Żabka zmieni się nie do poznania? Testują nowy format sklepu. Ma być dostosowany do ludzi bez przerwy zabieganych

Żabka zdecydowała się na testy nowej organizacji sklepu, która charakteryzuje się powiększonym asortymentem, szerokim wyborem dań gotowych, przekąsek i napojów na wynos.

Jak czytamy w specjalnej ulotce Żabki nowy koncept ma być dostosowany do żyjących w biegu mieszkańców dużych miast, którzy częściej robią niewielkie, impulsowe zakupy. Oprócz nowego asortymentu nowe Żabki mają w związku z tym inne wyposażenie, nowe logo, a także czytelną nawigację wnętrza sklepu. Jest też darmowy dostęp do wi-fi.

Jak dowiedział się portal dlahandlu.pl test nowego logo i wyglądu placówki prowadzony jest w bardzo ograniczonej liczbie lokalizacji i służy wypracowaniu najlepszych rozwiązań, które zyskają aprobatę klientów. W teście biorą udział m.in. sklepy przy Alejach Jerozolimskich 33 i Rakowieckiej 33 w Warszawie.

Żabka także przy plaży.

Nowe sklepy w Warszawie to zresztą nie jedyne nowości sprzedawcy tego lata. W lipcu Żabka zdecydowała się na uruchomienie dwóch nadmorskich, sezonowych sklepów tuż przy wejściach na polskie plaże. Wakacyjne punkty w Międzyzdrojach oraz Międzywodziu działać będą do końca września. Co ciekawe są otwarte dłużej, w godzinach od 6 rano do 2 w nocy.

Przy okazji Anna Jarzębowska-Kwiatek z działu public relations w Żabce zdradziła, co Polacy najczęściej kupują przy plażach. To głównie woda mineralna, kanapki, lody, a niekiedy podstawowe środki chemiczne.

.i na wydaniu

Żabka Polska obsługuje dziennie około 800 tysięcy klientów. Do firmy należy ponad 4,2 tys. sklepów prowadzonych pod dwoma szyldami – Żabka i Freshmarket. W 2015 r. sieć należąca do funduszu inwestycyjnego Mid Europa Partners miała 5,75 mld złotych przychodów ze sprzedaży.

Żabka jest „na wydaniu”. Mid Europa Partners zatrudnił doradcę, który ma mu pomóc przy transakcji sprzedaży. Początkowo spekulowano, że nabywcą mogą być Portugalczycy z Jeronimo Martins, którzy stoją za Biedronką; w ostatnim tygodniu mówiło się raczej o Eurocashu i CVC Capital Partners - ale żadna z tych firm nie potwierdziła spekulacji. Wg źródeł Reutersa cena sprzedaży sieci miałaby wynieść 1 mld euro. Fundusz private equity Mid Europa Partners kupił spółkę Żabkę Polska w 2011 r. - za 400 mln euro.

Więcej o:
Komentarze (41)
Żabka zmieni się nie do poznania? Testują nowy format sklepu. Ma być dostosowany do ludzi bez przerwy zabieganych
Zaloguj się
  • nick_othem

    Oceniono 10 razy 8

    ja nie wiem, czemu wszyscy się uparli na to darmowe wi-fi, tak jakby to miało decydować o przybyciu jakiegoś klienta. Wi-fi w Żabce, na stacji benzynowej, na przystanku autobusowym. Przecież już w wielu abonamentach jest tyle transferu, że nie sposób go wykorzystać. Wkrótce zapewne będzie no-limit we wszystkich sieciach i na kiego grzyba będzie to darmowe wi-fi? Dla gimnazjalistów? Przecież gimnazjalista jest targetem co najwyżej dla sprzedawcy gum do żucia.

  • jakis_gosc01

    Oceniono 5 razy 5

    Żabki pełnią funkcję głownie sklepów monopolowych. Ludzie organizują sobie jakieś spotkanie ze znajomymi czy to w domu, czy gdzieś w plenerze i po drodze zahaczają o Żabkę, aby kupić alkohol. Inne rzeczy to tam ludzie kupują głównie jak im zabraknie jakichś pojedynczych artykułów i nie chce im się specjalnie po to zasuwać gdzieś dalej, np do jakiegoś marketu, a Żabka jest rzut beretem od domu, bo tam jest drogo jak cholera. Zabiegani ludzie zazwyczaj właśnie robią około raz w tygodniu większe zakupy gdzieś w markecie, żeby potem nie latać co chwile po sklepach, bo nie ma na to czasu. Tak więc nie wiem kto im ten koncept wymyślił, ale powinni go natychmiast zwolnić, bo kompletnie nic nie wie na temat rynku tego typu sklepów i ich klientach.

  • alabama8

    Oceniono 3 razy 3

    U nas pod Żabka czas spędzają sezonowi piwosze, bo mogą sobie na murku piwo obalić i pogadać z kumplami. Z pewnością ucieszą się z darmowego Wi-Fi.

  • felucjan

    Oceniono 2 razy 2

    Czekam na wi-fi w publicznych toaletach. W sumie załatwienie sprawy w toalecie zajmuje więcej czasu niż zakupy, a i pozycja wygodniejsza. :)

  • 1avalon

    Oceniono 2 razy 2

    To najbardziej toksyczne monopole w okolicy. Rzygać się chce przez ten syf. Lepiej niech to zlikwidują, chociaż menele nie będą się złazić.

  • krzepki.harry

    Oceniono 2 razy 2

    "darmowy dostęp do wi-fi"

    To dopiero "atut"... szkoda, że spóźniony 5 lat...

  • laissetomber

    Oceniono 2 razy 2

    moze cos zrobią z tym ohydnym logo, ktore szpeci wszystkie miasta i ulice

  • keicam47

    Oceniono 2 razy 2

    W mojej żabce na Tarchominie obsługa jest bardzo powolna,więc to nie sklep dla ludzi zabieganych. Jest jedna kasa. Na wakacje wstawili do sklepu automat z lodami i okazuje się że i tak jest płatność w tej jednej kasie,a osoba kupująca tam przez 5 minut 1 loda,ma pierwszeństwo do kasy przed klientem stojącym z pełnym koszykiem zakupów. Z obserwacji innych sklepów Żabka w dzielnicy mam jeden wniosek - głównym zajęciem sprzedawczyń jest stanie na papierosie przed wejściem do sklepu.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX