Na tym polu Biedronka zupełnie deklasuje Lidla i Tesco

Polacy najczęściej robią zakupy artykułów spożywczych w Biedronce, lokalnych sklepach osiedlowych, Lidlu i Tesco - wynika z wrześniowego badania Instytutu MANDS.

62 proc. respondentów kupuje w Biedronce, po 32 proc. w lokalnym sklepie osiedlowym (bez podania marki) i Lidlu, 26 proc. w Tesco, 19 proc. w sklepach Carrefour, 18 proc. w Stokrotce, 14 proc. w Żabce, po 11 proc. w Społem i E.Leclercu, 10 proc. w Auchanie, a 8 proc. w Kauflandzie.

Większość ankietowanych Polaków zadeklarowała, że w ciągu dwóch tygodni poprzedzających badanie odwiedziła sklepy należące do trzech sieci handlowych. Wśród nich mogły być sklepy osiedlowe, ponieważ część badanych mogła nie skojarzyć nazwy sieci handlowej z placówką, którą odwiedziła. Z usług sklepów lokalnych i osiedlowych częściej korzystają kobiety, osoby starsze oraz mieszkańcy wsi.

Tradycyjne gazetki ciągle popularniejsze

35 proc. Polaków, którzy odwiedzają sieci handlowe, przegląda gazetki promocyjne online. Najczęściej są to foldery Biedronki i Lidla. Robią to zwykle osoby młode, w wieku 25-34 lat, pozostające w związku małżeńskim, posiadające przynajmniej jedno dziecko. Z badania wynika ponadto, że klienci sieci handlowych przeglądający gazetki w Internecie są lojalni.

Zasięg gazetek online jest nadal niższy niż papierowych gazetek dostarczanych do klienta. Wyraźnie też widać różne strategie poszczególnych sieci w odniesieniu do gazetek. W przypadku gazetek dostarczanych do domu klientów liderem jest Kaufland, w przypadku gazetek online przoduje Biedronka, która nie prowadzi ich regularnej dystrybucji bezpośredniej.

Badanie MANDS dowiodło, że aplikacje instalowane na smartfony są ciągle mało popularnym sposobem komunikacji z sieciami handlowymi. Ma je zaledwie 8 proc. Polaków.

Więcej o:
Komentarze (37)
Na tym polu Biedronka zupełnie deklasuje Lidla i Tesco
Zaloguj się
  • januszz4

    Oceniono 6 razy 6

    Te gazetki Lidla, Kauflanda czy Netto, to chyba jedyna poważna literatura po jaką obecnie sięga przeciętny Polak.

  • tdf-888

    Oceniono 5 razy 3

    a ja jeżdżę tylko do Auchan.
    w lidlu czy biedronce nie mogę znaleźć tego czego szukam. za mały wybór.

  • terenowy

    Oceniono 1 raz 1

    Ale jakie to badanie? Jaka proba? Jaka metoda?

  • mtarczynski

    0

    najlepsza jest makrela wędzona w Biedronce od pana Wiesława Pluty z Marciszowa - breja tak nafaszerowana wodą, że odraza do niej zostaje na długie miesiące

  • atr8

    0

    Co do gazetek on line. Kiedyś korzystałem, ale przestałem przez komplikacje w ich czytaniu. Np. Carrefour każe mi wybrać "swój" sklep. Mam niedaleko do hipermarketu, średniego marketu i carr. market. Dla każdego rodzaju jest inna gazetka, ale jak podam hiper jako mój sklep, to żeby zobaczyć market muszę najpierw zmienić "mój" na inny. Gazetek papierowych w ogóle nie dostarczają, więc odpuściłem sobie całkiem tę sieć, bo w ciemno nie będę chodził. Teraz tesco obrało tę samą drogę, więc ich też olałem. Do Auchana mam 5 minut i oni publikują gazetki w sieci normalnie. Mieszkam w Gdańsku i mogę sobie pozwolić ma omijanie C. i T. W najbliższej okolicy jeszcze 3 lidle, 5 biedronek, internarche i leclerc. Taki wybór mi wystarcza. Żabki i fresh markety też omijam, choć trochę ich jest, a prywaciarze dla mnie nie istnieją.

  • hirvi1

    0

    "Deklasuje" a nie "miażdży"? Co się dzieje Gazeto?

  • jur.jam

    Oceniono 2 razy -2

    Czy to Biedronka czy Lidl dla bezrobotnych Polaków jak za komuny pułki sklepowe sa puste !!!!! Nie mogą nic kupić !!!!!!

  • stronzo_bestiale

    Oceniono 7 razy -3

    Lidl skompromitował się głupią kampanią z grubą babą oraz mieszaniem się w politykę.
    To nigdy się dobrze nie kończy.

  • czarnooki-kot

    Oceniono 5 razy -3

    Nigdy nie kupię owoców i warzyw w supermarkecie. Te wszystkie osoby przebierające, dotykające, ohyda :/

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX