporym zaskoczeniem. Tym znalazł się na nim Ford Focus, a więc jedyny przedstawiciel Forda nie tylko w top 10, ale i top 20.

W październiku zarejestrowano w całej Polsce 983 Focusy, a więc aż o 107,8 proc. niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. To pozwoliło przeskoczyć 11 pozycji i znaleźć się tuż za podium.

Sukces ten, Ford zawdzięcza niemal wyłącznie firmom, które kupiły 875 egzemplarzy (115 proc. r/r). Dało to 4. miejsce wśród najczęściej wybieranych aut na użytek służbowy.

Opel Astra 1.4 EDIT Edition (K) Opel Astra 1.4 EDIT Edition (K) fot. M 93 / CC BY-SA 3.0 DE

Miejsce 3. Opel Astra

Podium w październikowym zestawieniu zestawieniu zamyka Opel Astra. W tym przypadku nie ma żadnego zaskoczenia, Astra pozostała na swojej pozycji z września 2017 roku i października 2016. 

Zanotowała tym razem jedynie delikatny wzrost sprzedając Polakom 1 292 egzemplarze tego modelu. Podobnie jak w poprzednich miesiącach, Astry wybierane są równie często przez firmy (959 sztuk, 3. miejsce), jak i osoby prywatne (333 egzemplarze, 4. miejsce).

Skoda Octavia 2017 Skoda Octavia 2017 fot. Skoda

Miejsce 2. Skoda Octavia

W październiku na 2. miejscu ponownie znalazła się Skoda Octavia, która miesiąc wcześniej musiała zwolnić fotel lidera. Produkowane przez koncern Volkswagen AG auto zostało zarejestrowane w Polsce aż 1 824 razy (wzrost 43,2 proc. m/m), zapewniając sobie sporą przewagę nad trzecią Astrą.

Wysoka pozycja Octavia, która z podium nie schodzi już od bardzo dawna to zasługa zarówno firm i klientów indywidualnych. Ci pierwsi zarejestrowali 1 431 Octavie, czyli o 43,5 proc. więcej niż miesiąc wcześniej (1. miejsce). Osoby prywatne odpowiadają za 393 egzemplarze Octavii (2. miejsce).

Skoda Fabia najnowszej generacji Skoda Fabia najnowszej generacji fot. TuRbO_J from Adelaide, Australia / Creative Commons Attribution 2.0 Generic

Miejsce 1. Skoda Fabia

Na szczycie zestawienia, podobnie jak miesiąc wcześniej uplasowała się Skoda Fabia. Mniejsze, z dwóch samochodów czeskiej marki obecnych na podium rozeszło się w liczbie 1 895 egzemplarzy, a więc 26,3 proc. więcej we wrześniu.

Fabia ponownie nie ma sobie równych wśród samochodów na użytek prywatny. 668 zarejestrowane egzemplarze dają bardzo dużą przewagę na drugą Octavią (275 sztuk). Klienci indywidualni coraz chętniej patrzą w stronę Fabii, bo względem poprzedniego miesiąca liczba rejestracji podniosła się o ponad 50 proc.

Firmy również nie odwróciły się od Fabii, bo wybrały ją aż 1 227 razy, co dało 2. miejsce wśród aut na użytek prywatny.

Skoda jest cały czas jest liderem jeśli chodzi o łączną liczbę sprzedanych aut (5 838). Drugi jest Volkswagen (4 088), który należy do tego samego koncernu co Skoda, a trzecia Toyota (3 610).

Więcej o:
Komentarze (26)
Skoda Fabia czy Octavia, a co dalej? Oto najpopularniejsze samochody w Polsce w październiku
Zaloguj się
  • hhesse

    Oceniono 16 razy 16

    1. Skoda Fabia
    2. Skoda Octavia
    3. Opel Astra
    4. Ford Focus
    5. VW Passat
    6. Toyota Yaris
    7. VW Golf
    8. Skoda Rapid
    9. Hyundai Tuscon
    10. dacia Duster

  • kamillwawa

    Oceniono 5 razy 5

    Auta w PL w odniesieniu do siły nabywczej są drogie jak nie powiem co. Ty cud że ludzie je wogóle kupują. Byle kompakt kosztuje 70-80 tys a lepszy silnik i wyposażenie oznacza 100 tys. Jeśli już to powinniśmy kupować auta producentów montujących, składających i inwestujących w PL.

  • krisbham

    Oceniono 1 raz 1

    "krul " jeast tylko jeden: Passat TDI (czyli po wsiowemu "w dizelku"), oczywicie z choinką i matkąboską na lusterku i po niemcu co to płakał jak sprzedawał...

  • takito.ataki

    Oceniono 1 raz 1

    Niedouczony ekonomicznie ludek nie rozumie, jak duży wpływ na cenę nowego samochodu ma fakt, że można sprowadzać nastoletnie rzechy - bo niby tanie. W Rosji już 10 lat temu Putin zakazał sprowadzania samochodów starszych niż 5-letnie i efekt jest taki, że za nową ładę trzeba zapłacić równowartość 25 000 PLN. Jaki nowy samochód można kupić w Polsce za taką cenę?

  • reden01

    Oceniono 1 raz 1

    Astra cieszy, samochód produkowany w Polsce

  • Ma Wi

    Oceniono 1 raz 1

    a gdzie fiat tipo w tym zestawieniu ?

  • klemens1

    Oceniono 1 raz 1

    Niech jeszcze podadzą, jaki % tych firm to jednoosobowa działalność. Wtedy się okaże, ile faktycznie kupiono aut prywatnych.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX