Ekspresówka S-7 z Gdańska do Warszawy o krok bliżej. Ruszają kolejne przetargi

Do 18 firm trafiły zaproszenia od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad do składania ofert cenowych ws. zaprojektowania i budowy odcinka Pieńki - Płońsk. To część drogi ekspresowej S-7 na północ od Warszawy.

Na złożenie ofert wskazane firmy (które wcześniej złożyły wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przetargowym) mają czas do 31 marca br. Według planów, prace na odcinku miałyby ruszyć w drugim kwartale 2018 r., a zakończyć się najwcześniej pod koniec 2020 r.

Pieńki-Płońsk jest jednym z czterech odcinków projektowanego fragmentu drogi ekspresowej S-7 od granicy województwa warmińsko-mazurskiego do początku obwodnicy Płońska.  Łącznie cała ta inwestycja przygotowywana przez olsztyński oddział GDDKiA to odcinki: Napierki-Mława (ok. 14 km), Mława - Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo-Pieńki (ok. 22 km), i właśnie Pieńki-Płońsk (ok. 13,7 km).

Co więcej, tydzień temu olsztyński oddział GDDKiA wysłał także zaproszenia do składania ofert na budowę najdłuższego odcinka - Strzegowo-Pieńki.

Łącznie, ponad 70-kilometrowy fragment S-7 na trasie Napierki-Płońsk to jeden z ostatnich fragmentów pomiędzy Gdańskiem a Warszawą, który jest jeszcze na etapie przetargów. W fazie projektów są jeszcze odcinki Warszawa-Czosnów i Czosnów-Płońsk (na tym fragmencie funkcjonuje już zachodnia obwodnica Nowego Dworu Mazowieckiego). Pozostałe odcinki aż do Gdańska są już gotowe albo w realizacji. 

Co będzie się liczyć w przetargu?

Jak informuje GDDKiA, kryterium oceny ofert w przetargach na odcinkach Pieńki-Płońsk i Strzegowo-Pieńki będzie cena, termin wykonania i okres gwarancji. Maksymalny okres ukończenia inwestycji to 37 miesięcy. Wykonawca może zaproponować termin mniej odległy, ale GDDKiA zastrzegło, że nie może być krótszy niż 34 miesiące.

W przypadku obu przetargów, przewidywany termin podpisania umowy na realizację to druga połowa br.

Więcej o:
Komentarze (45)
Ekspresówka S-7 z Gdańska do Warszawy o krok bliżej. Ruszają kolejne przetargi
Zaloguj się
  • susceptant

    Oceniono 14 razy 12

    łomatko - redaktorze, litości.
    Po pierwsze błąd w tytule. Nie "ruszają kolejne przetargi", bo 4 przetargi na fragment Napierki-Płońsk zostały ogłoszone we wrześniu 2015 r., tylko: ruszają II etapy przetargów, albo wysłano zaproszenia do składania ofert.
    Po drugie, II etap na odcinek Napierki-Mława ogłoszono miesiąc temu - chyba warto o tym wspomnieć? Pozostaje jeszcze jeden odcinek, pewnie ogłoszenie II etapu nastąpi na dniach - ale tego już nie napisali w komunikacie GDDKiA...
    Po trzecie: terminy podane są kompletnie oderwane od rzeczywistości. Zwykle drugi etap przetargu trwa ok. 8-9 miesięcy, więc podpisania umów możemy spodziewać jesienią. Przetarg jest w trybie "Projektuj i Buduj", co oznacza, że pierwsze 15 miesięcy przeznaczono na projektowanie i uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Zatem prace budowlane ruszą prawdopodobnie wiosną 2019 r. (wcześniej wycinka drzew) i potrwają do wiosny 2021 (niemal pewne jest 19 miesięcy na prace budowlane z wyłączeniem okresów zimowych).
    Po czwarte: odcinki z Płońska do Warszawy nie są w fazie projektów, a przygotowania. Różnica jest taka, ze faza projektów oznacza opracowywanie projektu budowlanego, a przygotowań - ogólnie wymaganej dokumentacji. W tej chwili Płońsk-Czosnów ma już decyzję środowiskową, a na odcinek Czosnów Warszawa dopiero co złożono wniosek o wydanie takiej. Zatem w przypadku tego ostatniego odcinka niemożliwe jest jego powstanie w tej perspektywie budżetu UE (do 2023 r.),, a w przypadku pierwszego -jest to bardzo mało prawddodobne.
    Niewiele Pan chyba do tej pory pisał o drogach, nieprawdaż?

  • flat_hu

    Oceniono 5 razy 5

    A potem i tak wszyscy grzecznie staniemy w korku w Łomiankach, bo 20 dziadków blokuje wszystko co się da od 28 lat.

  • Oceniono 4 razy 4

    Nazwy węzłów autostradowych w Polsce sa genialne - biorą najczęściej nazwę od pobliskiej wsi, która mówi cokolwiek 5 osobom ;) wartość informacyjna żadna...

  • arno-ger

    Oceniono 2 razy 2

    A najbardziej potrzeby odcinek ktory udrożnilby tę nieszczęsną Puławską czy węzeł Lotnisko na S2 - Grójec kiszą pisowscy nieudaczniki bez konca !

  • Maciej Kaczmarczyk

    Oceniono 2 razy 2

    a obwodnica łomianek nadal w czarnej dupie co mi z tego że dalej będzie ekspresówka jak przez łomianki przejechać się nie da

  • kontra.punkt

    Oceniono 6 razy 2

    Pomyśleć, że Austriacy wybudoali autostrady w ciągu 10 lat od wejścia do UE, a przy tym musieli drążyć tunele przez Alpy

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX