Komentarze (166)
Brakuje chętnych na największy samolot świata
Zaloguj się
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • otopolskiepieklo

    Oceniono 3 razy -1

    nie piszcie BZDUR że Being miał nosa itd... każdy z nich ma samoloty w kazdej klasie (oprócz A380), Airbus także ma mniejsze samoloty, które są kupowane

    Boeing także dostaje subsydia, wiec nie piperzcie o jakimś braku równowagi

  • remul

    Oceniono 4 razy 2

    Pisanie w komentarzach o tym, że wadą A380 jest możliwość lądowana na ograniczonej liczbie lotnisk jest bez sensu. Tam, gdzie linia lotnicza ma obłożenie na pasażerów zapełniających A380 jest lotnisko, które spokojnie może przyjąć taki samolot. Z Warszawy do Dubaju Emirates lata B777, a z Pragi do Dubaju A380. Nie dlatego, że WAW nie może przyjąć A380, ale dlatego, że nie ma tylu chętnych na lot do Dubaju. Z Dubaju do Bangkoku lata codziennie 5 samolotów linii Emirates, 2 razy leci A380, a 3 razy B777. Głównym czynnikiem jest zapotrezbowanie na tak duży samolot, a inne czynniki są drugorzędne, ponieważ koszty użytkowania są zbliżone. Latam od ponad 30 lat i zawsze moją wielką miłością był Jumbo. Nadal uważam, że to najpiękniejszy samolot pasażerski. Nowym 747 niestety nie leciałem, ale leciałem kilkanaście razy A380 i muszę przyznać, że to dla pasażera rewelacyjny samolot. Porównuję tylko klasę ekonomiczną, ponieważ w biznesie leciałem tylko w starym 747. W zasadzie tak ogólnie to możemy tylko porównać wyciszenie, bo ilość miejsca w samolocie zależy od konfiguracji przygotowanej przez zamawiającego. Jakby nie było ja się cieszę, że powstałA380 i jeżeli mam do wyboru B777 lub A380 zawsze wybiorę A380.

  • wiktor_jerofiejew

    Oceniono 5 razy -1

    Amerykanie mieli racje i od poczatku z bardzo dobrym skutkiem zainwestowali w B787 Dreamliner mja tyle zamowien ze nienadarzaja z produkcja w najnowoczesniejszej fabryce w Charleston S.C
    Maja ponad 1000 zamowien , a Dreamliner okazal sie strzalem w 10 tke
    Od poczatku mowil ze jeszcze wiekszy samolot od Jambo B747 , bedzie niewypalem i tak sie stalo
    i projekt A380 niepowstalby bez pomocy panstw i pieniedzy podatikow o czym Boeing od poczatku mowil glosno
    Subsydia z kasy podatnikow na A380 szly szerokim strumieniem na projekt od poczatku uznany za porazke finnasowa a wiazalo sie z tym wiele czynnikow ,chocby bardzo malo lotnisk ktore tego kolosa na glinianych nogach mogly przyjac
    Ale mysl o "potedze" i zdrowy rozsadek przycmiewalo zaslepinym wladzom Arbuza i rzadom Niemiec i Francji LOL
    I coz takiego oni zrobili ? skopiowali Jambo Jeta B747 , wydluzajac jedynie gorna podloge skopiowali projek ktory powstal niemal 40 lat temu przez Amerykanow
    Gdyby mialo to byc oplacalne Boeing zrobilby to duzo duzo wczesniej a jednak poszedl w innym kierunku i analizy specjalistow z Boeinga okazaly sie trafne i Dreamliner okazal sie SUKCESEM a A380 kompletna klapa .

    www.marketwatch.com/story/qatar-airways-drops-airbus-a320neo-order-2016-06-03

  • renkaforever

    Oceniono 3 razy 3

    jakos nie widac perspektywy masowych migracji ludnosci z wykorzystaniem samolotow... raczej na piechotke zasuwaja

  • krunghtep01

    Oceniono 7 razy 1

    Latalem kilkakrotnie A-380 i jestem b.zadowolony z zachowania samolotu.Z uwagi na rozmiary turbulencje sa slabiej odczuwane,jest przestronnie,wygodne fotele.Na alekie loty b.dobry.Co Dreamlinera to mam mieszane uczucia.Uklad siedzen niekorzystny dla siedzacych przy oknie i waskie korytarze.Jesyne co mi sie podoba to nocne podswietlenie okien.Piszacy ten artykul usilnie przekonuje ze samoloty z czterema silnikami sa mniej ekonomiczne a to zupelna bzdura.A-380 jest akurat najekonomiczmiejszym samolotem [ponizej 3 litry nafty na pasaz. na 100 km] Niska sprzedaz spowodowana jest wolniejszym niz zakladano wzostem transportu miedzykontynentalnego oraz przejeciem przez linie szejkanatow duzej porcji ruchu pasazerskiego.Jako ze miedzy Europa a Azja czy Australia jest miedzyladowanie w Dubaju,Dausze czy innych portach Zatoki samoloty o zasiegu takim jak ma A-380 nie sa w tak duzej liczbie potrzebne.No i samoloty o ok. 300 miejscach latwiej zapelnic.

  • machaj.norbert

    0

    Nie dziwię się przewoźnikom. W czasach ataków terrorystycznych wielki samolot może stanowić atrakcyjny cel dla zamachowców.

  • gangut

    Oceniono 5 razy 1

    "Finansowa katastrofa" czy jednak rentowny projekt? Bo obie wersje można znaleźć w artykule powyżej.

  • iks24

    Oceniono 5 razy 1

    "na placu boju pozostał jeden klient - bliskowschodnie linie Emirates, które użytkują 81 egzemplarzy"
    Czy to jest artykul sponsorowany przez Boeinga??
    Singapore Airlines: zamowiono 24; dostarczono juz 19
    Quantas: zamowiono 20; dostarczono juz 12
    Lufthansa zamowiono 14; dostarczono 14
    British Airways: zamowiono 12; dostarczono 12
    Air France zamowiono 12; dostarczono 10
    Korean Air: zamowiono 10; dostarczono 10
    Etihad: zamowiono 10; dostarczono 8

    pozostali przewoznicy: *airbus.com/presscentre/corporate-information/orders-deliveries/*

    Czy piszacy ten artykul porownuje ilosc zamowionych A380 do ilosci sprzedanych VW Golfa a moze iPhone 6??

  • jot-23

    Oceniono 10 razy -6

    Tak a'propos Airbusa: koncern pochodzi w linii prostej z fuzji pewnych znanych firm lotniczych: Messersshmitt, Bölkow und Blohm, Dornier, Junkers i calej reszty, hehe

  • antey

    Oceniono 9 razy 7

    Normalnie. Przyszłość należy do samolotów w rodzaju B-777 i A-330 - dużych, dwusilnikowych.
    A-380 w życiu nie bedzie tak oszczędny jak A-330 z analogiczną liczbą pasażerów, może latać na mniej lotnisk, a gdyby było dość klientów płacących za komfort, to Concorde'y miałyby następcę....

  • mcguirre

    Oceniono 10 razy 10

    Cieżko wyważyć czy to fakty czy próba dołożenia europejskiej konkurencji. Faktem jest, że Amerykanie zawsze o wiele lepiej czuli ten rynek. Kiedy Francuzi z Angolami tworzyli concorede'a, Boeing postawił na 747 podbijając rynek lotów długodystansowych. Jak skończył Concorde, dobrze wiadomo. Kiedy Airbus rozpoczął projekt 380, Boeing projektował mniejszy, lżejszy, bardziej ekonomiczny 787 bo już wtedy widzieli spadek sprzedaży Jumbo. Oczywiście linie amerykańskie najcześciej kupują rodzime produkty i nie ma co sie dziwić, ale oprócz sentymentów w obecnych czasach liczy się przede wszystkim rachunek ekonomiczny.

  • senseiek

    Oceniono 3 razy -1

    Airbus powinien zrobic swoja wlasna linie lotnicza i dla samego siebie produkowac swoje samoloty. Do tego kupic dzialki w dobrych lokalizacjach, np. nad morzem w afryce, azji mniejszej, azji, australii, i zbudowac tam hotele... Ich samoloty dowozily by ich klientow do ich wlasnych hoteli..

  • Maciek Marchewczyk

    Oceniono 10 razy 0

    Bezmyślne, bezkrytyczne przepisywanie artykułów... nawet nie tendencyjność, tendencyjny tu jest Bloomberg, pytanie zresztą z kiedy ten artykuł, opisuje sytuację dość dawną, a teraz i tak liczniki na zero przed targami w Anglii. Tam się sporo wyklaruje, a A380 i tak ma przyszłość pewną, nie teraz, to za kilka lat.

    Nie tendencyjność, banalny bezmyślny proamerykanizm, równie banalna niekompetencja... takie to polskie dziennikarstwo.

  • edimerc

    Oceniono 5 razy -3

    Wszystkie najnowsze samoloty z B748 łącznie mają podobne zużycie paliwa na pasażera. Zasadnicza różnica wynika z liczby silników, których A380 ma 2x więcej. A to dwa razy większe koszty zakupu, serwisowania, remontów. I tylko z tego powodu nie sprzedaje się także najnowsza wersja Jumbo, który ma niektóre parametry nawet lepsze od A380.
    Totalna finansowa porażka Concorda nic Francuzów nie nauczyła. Wystarczy spektakularna katastrofa, w której zginie pół tysiąca ludzi (statystycznie jest to pewne) i nawet Emirates wycofają zamówienia.

  • pleszew47

    Oceniono 4 razy 2

    Leciałem tym samolotem cztery razy z Lufthansa, wygodny, cichy i bezpieczny. Obsługa załogi nadzwyczajana co jest niespotykana w LOT.

  • moja_jest_racja

    Oceniono 4 razy 0

    niedlugo przeprojektuja je na bombowce to beda sie sprzedawaly.

  • student_zebrak

    Oceniono 4 razy 0

    htt ps://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Airbus_A380_orders_and_deliveries
    QANTAS juzswoje 747 zezlomowal.

  • romantic3

    Oceniono 13 razy -1

    Z całym szacunkiem autor tego artykułu nie zna się na lotniczym biznesie. Opinia Bloomberg jest tendencyjna i doskonale zbieżna z polityką Boeinga, który obecnie prowadzi bardzo intensywną kampanię mającą przekonać dotychczasowych i potencjalnych klientów A380, że lepszą alternatywą będzie największy planowany B777. Są to jednak samoloty innej klasy. Najnowszy JumboJet Boeing 747-8 opracowany z myślą o konkurowaniu z A380 praktycznie w ogóle się nie sprzedaje w wersji pasażerskiej. Stąd czarny PR ze strony Amerykanów mający zepsuć wizerunek sztandarowego projektu Airbusa.

  • student_zebrak

    Oceniono 3 razy 1

    kto to pisal? Bochenek?

  • panzerfaust39

    Oceniono 9 razy 1

    Za to nowy 747-8 sprzedaje się tak dobrze że Boeing zastanawia się nad całkowitym zakończeniem produkcji "Jumbo Jeta" BUUUUUUHAHAHAHA

  • wiesscar

    Oceniono 32 razy 14

    pasażerski ruch lotniczy się zwiększy to i Airbus A380 będzie się sprzedawal jak cieple buleczki,
    USA nie kupuja samolotu z Europy bo dbaja o swoch producentow, to normalne,
    zarówno USA i Kanada jak i Europa umieja produkować samoloty, wiec jedne i drugie dobre,
    żeby samolot się sprawdzil potrzeba czasu, w czasie eksploatacji wychodzą niedociagniecia
    i można pewne czy projektowe czy produkcyjne mankamenty poprawić,

    wszystko zależy od popytu na pasażerskie usługi lotnicze, jak będzie duzy, a samolot bezpieczny
    to nie widze barier w ilości sztuk która się sprzeda,swiat się globalizuje a budek teleportacyjnych nie ma,

  • jaro221

    Oceniono 4 razy 2

    Czytałem, że nakłady mają się zwrócić przy niecałych 500 egzemplarzach. Więc tak dużo im nie brakuje...

  • Radek Malinowski

    Oceniono 66 razy 28

    Paliwozerny? Nieekonomiczny? Spali 20 procent wiecej paliwa ale zabierze dwa razy tyle pasazerow. Gdzie tu jest nieekonomiczny?

    Amerykanie oczerniaja konkurencje i tyle. Czarny PR.

  • kwiatekkk

    Oceniono 7 razy 5

    Producent zapomniał, że nie trzeba już wysyłać tak często menedżerów i prezesów na drugi koniec świata na negocjacje handlowe z Chińczykami, czy Hindusami, bo prawie wszystko można załatwić e-mailem albo przez skype. A globalizacja sprawia, że międzynarodowe zarządy firm wymuszają oszczędności. To już nie te czasy, kiedy ojciec-założyciel firmy wysyłał syna Concordem na rozmowy biznesowe. Ot, taki drobiazg, który sprawia, że popyt na wielkie podniebne transatlantyki słabnie.

  • y.woodoo

    Oceniono 4 razy 0

    Ci najbogatsi pasazerowie wola jeszcze mniejsze samoloty ale ich wlasne lub wynajety. No i ten serwis jaki tam moga miec.

  • otopolskiepieklo

    Oceniono 12 razy -2

    wola mniejsze tam gdzie ruch jest relatywnie mały, tam gdzie jest duży wolą A380

    swoją droga to ciekawe kiedy Ryan czy inny przewoźnik obudzi sie i skalkuluje koszty przewozu duzych ilości pasażerów na niektórych liniach?

    według mnie własnie A380 bardziej pasuje na podniebny autobus niz na transatlantyk - bo jest ekonomiczny

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX