Volkswagen otworzył nową fabrykę w Polsce. Pracę ma tu znaleźć 3 tys. osób

Fabryka Volkswagena w Białężycach koło Wrześni kosztowała około 800 milionów euro. To największa jak dotąd inwestycja zagraniczna w Polsce.

Zakład ma produkować około 380 pojazdów dziennie, co daje 100 tysięcy rocznie. Powstać tu będą samochody użytkowe Crafter. "Otwierana dziś, najnowocześniejsza fabryka samochodów w Europie jest też miejscem, w którym będzie produkowany najnowocześniejszy samochód dostawczy w Europie" - powiedział na konferencji cytowany przez PAP prezes marki Volkswagen Samochody Użytkowe Eckhard Scholz.

Produkcja seryjna ruszyła już na początku września. Przyszły rok będzie jeszcze okresem rozwoju, według szacunków uda się wyprodukować około 50-60 tys. samochodów. Docelową produkcję na poziomie 100 tysięcy zakład ma osiągnąć w 2018 roku.

Pracę w fabryce w Białężycach ma znaleźć 3 tysiące osób, w systemie trzyzmianowym. Na razie to jedna zmiana - tworzy ją około 700-800 osób, w przyszłym roku ma ruszyć produkcja na dwie zmiany. Volkswagen Poznań będzie zatrudniać w Wielkopolsce ponad 10 tysięcy osób. Poza zakładem w Białężycach ma już fabrykę i odlewnię w Poznaniu i zakład zabudów specjalnych w Swarzędzu.

Nowa fabryka koło Wrześni zajmuje powierzchnię około 220 hektarów. Zakład jest długi na kilometr i ma szerokość około 500 metrów. Decyzja o wyborze tej lokalizacji została podjęta w marcu 2014 roku, budowa trwała 23 miesiące. Koszt budowy i wyposażenia sięgnął około 800 milionów euro, co znaczy, że jest to do tej pory największa inwestycja zagraniczna w naszym kraju. 

Zobacz także WIDEO: Volkswagen otwiera nowy rozdział w historii motoryzacji

Więcej o:
Komentarze (59)
Volkswagen otworzył nową fabrykę w Polsce. Pracę ma tu znaleźć 3 tys. osób
Zaloguj się
  • zuuuraw

    Oceniono 30 razy 6

    Aj waj, Mercedes, Toyota, Volkswagen, rzeczywiście "światowe koncerny omijają kraj rządzony przez PiS szerokim łukiem"

  • antoniferdynand

    Oceniono 5 razy 5

    "Fabryka Volkswagena w Białężycach koło Wrześni kosztowała około 800 milionów euro. To największa jak dotąd inwestycja zagraniczna w Polsce" - nieźle - myślałem że inwestycja GM/Opla w Gliwicach była większa ale jak się okazuje - żyłem w błędzie.

  • bodzio.c

    Oceniono 8 razy 4

    Polska niestety nie ma swojego przemysłu, większość banków, mediów i handel jest w rękach zagranicznych. Jak w państwie kolonialnym mamy tylko tanią siłę roboczą i dość spory rynek zbytu. Cieszy nowa montownia ulokowana pewnie w strefie ekonomicznej żeby inwestor ( o ile wykaże w ogóle zysk) płacił groszowe podatki. Emigranci z Ukrainy beda mieli gdzie pracować!

  • supermarjan

    Oceniono 1 raz 1

    zacne to i sprawiedliwe ale w takich fabrykach jest tak:
    koszt wytworzenia w pl jednego auta - 15 000 e, faktura na "kayman szmelcwagen trading" idzie na 15100 e. Kaczor i jego banda maja wiec podatek od kwoty 100 e!
    jak makrela w centrali tubnie noga to pare autek idzie fakturowo do rzeszy, coby cos tam jej skapalo, wiekszosc jednak po staremu....
    no mniej wiecej.......
    i nie ma na to mocnych! bo eurosojuz itp itd.....

  • piotrus.pan11

    Oceniono 9 razy 1

    Widzę, że jak zwykle trollujemy Niemców Białężycami koło Wrześni. Dobrze przynajmniej, że nie Chrząszczyżewoszyce, powiat Łękołody.

    A tak serio, cieszę się, że inwestycje nadal płyną do Polski. Mam tylko nadzieję, że obecna władza nie będzie na tyle głupia, żeby odstraszać inwestorów.

  • Mariusz Klepczarek

    0

    ile to ludzi dostanie najniźszą krajową.!Niemcy juz przywieźli dwa wagony batów.Podobno na 10robotników 2niemców na pilnować dzierźąc w dłoni bacik.Coby nasi normy powyrabiali

  • ogniesteoczy

    0

    i podatku zero i mumbasa będzie montować.
    Swoją drogą to są w czarnej doopie bo w Poznaniu za 2500 na rekę to ktoś co coś umie robi kupę w kontrakt :)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX