Wielkie zmiany w popularnej sieci sklepów. Niektóre Żabki z nowym logo, większym asortymentem i Wi-Fi

Żabka rozpoczęła testy nowej organizacji sklepu, która charakteryzuje się szerszym asortymentem, większym wyborem dań gotowych, przekąsek i napojów na wynos. Zmienia się również logo i wystrój sklepów.

Nowy koncept Żabki jest dostosowany do żyjących w biegu mieszkańców dużych miast, którzy częściej robią niewielkie, impulsowe zakupy. Oprócz szerszego asortymentu nowe sklepy mają w związku z tym inne wyposażenie, nowe logo, a także identyfikację wizualną. Jest też darmowy dostęp do sieci Wi-Fi.

Nowe sklepy Żabka wewnątrzNowe sklepy Żabka wewnątrz Fot: Bartłomiej Pawlak

Testowane w części sklepów zmiany objęły również wystrój wnętrza. Żabki są teraz bardziej nowoczesne i przestronne, co ma stanowić odzwierciedlenie hasła sieci: mały wielki sklep.

Nowe sklepy Żabka pojawiły się już m.in. w centrum Warszawy (przy Alejach Jerozolimskich 33 i Rakowieckiej 33), Trójmieście, Wrocławiu oraz Poznaniu.

Sklep Żabka ze zmienionym logo w WarszawieSklep Żabka ze zmienionym logo w Warszawie Fot: Bartłomiej Pawlak

- Odpowiadając na zmieniające się trendy w sposobie robienia zakupów, dostosowujemy nasz asortyment do klientów, którzy cenią sobie wygodę i czas. W naszych sklepach testowych pojawiły się m.in. dodatkowe strefy, w których klienci łatwo odnajdą produkty gotowe do szybkiego podgrzania i szybkie przekąski. Rozszerzyliśmy też m.in. ofertę dań zdrowych, ekologicznych czy bezglutenowych - informuje Anna Jarzębowska-Kwiatek, rzecznik prasowy Żabki.

Testy nowego formatu ŻabkiTesty nowego formatu Żabki Marek Zakrzewski

Sklepy nad morzem i przesyłki kurierskie

Odmienione sklepy to zresztą nie są jedyne nowości tego lata. W lipcu Żabka zdecydowała się na uruchomienie dwóch nadmorskich, sezonowych sklepów tuż przy wejściach na polskie plaże. Wakacyjne punkty w Międzyzdrojach oraz Międzywodziu działać będą do końca września. Co ciekawe, są otwarte dłużej - w godzinach od 6 rano do 2 w nocy.

Już wkrótce sieć umożliwi również swoim klientom odbieranie i nadawanie przesyłek kurierskich w swoich placówkach. Na początku z usługi tej będzie można skorzystać w 170 sklepach Żabka w Warszawie i okolicach. Partnerem logistycznym jest InPost.

Nowe sklepy Żabka wewnątrzNowe sklepy Żabka wewnątrz Fot: Bartłomiej Pawlak

Żabka jest na sprzedaż

Żabka Polska obsługuje dziennie około 800 tys. klientów. Do firmy należy ponad 4,2 tys. sklepów prowadzonych pod dwoma szyldami - Żabka i Freshmarket. W 2015 r. sieć należąca do funduszu inwestycyjnego Mid Europa Partners miała 5,75 mld złotych przychodów ze sprzedaży.

Żabka jest „na wydaniu”. Mid Europa Partners zatrudnił doradcę, który ma mu pomóc przy transakcji sprzedaży. Początkowo spekulowano, że nabywcą mogą być Portugalczycy z Jeronimo Martins, którzy stoją za Biedronką; w ostatnim tygodniu mówiło się raczej o Eurocashu i CVC Capital Partners - ale żadna z tych firm nie potwierdziła spekulacji.

Nowe sklepy Żabka wewnątrzNowe sklepy Żabka wewnątrz Fot: Bartłomiej Pawlak

Wg źródeł Reutersa cena sprzedaży sieci miałaby wynieść 1 mld euro. Fundusz private equity Mid Europa Partners kupił spółkę Żabkę Polska w 2011 r. - za 400 mln euro.

Więcej o:
Komentarze (45)
Wielkie zmiany w popularnej sieci sklepów. Tak wygląda nowa Żabka
Zaloguj się
  • jakis_gosc01

    Oceniono 38 razy 26

    Żabki to przede wszystkim sklepy monopolowe w którym zaopatrują się okoliczne pijaczyny chlejące po bramach i podwórkach. Inne rzeczy kupuje się tam raczej sporadycznie jak ewentualnie czegoś zabraknie, bo tam drogo jak cholera. Jak u mnie na osiedlu była kiedyś jedna żabka, której zabrali koncesję na alkohol i go tam nie sprzedawali, to padła raz dwa.

  • joankb

    Oceniono 27 razy 19

    NIGDY nie wyłączę adblocka na stronach gazety. Ze względu na nachalność, głupotę, idiotyczną powtarzalność reklam na portalu, w ogóle go instalowałam.
    No i płacę abonament, co powinno mi raczej oszczędzać durnych reklam?
    Bez poważania, Joanna Kubica

  • scierplaminoga

    Oceniono 16 razy 12

    a może by tak żabka pilnowała, żeby ludzie zatrudniani w niej, mieli umowy o pracę i godny zarobek ? A nie pierdołami się zajmowała. Wi-Fi, potrzebne jak kozie sanki

  • gosc30wawa

    Oceniono 2 razy 2

    I po co ta reklama w gazecie? Ja nigdy nic nie kupiłem w Żabce, bo to oszukańcza firma, wyzyskuje pracowników i ajentów. Poza tym jest tam dla mnie za drogo.

  • elemir

    Oceniono 1 raz 1

    Będzie bardziej LUKSUSOWO - kawa, buła i internet.
    Rzekłbym wręcz ekskluzywnie.

  • kllk1221

    Oceniono 1 raz 1

    tam sie kupuje tylko napoje pod warunkiem ze sa w promocji,
    ci co pala papierosy ,pijacy kupuja procenty
    reszta to syf
    sposob dostawy tragiczny ,paleta ze slodyczami stoi 2-3 godz na sloncu przed sklepem

  • panicyniczna

    Oceniono 1 raz 1

    Ktoś może wie, skąd wzięła się maniera, żeby sklepom dawać nazwy: biedronka, żabka, groszek, stokrotka, mrówka ?

  • 1234qwerty

    Oceniono 1 raz 1

    Drogo i mogą skończyć jak Alma

  • tomasz_arch

    Oceniono 1 raz 1

    Tak, droga Gazeto, mam adBlocka, ponieważ nie macie umiaru i wszystko jest obsrane reklamami i w związku z tym:
    1)odbiór treści jest utrudniony, ciężko się skupić na czymkolwiek, jak wszystko pstrokate i ruszające się
    2)wyskakujące reklamy, uciekające, z ukrytym "iksem"
    3)reklamy atakujące dźwiękiem (to jest wyjątkowy poziom chamstwa)
    4)strony otwierają się dłużej, przeskakują itp.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX