Francuzi już wiedzą, jaka powinna być nowa Corsa. Są coraz bliżej przejęcia Opla

Marcin Kaczmarczyk
W środę na spotkaniu zarządu PSA, francuskiego koncernu motoryzacyjnego, mówiono o następcy Opla Corsy. Francuzi chcą go oprzeć na produkowanym przez siebie Peugeocie 208 i Citroenie C3.

Menedżerowie PSA i General Motors (GM) bardzo intensywnie pracują nad transakcją, która może zmienić europejski rynek motoryzacyjny. PSA chce kupić od GM jego europejskiej ramię, czyli marki Opel i Vauxhall. Negocjacje jeszcze trwają. Zawarcie transakcji nie jest jeszcze przesądzone – jak powiedział w czwartek Carlos Tavares, dyrektor zarządzający PSA.

Ale chyba do zakupu jest już coraz bliżej. Świadczą o tym tematy rozmów na ostatnim zebraniu zarządu PSA, które odbyło się w środę. Wg Reutersa Tavares mówił na nim między innymi o przyszłości Opla Corsy – samochodu produkowanego teraz przez GM.

Czytaj więcej: Opel nową francuską marką. Amerykanie uciekają z Europy.

Jego zdaniem koniecznie trzeba w ciągu dwóch lat wprowadzić na rynek jego następcę. Czasu na ten manewr nie jest już wiele, zwłaszcza, że przeciętnie opracowanie nowego modelu zajmuje trzy lata. Niemniej nowa Corsa jest niezbędna, by zwiększyć sprzedaż małych samochodów koncernu powstałego po fuzji PSA z Oplem.

Inżynierowie Opla pracują już nad następcą Corsy i bardzo małego SUV-a o nazwie Mokka X (te modele razem odpowiadają za 40 proc. sprzedaży GM na Starym Kontynencie), ale jeżeli PSA zakupi niemiecką markę od GM, to sensownym pomysłem – w celu redukcji kosztów – będzie wspólne opracowanie przez inżynierów Opla i PSA nowych projektów. Dlatego Tavares chce, by nową Corsę zbudować na tej samej architekturze, na której oparty jest Peugeot 208 i Citroen C3.

Nowe małe samochody PSA i Opla, po ewentualnej fuzji, mają podbić Europę. Carlos Tavares zakłada, że w przeciągu kilku lat uda się zwiększyć ich sprzedaż do ponad 5 mln egzemplarzy rocznie. W ubiegłym roku PSA i Opel razem sprzedały 4,3 mln małych samochodów.

Tekst pochodzi z blogu "Subiektywnie o giełdzie i gospodarce”.

Więcej o:
Komentarze (65)
Francuzi już wiedzą, jaka powinna być nowa Corsa. Są coraz bliżej przejęcia Opla
Zaloguj się
  • purenonsens

    Oceniono 7 razy 5

    Jestem przekonany o tym, że w Gliwickiej fabryce Opla ruszy produkcja śmigłowców carakali. Można zatem krytykować, ale bez przesady ponieważ pan Morawiecki razem z panem Macierewiczem mają jednak głowy nie od parady! Bravo. Co ekonomicznym zmysł i wyczucie sytuacji. miód na sercu i szczęście dla Polaków.

  • Eustachy Adamiak

    Oceniono 5 razy 3

    Pamiętajmy, że w strukturze właścicielskiej grupy PSA, coraz pewniej czują się obecni już tam Chińczycy (via udziały w Peugeot), więc w perspektywie kilku lat będzie można powiedzieć, że to Chińczycy kupili Opla od Amerykanów. Nie mam nic do CHińczyków, po prostu zauważam ten fakt :)

  • caesar_pl

    Oceniono 2 razy 2

    BMW przejelo kiedys Mini Moriza bo bankrutowal,nikt nie kupowal starodawnych aut.Dzis produkuja w UK 200 tys Mini,schodzi jak cieple buleczki,duzo podzespolow dostarcza BMW z Niemiec,tu i tam jest robota.

  • stalowykij

    Oceniono 2 razy 2

    To otwiera nowe perspektywy na polu współpracy Polsko - francuskiej . Do opustoszałych hal po Oplu w Gliwicach przeniesie się produkcję śmigłowców bojowych, co nie panie Antek? Chyba że Francuzi zdecydują się otworzyć w swojej nowo nabytej fabryce linię do produkcji ekskluzywnych widelców. Na marginesie, czy ktoś z polskiego rządu rozmawiał z nowym właścicielem o przyszłości zakładu w Gliwicach? Pewnie nie nie było czasu, za to z Węgrami nagadamy się do woli, przy herbatce o duperelach.

  • roro1000000

    Oceniono 2 razy 2

    jeden mały kryzys i idzziecie do zamknięcia, i żaden pis wam nie pomoże

  • forestfc

    Oceniono 1 raz 1

    i oczywiscie co z tego wynika?????N pie.....c jakosc najwazniejsze zeby za 5 lat sprzedac o prawie milion aut wiecej ,oby tylko sprzedawac...a kto to ma kupowac?????europa jest zapchana autami ,rzady panstw juz kombinuja co zrobic aby zmuszac wlascicieli przyzwoitych 5-8 letnich aut do wymiany na nowe,nie wspomne o tych starszych pojazdach..a tu...ma sie wiecej sprzedawac no i oczywiscie jeszcze taniej produkowac...zmierzamy donikad

  • calber

    Oceniono 1 raz 1

    Pan redaktor ma braki, pan się doinformuje. Opel od 1929 należy do General Motors i mimo tego jest autem niemieckim. Dla pana także. Z nowym właścicielem nie będzie inaczej.

  • ja5569

    Oceniono 5 razy 1

    Kiedys byl taki cyniczny dowcip, zeby trzymac sie z daleka od samochodow zaczynajacych sie na F: Fiatow, Fordow i francuskich.

  • ajg62

    Oceniono 1 raz 1

    Teraz Francuzi , w rewanżu za nauczenie ich jak jeść widelcem , naucza nas jak robic business poza Polska .

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX