Pijcie słodką Colę póki możecie. Nowy prezes ma zrobić rewolucję

Mniejsze opakowania, mniej kalorii - taka ma być Cola-Cola już wkrótce. Nowy prezes amerykańskiej spółki ma bardzo ambitne plany.

Branża słodkich napojów przeżywa, rzec można przekornie, chude lata. I choć akurat Cola-Cola na swoje ostatnie wyniki finansowe specjalnie nie musi narzekać, to jednak w spółce zdają sobie sprawę, że muszą reagować na coraz silniejsze trendy zdrowotne w społeczeństwie. Konsumpcja napojów gazowanych, jak wynika z danych Beverage Digest, była w 2015 r. w Stanach najniższa od 30 lat.

Spadek sprzedaży napojów bezalkoholowychSpadek sprzedaży napojów bezalkoholowych Fot. Ibisworld/Huffinton Post

James Quincey, który od maja zasiądzie na fotelu prezesa Coca-Cola Company (wcześniej był dyrektorem operacyjnym), musi coś zrobić, aby dostosować smak i skład napojów do oczekiwań konsumentów, wystrzegających się cukru czy sztucznych składników. Musi w znaczący sposób ograniczyć liczbę kalorii w napojach, i to niekoniecznie przy pomocy sztucznych słodzików.

Spółka już więc weszła w "zdrowsze" segmenty rynku, takie jak gotowe kawy czy świeżo wyciskane soki. Zaczęła też promować mniejsze opakowania - w końcu to mniej kalorii (to zresztą był pomysł Quinceya). 

Coca-Cola zmienia też blisko 200 receptur, by zredukować zawartość cukru w napojach. W Wielkiej Brytanii Fanta i Sprite mają już o 30 proc. mniej cukru, spółka wypuściła też nową wersję Coca-Coli Zero Sugar.

Nowy prezes i przyspieszenie

Za nowego prezesa wszystko ma przyspieszyć. Pierwsze, nieśmiało stawiane dotychczas przez Coca-Colę kroki, mają być nowym rozdaniem. - Choć obecny prezes, Muhtar Kent, był pilnym włodarzem marki, Quincey patrzy na problemy Cola-Coli bardziej realistycznie - komentuje dla Bloomberga Vivien Azer, analityk Cowen & Co.

“Mniejsze opakowania, mniej cukru, więcej wariantów produktu, lepszy marketing” – punktuje swoje cele Quincey. – Dostosujemy się do zmieniającego się krajobrazu. 

Coca-Cola planuje też przejęcia rosnących marek na rynku, w ostatnim czasie już zainwestowała m.in. producenta soków Suja Life, Fairlife z branży mleczarskiej czy Aloe LLC, producenta napojów aloesowych.

Takie działania firmy wymusza też jej bezpośrednia konkurencja. Niedawno bowiem stopniowe zmniejszanie zawartości cukru w swoich napojach zadeklarował też koncern PepsiCo.

Czytaj więcej: Przełomowa decyzja amerykańskiego giganta. Skład Pepsi nie będzie już taki sam

Więcej o:
Komentarze (42)
Pijcie słodką Colę póki możecie. Nowy prezes ma zrobić rewolucję
Zaloguj się
  • snurfik

    Oceniono 14 razy 14

    Mniejsze opakowanie ale ta sama cena. Stray numer, nie pierwszy raz przez nich zaserwowany (Butelka 0,33l wycofana z rynku i zastapiona po cichu butelka 0,2l niby taniej a potem podwyzka ceny)

  • tijeras66

    Oceniono 14 razy 12

    no pewnie, że mniejsze opakowania są lepsze - w knajpie trzeba zamawiać dwie coca-cole (albo dwa mikro soki) żeby się napoić - podwójna kasa dla knajp i dla Coca~Cola. Mam pomysł, niech soki i cole wlewają w saszetki jak te od keczupów - będzie zdrowiej i lepiej!

  • misiaszm

    Oceniono 5 razy 5

    A wg mnie taka strategia to kretynizm, dbający o zdrowie napojów gazowanych i tak nie kupią, zwłaszcza z acetosulafm, aspartam, aspirynian, piramidon, bezsensoeasan, już prędzej ze zwykłym cukrem. A ci którzy maja linie obłe też poszukają czegoś z cukrem co ma smak który lubią.

  • vinogradoff

    Oceniono 2 razy 2

    Mniej ,, Kilebasy w kielbasie,, to stary pomysl rodem z epoki PRL-u i nie trzeba byc amerykanskim Menedzerem Koncernu Coca -cola aby wymslec, ,, mniej coca-coli w coca -coli,, a starczylo zerznac na zywca i z darmoche z doswiadczen Narodu Polakow bo to bardzo doswiadczony narod w swej trudnej historii.

  • saves

    Oceniono 2 razy 2

    Jeśli obiecują, że będzie lepiej, to będzie. Dla akcjonariuszy.

  • banan125

    Oceniono 2 razy 2

    Coca cola->ilość spółek w rajach podatkowych->12, fundusz lobbingowy 44 mln $, niezapłacony podatek: 9,5 mld $
    Pepsi cola->ilość spółek w rajach podatkowych->132, fundusz lobbingowy 31 mln $, niezapłacony podatek: 5.7 mld $
    a my pijemy tę truciznę, czyli napoje z pH=2

    miłego dnia !

  • nie.jestem

    Oceniono 2 razy 2

    Dla osób, które na codzień nie żarą cukru na potęgę, to bardzo dobra wiadomość, tj. prawdopodobnie zwiększy się popyt w tej grupie - i nawet nie chodzi o jakieś preferencje zdrowotne, po prostu jak się słodzi na potęgę, to obniża się wyczulenie na słodki smak. Z kolei osoby, które mało cukrzą, a mają ochotę na coś słodkiego od czasu do czasu po prostu nie mają dostępnych dla siebie opcji. Coca-cola czy batony po prostu mają dla nich za dużo cukru i są niestrawne. Sam bym chętnie kupił snickersa od czasu do czasu, na szybkie zaspokojenie głodu, ale bolą mnie od niego zęby. Jakby miał 30g cukru zamiast 60g na 100, podchodziłby mi znacznie bardziej. To samo się tyczy Coli. Robiłem kiedyś research i okazało się, że ludzi o podobnych odczuciach (dzielących cukier w przepisach na ciasto na 2 i niemających w sklepach do picia nic poza wodą i piwem) jest bardzo dużo.

  • birdy-niam-niam

    Oceniono 2 razy 2

    mniejsze opakowania powiadacie...
    ciekawe jako sobie z tym poradzą w bufetach kinowych.
    kiedyś zostałem zabity dialogiem:
    -poproszę naczosy z sosem serowym i kolę
    -a kolę litrową, czy dużą?
    -.................

  • wzl_1946

    Oceniono 1 raz 1

    Osoby konsumujące napoje ze słodzikami mają uszkodzony zmysł smaku.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX