Napisałeś w internecie źle o hotelu, w którym byłeś? Musisz bardzo uważać

Wejście do hotelu

Wejście do hotelu (Loic Djim/unsplash.com)

Brytyjski hotel rezerwuje sobie prawo do nałożenia kary na gościa,
który zamieści negatywny komentarz na temat obiektu. I co ciekawe
nie jest to odosobniony przypadek.

Jednym z ważniejszych kryteriów wyboru hotelu rezerwowanego przez narzędzia i strony on-line (na przykład booking.com czy trivago.pl), są oceny i opinie osób, które odwiedziły już obiekt i chcą podzielić się wrażeniami. Dzięki tego typu opiniom możemy
sprawdzić, czy informacje na temat pobytu udostępniane przez hotel, są wiarygodne.

Wydaje się, że takie oceny są niezależne i nie podlegają moderacji przez właścicieli obiektu hotelowego. Okazuje się jednak, że nie zawsze.

Kara za szczerość

Wielkie musiało być zdumienie jednego z użytkowników serwisu booking.com, który po zarezerwowaniu pobytu w obiekcie The Castle Hotel w Berwick upon Tweed w Wielkiej Brytanii dostał e-maila o następującej treści:

Kierownictwo hotelu pobierze opłatę administracyjną w wysokości 100 funtów + VAT, jeśli klient zamieści w mediach elektronicznych komentarz lub zdjęcie, które zdaniem hotelu jest niesprawiedliwe lub obelżywe lub którego hotel nie może sprostować. Opłata ta zostanie potrącona z karty kredytowej lub debetowej, użytej jako gwarancja
rezerwacji. Kierownictwo hotelu zastrzega sobie prawo do zmiany lub odwołania każdej rezerwacji bez uprzedzenia. 

The Castle Hotel nie jest pierwszy

To nie pierwszy przypadek tego typu dziwnych praktyk. Dwa lata temu państwo Jenkinsonowie spędzili noc w hotelu Broadway, ulokowanym w mieście Blackpool nad Morzem Irlandzkim. Pobyt nie przypadł im do gustu, a w serwisie Trip Advisor określili obiekt jako „gnijący, śmierdzący hotel”. Po pewnym czasie ich karta kredytowa została
obciążona kwotą 100 funtów.

Jeszcze sroższą karę proponuje hotel Union Street Guest House z Nowego Jorku. Za wystawienie negatywnej opinii w internecie zapłacić trzeba 500 dolarów.

Zobacz także
  • Adblock Plus Blokowali reklamy, a teraz sami będą je sprzedawać. Co tu się stało?
  • Łazik Curiosity na Marsie Taki widok zobaczyłbyś z powierzchni Marsa. To jedne z najlepszych zdjęć od NASA
Komentarze (205)
Napisałeś w internecie źle o hotelu, w którym byłeś? Musisz bardzo uważać
Zaloguj się
  • asperamanka

    Oceniono 81 razy 75

    No i dobrze.

    Inteligentny gość hotelowy zamieści wobec tego na jakimś Booking albo trivago w opiniach dokładny cytat: "Kierownictwo hotelu pobierze opłatę administracyjną w wysokości 100 funtów + VAT, jeśli klient zamieści w mediach elektronicznych komentarz lub zdjęcie, które zdaniem hotelu jest niesprawiedliwe lub obelżywe lub którego hotel nie może sprostować."

    Noga żadnego klienta, który umie czytać, w takim hotelu nie postanie, bo każdy będzie się spodziewał że jest znacznie gorzej, niż jest. A hotel niech sobie ściągnie za taki wpis te 100£, to w sądzie pójdzie z torbami.

  • smiki48

    Oceniono 77 razy 65

    wniosek jest prosty. Nie należy używac kart jako gwarancji zapłaty. Poza tym fakt pobrania pieniędzy należy zgłosić do banku i zmusić bank do zwrotu nienależnie pobranych pieniędzy.

  • scierplaminoga

    Oceniono 12 razy 12

    Ktoś wymyślił kolejny niebanalny pomysł na bankructwo. Jak tam chcą. Dobry hotel nie boi się swoich klientów

  • mvoda

    Oceniono 9 razy 9

    To ja poproszę o listę takowych "sprytnych" hoteli, będę wiedział, które należy prewencyjnie omijać z daleka.

  • bmm

    Oceniono 9 razy 9

    Osobiście miałem bardzo podobny przypadek - właścicielka pensjonatu "Sądelski Dwór" z Murzasichle groziła mi prokuratorem i sprawą o zniesławienie po moim niezbyt pochlebnym wpisie zamieszczonym na portalu travelist.pl o jakości świadczonych przez obiekt usług. Niektórzy naprawdę nie powinni zajmować się taką działalnością - bo zupełnie nie rozumieją charakteru tej pracy.

  • lanou

    Oceniono 10 razy 8

    "które zdaniem hotelu"
    Tu jest wszystko powiedziane, hotel jest sędzią we własnej sprawie.
    Poza tym powinni się temu przyjrzeć prawnicy. Od kiedy to muszę płacić, by podzielić się z innymi moją opinią? Te wszystkie portale z opiniami to i tak jeden wielki pic na wodę. Na Opineo wystawiłem kiedyś opinię sklepowi Auto Voll (części do BMW) w Łodzi, zamówiłem łożysko producenta Meyle (zamienniki wysokiej jakości) a dostałem Maxgear (zamienniki najgorszej jakości, trzymają tylko po kilka tysięcy kilometrów). Sklep stwierdził że "pomyłki się zdarzają" i kasy nie oddali, na Opineo poszła negatywna opinia, po trzech dniach znikła z uzasadnieniem: cofnięcie opinii uzgodnione z klientem.
    Pozdrawiam.

  • primordial

    Oceniono 7 razy 7

    "Wydaje się, że takie oceny są niezależne i nie podlegają moderacji przez właścicieli obiektu hotelowego"

    Na booking_com podlegają. Dużo podróżuję i nie szastam negatywnymi ocenami, ale dwa razy się zdarzyło dać mocnego negatywa - rzeczowo, bez obelg czy dramatyzowania, punkt po punkcie. Obie opinie zostały cofnięte.

  • temporary_email

    Oceniono 6 razy 6

    Wystarczy zareklamować taki przypadek Chargeback i po sprawie

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane

Najnowsze informacje