Vectra ukarana przez UOKiK. Reklamy wprowadzały konsumentów w błąd

W ramach kampanii reklamowej oferty Vectry klienci nie byli dostatecznie informowani o warunkach promocji, która w rzeczywistości obowiązywała przez bardzo krótki czas trwania umowy - podaje w oficjalnym komunikacie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Operator zapowiada rekompensaty.

Chodzi o kampanię reklamową "Wszystko za 10 złotych" emitowaną przez Vectrę od września do grudnia 2015 roku. Reklamy pojawiły się między innymi w telewizji, radiu oraz internecie. Oferowano klientom telewizję kablową oraz dostęp do internetu, w cenie 10 złotych miesięcznie za każdą z usług. Okazało się jednak, że promocyjna cena obowiązuje jedynie przez pierwsze dwa lub trzy miesiące przy podpisaniu umów na okres 12, 18 i 24 miesięcy. Po zakończeniu promocji miesięczny abonament wzrastał.

W wyniku postępowania jakie prowadził UOKiK w tej sprawie ustalono, że zakwestionowana przez urząd kampania reklamowa mogła wprowadzać konsumentów w błąd.

Jak mówi Prezes UOKiK Marek Niechciał: Sposób prezentacji oferty był jednoznaczny i w żaden sposób nie wskazywał na istnienie dodatkowych, mniej korzystnych warunków niż 10 zł za każdą z usług. Dlatego działania Vectry mogły spowodować, że konsument podjął decyzję o zainteresowaniu się jej ofertą, a w konsekwencji podpisał umowę, czego mógłby nie zrobić gdyby miał prawdziwe informacje.

Reklama Vectry zakwestionowana przez UOKIKReklama Vectry zakwestionowana przez UOKIK źródło: UOKIK

Spółka Vectra zobowiązała się do dobrowolnej rekompensaty dla klientów, którzy zdecydowali się na skorzystanie z promocji. Obecnym klientom zaproponowane zostaną dodatkowe 3 miesiące do każdej wykorzystywanej aktualnie usługi lub rabat w wysokości 10 zł przez 3 miesiące dla każdej z nich. Byłym abonentom przyznane zostanie 30 zł za każdą usługę, którą kupili w ramach promocji.

Decyzja jest prawomocna. Vectra będzie miała obowiązek złożenia sprawozdania z wykonanego zobowiązania.

Vectra musi również trzykrotnie wyemitować w telewizji co najmniej 15-sekundowe oświadczenie, w którym poinformuje, że wspomniana wyżej kampania reklamowa mogła wprowadzać konsumentów w błąd.

Więcej o:
Komentarze (15)
Vectra ukarana przez UOKiK. Reklamy wprowadzały konsumentów w błąd
Zaloguj się
  • dublet

    Oceniono 4 razy 4

    Orange wsadził podobnie na minę tysiące osób! dzwonił ludek, pytał czy chcesz internet za 39 zł (stawka wtedy wynosiła 81 zł), klient się zgadzał, zmieniali modem, szybkość zostawała ta sama (nędzne 10 Mb/s), pierwsza faktura przychodziła na 79 zł (bo doliczali utrzymanie sieci) i większość klientów machała ręką i płaciła. Za 12 m-cy przychodziła faktura na 124 zł, bo rzekomo były jakieś dodatkowe usługi, o których nikt nie wiedział i które nikomu nie są potrzebne!
    I od prawie 2 lat przysyłają pisma Orange, jakieś Kruki, coś tam z Koszalina ostatnio. Chyba to zgłoszę do rzecznika praw konsumenta.

  • piotrns

    Oceniono 3 razy 3

    Pamiętam reklamę jednego z banków: "załóż lokatę na 5% rocznie, jeszcze tylko przez dwa tygodnie!" Okazało się, że po założeniu lokaty oprocentowanie 5% liczone było tylko do końca tych dwóch tygodni, a potem spadało poniżej 1%.

  • jachay

    Oceniono 3 razy 3

    Podobnie z ofertą nc+, pierwszy miesiąc HBO za darmo, następne już płatne jeżeli nie odwołasz. W ofercie nie ma na ten temat nic dopiero w umowie najmniejszą czcionką. Najprymitywniejsze oszustwo, jak zawsze nc+.

  • kac

    Oceniono 3 razy 3

    Ciekawe, że gdy bank oferuje atrakcyjne oprocentowanie lokaty, które w rzeczywistości ograniczone jest np. do 3 miesięcy i kwoty max 10000 to nikt nic złego w tym nie widzi. Dobrze, że ukarano Vectrę, źle, że takie same praktyki bankom uchodzą na sucho.

  • richb

    Oceniono 2 razy 2

    Ja 2 lata sadzilem sie z Vectra o okres zobowiazania z ktory z automatu przedluzal umowe na pol roku - niby 320zl ale dla zasady - przegrali wszystko co mogli sedzia wysmial roszczenia Vectry, i co nawet slowa przepraszam nie napisali dziady - odradzam Vectre wszystkim - jakby ktos potrzebowal bo ma podobnie to sprawa I C 2852/15 - I Wydzial cywilny Warszawa Praga polnoc

  • jsbmw

    Oceniono 2 razy 2

    Co z was za ludzie? Nigdy nie biorę darmowego chłamu "na próbę", na miesiąc, na trzy miesiące. Takie oferty pojawiają się często. Zawsze dopytuję się... co potem i zawsze chodzi o to samo by złowić nieostrożnego przeterminowanego chłamobiorcę na dłuższą umowę.

  • podanyloginjestzajety

    Oceniono 2 razy 2

    Dzwonię do Vectry i mówię, że router się bardzo grzeje i nie mam Internetu.
    Gość z drugiej strony: mogę za 50 zł. wysłać do Pana technika...
    Oniemiałem i... na drugi dzień wysłałem wypowiedzenie umowy.

  • chumski

    Oceniono 2 razy 2

    Tak samo robi Netia

  • mirrad

    Oceniono 1 raz 1

    JA NIE KORZYSTAM Z USŁUG TEJ, JA KORZYSTAM Z USŁUG TAMTEJ !!!!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX