Komentarze (147)
Centralny Port Komunikacyjny doczekał się wizualizacji. Powstało sześć wstępnych projektów
Zaloguj się
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • jac_l_w

    Oceniono 12 razy 8

    Przy nieskończonej ilości pienięzy można byłoby zbudować wszystko. Przy ograniczonej ilości dostępnych pieniędzy takie mrzonki mogą snuć tylko nieodpowiedzialni głupcy z przerośniętym ego.

  • alfred.ziemniak

    Oceniono 10 razy 6

    Czy CBA monitoruje ten cyrk?

  • lyjnin69

    Oceniono 5 razy 5

    BRAK W PROJEKTACH HYPERLOOPA do Radomia, żeby można było przewieźć tych co będa lecieć do Grecji i Egiptu

  • logedout

    Oceniono 9 razy 5

    Obok pobudują elektrownię na ruski węgiel żeby zapewnić zasilanie?

  • jag63

    Oceniono 9 razy 5

    No niestety.
    Architekci nie sprostali zadaniu.

    W żadnej z kolorowych wizualizacji nie ma:
    - figury Jezusa w pozie świebodzińskiej,
    - monumentu Małego Naczelnika z Bratem,
    - pomnika JP2.

    .

  • wredek123

    Oceniono 7 razy 5

    Eeeeeee!
    Lepiej napiszcie ile kaplic będzie i kto będzie głównym kapelanem !
    🤪🤪🤪

  • ad2009

    Oceniono 7 razy 5

    To ma byc Orzel! Lub przynajmniej Husarskie Skrzydla! a nie jakieś romby z zielenia! A przede wszystkim Krzyż lub JP2!! Oczywiscie wszystko w widoku z gory - pasazerowie musza wiedzić , żeto POLSKA Wlaśnie!

  • bandler81

    Oceniono 7 razy 5

    .
    I po co to wszystko? Za PO była ciepła woda w kranie i wszystkim było dobrze a ci jakieś wizje snują.

  • Szymon Głowacki

    Oceniono 4 razy 4

    Najlepiej w tym kraju wychodzą wizualizacje. Niebieskie niebo, zielone drzewa, dwa samochody na krzyż i zero pisowskiej tłuszczy (no, może jakaś jedna wózkowa, koniecznie pogodna i uśmiechnięta). Szczególnie to dotyczy nowych osiedli baraków oraz drapaczy chmur, ale czemu nie portu w szczerym polu?

  • chelseamilanborussia

    Oceniono 4 razy 4

    Wow, jakie piękne projekty jakiegoś nowego, wielkiego hubu interkontynentalnego!
    Zaraz, gdzie to nowiutkie lotnisko będzie wybudowane, tak żeby miało szansę na użytek? W Dżakarcie? W Bahrajnie? W Londynie? W Kapsztadzie? W Dallas? W Pekinie?
    ...
    Aha... Gdzieś na bezludnym zadupiu, tak daleko od Warszawy i Łodzi, jak to tylko możliwe... Ech, no to powodzenia życzę...

  • as31

    Oceniono 4 razy 4

    Poproszę o adres ambasady Irlandii Północnej w Wawie. Chcę dać tam dyla. Podwoją podatki, a i tak starczy to na połowę.

  • leszekk73

    Oceniono 6 razy 4

    Ale gdzie kosmodrom, ja się pytam? Gdzie kosmodrom?!?!

  • miszogun

    Oceniono 6 razy 4

    Najbardziej niedorzeczny pomysł tej władzy. Jedynym celem który się przy tym uda jest przekręcenie gigantycznej kasy.

  • metaxo

    Oceniono 8 razy 4

    ... a wyjdzie jak zwykle - kamień do kiszenia kapusty.

  • tomek_pb2

    Oceniono 7 razy 3

    Ok 130 wpisów i żadnych argumentów tylko wzajemne szyderstwa, zresztą mało zabawne. Ja osobiście jestem tym projektem kolejnego lotniska przerażony. Obawiam się ogromnej inflacji bez żadnych pożytków. Przeraża zwłaszcza ta polska łatwość w marnowaniu publicznych pieniędzy, zdartych z producentów towarów i usług płatników VATu i CiTu. Przypominam , że już realizacja projektu Euro 2012 ( 15 meczów) kosztowała Polskę 100 mld zł tj ponad 2.5 x więcej niż Mundial 2014 (56 meczów) w ogromnej Brazylii. I co ona przyniosła polskiej piłce nożnej ? Ostatnie miejsca I reprezentacji w najsłabszych grupach na Euro 2012 i na Mundialu 2018. Brak awansu na Mundial 2014, całkowity brak występów polskich klubów w rozgrywkach europejskich , 0-5 młodzieżówki z Hiszpanią. Brak awansu reprezentacji kobiecej do jakichkolwiek imprez itd itp. Same straty , żadnych korzyści. I z lotniskiem może być tak samo. Polska ma już przecież lotniska zdolne do przyjmowania wszelkich samolotów prawie w każdym województwie , a w woj Mazowieckim są już 3 takie pasażerskie lotniska (Okęcie, Modlin i Radom). Wszyskie lotniska można modernizować z ich własnych , skumulowanych dochodów. Tak się robi na całym świecie. Nowego lotniska, finansowanego z budżetu państwa, nie było w programie wyborczym PiSu i jego projektowanie, przed wyprodukowaniem np miliona aut elektrycznych, ma znamiona oszustwa wyborczego. Koszty lotniska szacowane są na dziesiątki mld zł a koszty infrastruktury łączącej lotnisko z resztą kraju to kolejne dziesiątki mld zł . Takie koszty zbędnej budowy, poniesione przez budżet państwa to inflacja oczywista dla wszystkich. A większość starszych ludzi ucieka przed inflacją z oszczędnościami w nieruchomości. Rodzi to miliony prywatnych inwestycji w mieszkania , domy , płoty, bramy, garaże. Ta budowlana dłubanina okazuje się szkodliwa i zbędna, bo coraz więcej najbardziej produktywnych młodych ludzi wyjeżdża za granicę , żeby tam produkować rzeczy naprawdę potrzebne tzn samochody, samoloty, turbiny, reaktory atomowe, maszyny budowlane, ifony, telewizory, lekarstwa , tomografy, żywność, kosmetyki i mnóstwo innych potrzebnych towarów , których Polska jakoś samodzielnie nie potrafi wyprodukować od dziesiątków lat. W normalnych krajach zawsze sam biznes i rozwój potrzebnej produkcji eksportowej poprzedzał budowę wielkich lotnisk biznesowych. To już łatwiej sobie wyobrażam korzyści z tego przekopu mierzei i budowy toru wodnego i portu w Elblągu. 3 obecne zespoły portowe (Gdańsk , Gdynia, Szczecin-Świnoujście), to wydaje się niezbyt dużo jak na wielkość kraj . Wszystkie one w zachodniej połowie Polski, podczas gdy połowa Polski wraz z 3 największymi miastami ( Warszawą , Krakowem, Łodzią) jest na wschód od Elbląga. Sam Elbląg jest przy trasie S7 z W-wy do Gdańska, ma też linię kolejową, połączenie wodne w Wisłą i połączenie kanałem z pojezierzem warmińskim. Miałby przynajmniej znaczenie jako port regionalny i 3 województwo zyskałoby bezpośrednie połączenie z morzem. Jednak również w tym przypadku byłoby lepiej , gdyby to było komercyjne przedsięwzięcie, finansowane przez prywatne konsorcja.

  • as31

    Oceniono 5 razy 3

    Ale dojazd wyłącznie hyperloopami - inaczej nie skorzystam !

  • as31

    Oceniono 5 razy 3

    Dla porządku : to ile ambasad ma w Polsce Wielka Brytania, a ile - Irlandia Północna ? Jeśli znaczną ilość, to może one nam to same wybudują, skoro takie zaangażowane ?

  • as31

    Oceniono 7 razy 3

    Taa... Piękne obrazki, zwłaszcza Fostera. Ciekawe, ile Dobra Zmiana za nie zapłaciła. Nota bene: za dwa lata mamy mieć 1 milion elektryków, czy aż dwa? Zapomniałem, cholerna skleroza :(..

  • rw1270

    Oceniono 3 razy 3

    Kto bedzie tu przylatywal i zapewnial te przesiadki? LOT z kilkunastoma sredniej wielkosci samolotami dalekiego zasiegu (787) i jeszcze mniejsza liczba srednich samolotow sredniego zasiegu (737)? A moze mysla, ze te wszystkie Katary, Etihady, Qantasy i chinske linie juz teraz by chcialy do Warszawy, tylko im slotow brakuje na Okeciu? Ze gdyby tylko byly, to tlumy Azjatow i Australijczykow przybywalyby do Warszawy, nie wiadomo w jakim celu.

    Przesiadki? Przeciez na razie LOT jest oustiderem w Star Aliance do tego stopnia, ze przylatuje do amerykanskich hubow United poznym wieczorem (Chicago), sezonowo (Newark), albo wcale (Waszyngton, Houston, Denver, San Francisco), a otwiera nowe polaczenia wlasnie tam, gdzie United nie ma porzadnych hubow (Miami, Los Angeles, JFK)? Pytanie nie chce, czy ich tam nie chca? Te nowe kierunki mialyby sens, gdyby LOT byl w OneWorld, z American i British, ale nie jest. Jak traktowac powaznie takie towarzystwo? Przeciez to ewidentna amatorszczyzna. A samo CPK to jest ewidentny przekret w rodzaju Misia.

    A juz najwiekszym klamstwem to sa te polaczenia kolejowe. O ile beton na pas startowy mozna wylac, wiate postawic za mniej-wiecej tyle ile mowia, to koszty tych nowych szlakow kolejowych z dwugodzinnym polaczeniem do Gdanska i Rzeszowa, czy pietnastominotowym do centrum to jest najbezczelniesze klamstwo. Koszty bylyby dziesiecio, albo i piecdziesieciokrotne tego co podaja, by faktycznie polaczyc CPK z miastami Polski w podawanych czasach. Efekt jest oczywisty - zbuduja jakis pas, moze wiate, na kolej zabraknie, albo co najwyzej dobuduja kilka kilometrow torow do najblizszych rozjazdow i bedzie jak dzisiaj, tylko dluzej, bo trasy beda sie tyczone przez lotnisko.

  • gj61

    Oceniono 3 razy 3

    Z tego wynika że, ma być lepszy niż chński "kulcak w pienciu smakach"

  • kris1955

    Oceniono 3 razy 3

    Nie wiedzialem, ze Irlandia Polnocna ma swoja ambasade.

  • zacisze16

    Oceniono 5 razy 3

    Oj, drogi będzie ten Miś.... Ale to Pan i Pani będzie pośrednio płacić....

  • anielskie_oczka

    Oceniono 9 razy 3

    Czy ktoś już policzył, ile już kosztuje ten wał, choć nie wbito jeszcze łopaty?
    I jakie są w ogóle szanse, skoro Niemcy nie mogą skończyć portu lotniczego o wiele bardziej konwencjonalnej architekturze?

  • as31

    Oceniono 2 razy 2

    To może te liczne ambasady, oprócz obrazków, nam to wybudują? A za obrazki - bóg zapłać, tak jak Birgfellnerowi.

  • as31

    Oceniono 4 razy 2

    Niemcy zzielenieli. Swoje budują w Berlinie już 10 lat lub więcej, skończyć nie mogą, pewnie będzie gotowe za drugie tyle, jak dobrze pójdzie. Nasze wg. .jednego z powyższych obrazków (optuję za Fosterem) już dawno będzie gotowe - dojazd z wszystkich miast wojewódzkich - hyperloopem. A kto za to zapłaci? No przecie Unia, tj. Niemcy. Ależ ich wykołujemy :)))

  • as31

    Oceniono 6 razy 2

    Tylko 2 pytania:
    1. Jakiej zapłaty oczekują projektanci za te piękne obrazki ?
    2.Czy ci projektanci na pewno wiedzą, ile za swój projekt dostał p. Birgfellner?

  • monopol

    Oceniono 4 razy 2

    Potwornie wydumana i jeszcze bardziej kosztowna dziura w moście, imienia Wiadomo Kogo, w baranowskim szczerym polu. Nowa Huta na miarę XXI wieku. Ku uciesze oczu Suwerena. Putinowi do zbombardowania, o ile w ogóle coś tam będzie poza stempką lub słupkiem... Radujmy się.

  • agnrodis

    Oceniono 4 razy 2

    A dlaczergo pasy startowe nie sa w ksztalcie krzyza Jezusowego, tylko X i klucza???

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX