Zaskakująca decyzja. Popularna w Polsce sieć sklepów zniknie z rynku

Obecne np. na dworcach czy stacjach metra sklepy 1minute będą sukcesywnie znikać. Spółka Eurocash zawiesza ten projekt.
sklep 1minute sklep 1minute źródło: Lagardere Travel Retail

Kolejne sklepy 1minute zamykane

Placówki sieci 1minute są swoistym połączeniem kiosku z prasą, kawiarenki, bistro i sklepiku z gotowymi daniami na śniadania, lunche czy kolacje. Szczególnie popularne są w okolicach dworców. W każdym z nich można było zjeść hot doga, napić się kawy, czy zrobić drobne zakupy.

Sieć jednak nie będzie się już rozwijać i można założyć, że zniknie z rynku. Zamykane są kolejne placówki - parę dni temu zniknął sklep przy ulicy Grzybowskiej w Warszawie.

sklep 1minute sklep 1minute źródło: Lagardere Travel Retail

Jedno kluczowe zdanie

Nie został on zamknięty przypadkiem. W swoim raporcie rocznym Grupa Eurocash przemyciła informację, którą łatwo można było przegapić - "projekt 1minute zostanie zawieszony z powodu braku dedykowanej oferty i łańcucha dostaw na rynku".

Tymczasem we wrześniu 2016 roku prezes Grupy Eurocash, Luis Amaral zapewniał, że projekt 1minute został stworzony od zera łącznie z ofertą produktową. Firma testowała wtedy nowe rozwiązania dla tej sieci (przejętej przez spółkę zależną Grupy - Eurocash Convenience), które miały unowocześnić i rozwinąć ten projekt.

Hurtownia Eurocash Hurtownia Eurocash JAROSŁAW KUBALSKI

Rok ze stratą

Dokładne wyniki 1minute nie są znane, ale zawieszenie projektu sugeruje, że nie przynosił on oczekiwanych zysków. Grupa Eurocash ogólnie w 2017 roku nie radziła sobie za dobrze - pomimo wzrostu przychodów ze sprzedaży do 23,27 mld złotych z 21,22 mld w 2016 zysk netto Grupy zamienił się ostatecznie w stratę 29,5 mln złotych.

Duży wpływ na to miały odpisy związane z wyłudzeniami VAT, których jedną z ofiar była Grupa - Eurocash wpłacił ponad 95 mln złotych do urzędu skarbowego tytułem zabezpieczenia. O wadze tego wydarzenia wspomina prezes Grupy Eurocash Luis Amaral w liście rozpoczynającym raport roczny.

Czytaj więcej: Eurocash, największy hurtownik w Polsce, zaliczył najgorszy rok w historii. Oszukali go na podatku VAT

Lewiatan, handel Lewiatan, handel Maciej Bednarek

Inne biznesy Eurocash

Grupa Eurocash działa na rynku hurtowym oraz poprzez marki detaliczne takie jak: Delikatesy Centrum, ABC, Groszek czy Lewiatan. Intensywnie reklamuje też aktualnie sieć drogerii Kontigo, mającą aktualnie 11 placówek w Warszawie i Poznaniu. Główne źródło wpływów Grupy to sprzedaż hurtowa, zarówno do sklepów niezależnych, jak i do sklepów franczyzowych działających pod markami należącymi do Eurocash.

Grupa Eurocash zatrudnia obecnie około 11 340 osób w spółkach prowadzących działalność hurtową i około 2100 osób w centrali. Większość zatrudnionych to mężczyźni (62,5 proc.), a udział kobiet w liczbie pracowników spadł w stosunku do 2016 roku o 2,5 punktu procentowego.

***

Więcej o:
Komentarze (54)
Sieć sklepów 1minute zniknie z rynku
Zaloguj się
  • Renata Rybicka

    Oceniono 2 razy -2

    Bardzo drogi sklep. Mały wybór przekąsek o cenach jak na stacjach benzynowych, niezbyt świeżych i pakowanych w celofan nie zachęca. Bułki w kanapkach mają smak waty. Przy dworcach powstaje obecnie polska sieć "Nowakowski Gorąco polecam". Kanapki przygotowywane na miejscu na świeżo wypiekanym własnym pieczywie, ze świeżymi skłądnikami bardzo dobra kawa i nieporównanie lepsze warunki do jej wypicia.Kawa z kanapką od 10 zł.

  • Kamil Glowinsk

    Oceniono 2 razy -2

    Najpierw Alma, potem Piotr i Pawel teraz Eurocash ( choc nie wiem kto jest udzialowcem ) ale wynika z tego t ze polskie spolki na polskim rynku sa konsekwentnie eliminowane . Taki maly przyklad z Bulgarii , pracuje teraz z kolega z tego kraju i okazuje sie ze zakupy mozna kupic tylko w NIemieckim sklepie i o ok 50 % drozej niz w w niemczech w tym samym sklepie .. wnioski sa proste ale czy ktos to chce zrozumiec ..

  • druginudziarz

    Oceniono 3 razy -1

    Byt założony do robienia wałków na vat, a że już się nie da, no to taka a nie inna decyzja.

  • jovani

    Oceniono 3 razy -1

    glownym powodem znikania malych sklepow sa goganty crporacje ktore niszcza konkurencje, male biznesy tak jest w USA gdzie potezne sieci sklepow juz zniszcyly szystka konkurancje ,cenami lub regulacjami, tak jest jak sie sprowadza towar z chin

  • maaac

    Oceniono 1 raz -1

    Zaraz zaraz Lewiatan zawsze reklamował się jako polska sieć w przeciwieństwie do złych niemieckich, portugalskich czy francuskich a tu jakiś Portugalczyk? To co mam się cieszyć, że zły obcy kapitał w 1 minute zdycha czy płakać, ze pada nasz polski kapitał?
    Gdzie specjaliści co twierdzą ze kapitał ma narodowość? Jaka wasza interpretacja?

  • marrob

    0

    "z powodu braku dedykowanej oferty i łańcucha dostaw" Bardzo się cieszę że ta firma zniknie bo po przeczytaniu tego zdania, napisanego jak pewnie myślał autor w języku polskim ręce mi opadły.

  • striepo

    0

    Jaka popularna? Większość o niej nawet nie słyszała a ci co ją znają z przypadku to drugi raz świadomie do niej nie pójdą bo nic ciekawego tam nie ma a cwny z kosmosu.

  • tomasz.rze

    0

    1 minute to taki sklepik jaki jest na każdej stacji benzynowej... z jedną różnicą: na stacji paliw jest dodatkowo alkohol.
    I na tym własnie popłynęła sieć 1 minute.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX