Discovery inwestuje w Metro TV. Te programy podbiją serca Polaków?

Agora podpisała właśnie umowę inwestycyjną z Discovery Polska. Spółki będą współpracować przy rozwoju lifestylowego kanału Metro TV.

Discovery Polska nabyło blisko 49 proc. udział w spółce Green Content, która 2 grudnia br. uruchomiła kanał Metro TV. Green Content to spółka zależna Agory. 

Discovery to jeden z największych nadawców programów edukacyjnych i dokumentalnych, właściciel m.in. Discovery Channel, Eurosport, Animal Planet czy TLC.

Łącznie inwestycja w Metro TV kosztowała Discovery 14 mln zł. Szacowany wpływ transakcji na wyniki Agory wyniesie 1,8 mln zł, a na wyniki Grupy Agora w wysokości 10,5 mln zł.

– Naszym priorytetem jest zbudowanie silnej pozycji METRA na polskim rynku telewizji naziemnej. Pozyskanie partnera światowego formatu, jakim jest Discovery, daje nam nie tylko międzynarodowe know-how, ale również dostęp do ogromnej biblioteki programowej, co zdecydowanie wspiera realizację naszych celów biznesowych – tłumaczy Bartosz Hojka, prezes zarządu Agora S.A.

– Wierzę, że nasze międzynarodowe doświadczenie wraz z kompetencjami naszego nowego partnera przełożą się na wyjątkową ofertę programów, która podbije serca polskiej widowni naziemnej telewizji cyfrowej – mówi Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery Networks w regionie CEEMEA (Europa Środkowo-Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka).

Telewizja METRO jest dostępna zupełnie za darmo dzięki cyfrowej telewizji naziemnej. Już w pierwszym tygodniu emisji Metro TV osiągnęła najwyższą oglądalność spośród kanałów uruchomionych na Multipleksie 8 (MUX-8), dwukrotnie wyższą niż pozostałe stacje. Program stacji opiera się na dwóch filarach: mocnej ofercie filmowo-serialowej oraz produkcjach publicystyczno-dokumentalnych. Uznaniem widzów cieszyły się dotychczas m.in. „P.I.W.O.” – publicystyczny talk-show Mikołaja Lizuta realizowany wspólnie z Radiem TOK FM, oraz „Crash test” Dominiki Wielowieyskiej, realizowany przez zespół Wyborcza.pl.

Agora jest również właścicielem portalu next.gazeta.pl.

Czytaj więcej: Rusza nowa telewizja. Jak odbierać Metro TV? Wystarczy kilka kroków

Więcej o:
Komentarze (11)
Discovery inwestuje w Metro TV. Te programy podbiją serca Polaków?
Zaloguj się
  • jezuitaitamta

    Oceniono 2 razy 2

    Discovery niech zainwestuje w mocniejsze nadajniki. W Zduńskiej Woli nie mam żadnego sygnału Metro TV, jak też zadnego sygnału NOWA TV i WP. Nawet pikseloza się nie pokazuje.

  • jaklop49

    0

    Dla mnie najlepszą z tych 4 stacji jest NOWA TV

  • mgr.jekyll

    Oceniono 2 razy 0

    O Discovery najlepsze zdanie mają ci, którzy znają go ze słyszenia.

  • ulanzalasem

    Oceniono 6 razy 0

    Tak...lifestylowego czyli poziom tragiczny, zresztą obecnie kanały Discovery nadają się do oglądania chyba wyłącznie dla fanów Klanu - ten sam poziom.

  • beth7

    Oceniono 5 razy -1

    Podoba mi się Metro, ma całkiem niezłą ofertę. Tylko szkoda, że nie można oglądać filmów w wersji z napisami co powinno być standardem na przyzwoitym kanale.

  • prokuraturarejonowa

    Oceniono 1 raz -1

    Skoro METRO jest za frajer, to dlaczego te cholerne żabojady z Orange każą sobie za to dodatkowo płacić?

    Tak samo za TV Republika, TRwam i jeszcze parę innych darmowych kanałów TV, a internetu bez telewizji w pakiecie nie sprzedadzą.

  • 13sw

    Oceniono 5 razy -1

    Dobra wiadomość dla kanału i dla widzów.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX