Tylko po這wa mikro i ma造ch firm w Polsce ma strony internetowe. Dlaczego?

Ponad 55 proc. mikrofirm obs逝guje klient闚 przez internet z wykorzystaniem poczty elektronicznej, to a ponad po這wa nie ma w豉snej strony internetowej, a tylko oko這 12 proc. korzysta z chmury - wynika z najnowszego raportu Interaktywmnie.com, bran穎wego portalu o marketingu internetowym.

Najcz窷ciej wykorzystywanymi technologiami przez mikro, ma貫 i 鈔ednie firmy s: poczta elektroniczna (55,2 proc. firm), e-faktury (42,5 proc.) oraz oprogramowanie do zarz康zania zasobami firmy (41,1 proc.).  Tylko po這wa mikro i ma造ch firm ma strony internetowe.

Ca造 raport w pdf mo積a pobra tutaj: https://interaktywnie.com/download/198-raport-interaktywnie-com-projektowanie-stron-internetowych-2018

W opracowaniu czytamy, 瞠 wci捫 stosunkowo ma這 przedsi瑿iorstw stawia na mobilno嗆, dlatego wersje stron internetowych dostosowane do otwierania na smartfonach czy tabletach nadal ciesz si ma陰 popularno軼i (tylko 15,2 proc. firm). Wi瘯szo嗆 przedsi瑿iorstw nie dostrzega r闚nie potencja逝 portali spo貫czno軼iowych (69,1 proc.), a to tam teraz najcz窷ciej mo積a spotka ich klient闚.

Tymczasem warto嗆 polskiego e-handlu to ju ok. 40 miliard闚 z這tych, a b璠zie jeszcze wi璚ej. W internecie kupujemy ju wszystko - od perfum po meble, ale konkurencja jest ogromna i nie豉two przebi si z ofert.

Wizyt闚ka internetowa, a portal sprzeda穎wy

Firmy, kt鏎e nie prowadz dzia豉lno軼i stricte internetowej, powinny zainwestowa w swoj wizyt闚k w sieci, czyli po prostu w stron przedsi瑿iorstwa. Te, kt鏎ych biznes ma si skupia na aktywno軼i w sieci, mog albo stworzy witryn korporacyjn w osobnej domenie, albo specjaln zak豉dk, na przyk豉d w swoim e-sklepie. Zasady dotycz帷e obu rozwi您a b璠 w wielu przypadkach sp鎩ne.

Osobna witryna internetowa firmy to podstawa promocji w sieci. Zak豉dka korporacyjna w witrynie sprzeda穎wej to uwiarygodnienie przedsi瑿iorstwa, budowanie wizerunku oraz relacji z klientami, mediami i partnerami.

Strona WWW, w najbardziej okrojonej wersji, stanowi wizyt闚k firmy, a w najbardziej rozbudowanej – umo磧iwia zakup online produkt闚 przedsi瑿iorstwa albo zam闚ienie us逝g. Pozwala te nawi您a pierwszy kontakt z firm klientom, dziennikarzom, partnerom handlowym i inwestorom. Jej zawarto嗆 cz瘰to wp造wa na decyzj o zakupie produktu czy podj璚iu wsp馧pracy. Jest to w praktyce jedyne miejsce, w kt鏎ym mo瞠my napisa o sobie, co tylko chcemy, dlatego trzeba dobrze je wykorzysta. Nie musi mie skomplikowanych rozwi您a graficznych − wystarczy, 瞠 zawiera wszystkie niezb璠ne informacje, a tak瞠 jest schludna i czytelna.

Firma nie musi ogranicza si do jednej witryny internetowej. Przyk豉dowo deweloper mo瞠 prowadzi stron korporacyjn zawieraj帷 standardowe informacje o firmie, a dodatkowo dla ka盥ej inwestycji tworzy osobne witryny, na kt鏎ych znajd si cho熲y informacje o lokalizacji osiedla i post瘼ach w budowie, lista mieszka, wizualizacje i dane kontaktowe dla klient闚. Taka strategia daje szersze mo磧iwo軼i promowania produkt闚.

Ile kosztuje wdro瞠nie strony internetowej?

Wdro瞠nie strony internetowej mo瞠 kosztowa od kilkuset z這tych do nawet kilkuset tysi璚y. Wszystko zale篡 od zakresu jej funkcjonalno軼i, systemu CMS, jako軼i grafiki, a przede wszystkim od tego, kto otrzyma zlecenie.

W wersji minimalnej witryn firmow mo積a uruchomi samemu. Warunkiem jest posiadanie pewnej wiedzy o funkcjonowaniu stron internetowych, ale nie musi to by tajemna wiedza informatyczna. Nie trzeba by programist, 瞠by samodzielnie (i bezkosztowo) zainstalowa system Wordpress na serwerze – ten bezp豉tny program do pisania blog闚 doskonale nadaje si tak瞠 do stworzenia wizyt闚ki firmy w internecie.

Opr鏂z CMS-a potrzebny jest jeszcze layout, czyli warstwa graficzna strony internetowej. Aby zminimalizowa koszty, mo積a zainstalowa jeden z darmowych szablon闚 oferowanych przez gotowe systemy, w szczeg鏊no軼i Wordpress. Mo積a te zdecydowa si na zakup grafiki za niewielkie pieni康ze.

Ma貫 firmy i graficy pracuj帷y na w豉sny rachunek oferuj w internecie gotowe layouty wraz z pakietem instalacyjnym − do wyboru s tysi帷e layout闚. Jednym z najpopularniejszych serwis闚, na kt鏎ym wystawia si gotowe szablony przeznaczone do sprzeda篡, jest Templatemonster.com – tu szablon do Wordpressa kosztuje oko這 stu dolar闚. Na taki layout kupuj帷y nie ma wy陰czno軼i, mo瞠 go wdro篡 wi璚ej os鏏, ale szansa, 瞠 u篡tkownik w internecie trafi na inn stron z identycznym layoutem, jest znikoma.

Je郵i zale篡 nam na tym, 瞠by layout strony firmowej by unikatowy, a CMS dostosowany do potrzeb firmy, trzeba liczy si z wydatkiem rz璠u kilku tysi璚y z這tych. Wykonanie witryny mo積a zam闚i albo u wolnego strzelca, albo w agencji interaktywnej, czyli firmie specjalizuj帷ej si w marketingu internetowym i tworzeniu serwis闚 WWW. Najta雟ze firmy reklamuj si produkcj stron za tysi帷 z這tych. Za t cen nie mo積a jednak spodziewa si bardzo dobrej jako軼i.

Koszt strony b璠zie zawsze pochodn tego, co chcemy na niej mie. Je郵i decydujemy si na stron statyczn lub witryn z prostym CMS-em do wprowadzania informacji prasowych, to jej cena nie b璠zie wyg鏎owana. Koszty wzrosn przy zaawansowanej grafice, na przyk豉d skomplikowanych elementach we Flashu. Drogie s te niestandardowe funkcjonalno軼i, na przyk豉d „wirtualny spacer” po siedzibie firmy.

R騜nice w wycenie konkretnego zam闚ienia mog by ogromne.

Wi璚ej w raporcie Interaktywnie.com, kt鏎y jest do pobrania tutaj: https://interaktywnie.com/download/198-raport-interaktywnie-com-projektowanie-stron-internetowych-2018

Komentarze (1)
Tylko po這wa mikro i ma造ch firm w Polsce ma strony internetowe. Dlaczego?
Zaloguj si
  • pataran

    0

    A po co pani prowadz帷ej ma造 sklepik strona internetowa?

Aby oceni zaloguj si lub zarejestrujX