Volkswagen wycofa 40 modeli aut

Volkswagen zaprzestanie produkcji ponad 40 modeli aut. Niemiecki producent chce skupić się na samochodach elektrycznych. Do 2025 roku planuje sprzedawać 2-3 miliony takich pojazdów rocznie.

Zmianą strategii Volkswagen chce zatrzeć złe wrażenie wywołane skandalem emisyjnym. Plany koncernu z Wolfsburga są ambitne, w ciągu 10 lat chce zostać największym na świecie producentem elektrycznych aut.

2-3 mln aut elektrycznych rocznie

W tym czasie Volkswagen planuje stworzyć co najmniej 30 nowych modeli. Mają być one zasilane wyłącznie napędem elektrycznym. Powstanie nowa fabryka do montowania aut, docelowo z jej taśm zjedzie 2-3 miliony samochodów elektrycznych rocznie. To epokowa zmiana, w ubiegłym roku koncern wyprodukował 10 mln pojazdów, zaledwie 67 tys. z nich było elektrycznych.

Volkswagen XL1Volkswagen XL1 Fot: Materiały prasowe Volkswagen

Jak pisze Bloomberg program ma kosztować ponad 10 mld euro, jednak w perspektywie da to Volkswagenowi 8 mld euro oszczędności rocznie, m.in. w związku z wdrożeniem nowych technologii.

W ciągu dwóch lat niemiecki producent ma przedstawić aż 6 studyjnych modeli opartych na modułowej platformie do pojazdów elektrycznych. Już w październiku, na targach w Paryżu VW pokaże elektryczny kompakt CUVe, który ma konkurować z BMW i3. Planuje także stworzenie konkurenta elektrycznego Audi Q6, czyli SUVe.

40 modeli zakończy żywot

Niemiecka gazeta Handelsblatt, powołując się na źródła w spółce, podaje, że zmiana ma obejmować zaprzestanie produkcji ponad 40 modeli samochodów. Dziś w ofercie Volkswagena jest około 340 modeli aut kilku marek, m.in. Audi, Skody i Seata.

Więcej o:
Komentarze (30)
Volkswagen wycofa 40 modeli aut
Zaloguj się
  • dawn-to-dusk

    0

    "Mają być one zasilane wyłącznie napędem elektrycznym" - zasilane to mogą być prądem elektrycznym, a nie napędem. To napęd potrzebuje zasilania;
    "Powstanie nowa fabryka do montowania aut" - montownia to nie fabryka, tylko takie miejsce gdzie składa się coś z gotowych części przywiezionych z fabryk.

    GAZETO! Zacznij płacić swoim autorom, inaczej takie kwiatki będą w każdym akapicie. No i przydała by się jakaś refleksja, tzn. gdyby p.Bogusz był w stanie ją wygenerować w swojej gimbusowej główce. Np. że samochodów elektrycznych można produkować miliardy, ale de facto robi się ich tyle, ile znajdzie się na nich klientów. A 340 modeli w koncernie VW oznacza, że liczone są MODELE, wersje nadwoziowe oraz wersje silnikowe. Z tej perspektywy wycofanie 40 modeli może wiązać się z wycofaniem z oferty dwóch odmian silnikowych - i to wcale nie musi oznaczać dwóch silników, ale tego już Karolkowi tłumaczyć nie będę. W końcu jest redaktorem nexta.

  • xsawer

    Oceniono 2 razy 0

    "Mają być one zasilane wyłącznie napędem elektrycznym."
    A w czym będzie się magazynować to nowe paliwo, "napęd elektryczny"?

  • hiszpan25

    Oceniono 5 razy 1

    Nie VW a VAG chce wycofac ze sprzedazy 40 modeli. VW sam w sobie nawet nie ma obecnie w ofercie 40 modeli aut.
    Obecnie VW oferuje nastepujace modele:
    1 Up
    2 Fox
    3 Polo
    4 Beetle
    5 Golf
    6 Jetta
    7 Passat
    8 Passat CC
    9 Phaeton
    10 Eos
    11 Scirocco
    12 Golf+
    13 Touran
    14 Sharan
    15 Tiguan
    16 Touareg
    Chyba ze autor mial na mysli nie tylko modele ale i wersje silnikowe?

  • starblast

    Oceniono 2 razy 2

    Przynajmniej nie będzie problemu z testami emisji spalin i fałszowaniem raportów...

  • edimerc

    Oceniono 2 razy 0

    Sprzedaż rewolucyjnych/rewelacyjnych elektrycznych BMW i3 oraz i8 wyraźnie... spada. Pasjonaci nowinek kupili, normalni ludzie pozostali przy rozsądku. Po co komu auto, którym na dłuższych dystansach jedzie się jak dyliżansem, który miał kilkugodzinne przestoje na odpoczynek i karmienie koni?
    Dopóki elektryk nie zapewni takiej funkcjonalności jak spalinowy, nie ma szans. No chyba że lewacy i ciemno-zieloni będą agresywnie sterować sprzedażą przy pomocy dopłat i podatków.

  • jottsp

    Oceniono 1 raz -1

    do tego czasu wdroza technologie pozyskiwania elektrycznosci z burz z piorunami i zamkna elektrownie atomowe, w akumulatorach zastosuja zelazo( na roznych stopniach utleniena) zamiast metali rzadkich dzieki czemu samochody bede 100% ekologiczne i recykinowalne

  • blue911

    Oceniono 6 razy 0

    Pomarzyc dobra rzecz,ale niestety statystyki sprzedazy sa brutalne: ludzie nie kupuja aut elektrycznych! Oni tylko CHCA je kupowacc zeby czuc sie dobrze jako "zieloni",ale sprzedaz spada wszedzie. BMW mysli o wycofaniu i3 z produkcji. Nie tedy droga,niestety. Trzeba szukac nowych rozwiazan.

  • welcometopoland

    Oceniono 6 razy -2

    40 modeli ?! Przecież oni mają 4 modele (lol) :)
    p.s.
    Tesla ich zeżre chyba że Merkel przez KE nałoży na Teslę 80% podatek....

  • tedek1

    Oceniono 10 razy 4

    Całkiem rozsądna wizja.
    Rozwiną patenty, skorzystają z tanich źródeł OZE i ograniczą zakup gazu i ropy naftowej, a ludzie przestana umierac od spalin.
    A w tym czasie reszta świata (w tym kraje III-go swiata jak np. Polska) nadal będą bazowały na węglu, ropie i gazie ziemnym...kupując auta, ktore w Niemczech będą przekazywane na złom.
    Niemcy szybko pozbeda sie aut spalinowych do ww. krajów

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX