Wielki sukces Biedronki. Z tego pomysłu skorzystało już 5 mln Polaków. Efekt "Świeżaków"?

Robert Kędzierski
Kartę "Moja Biedronka" zarejestrowało już 5 milionów polskich konsumentów. A to oznacza, że Jeronimo Martins w krótkim czasie rozwinęło jeden z największych programów lojalnościowych w kraju.Siła "Świeżaków" okazała się znacznie większa, niż można było przypuszczać. 

Gdy w październiku ubiegłego roku Biedronka uruchomiła program lojalnościowy "Moja Biedronka", wiele osób zastanawiało się czy Polacy wciąż są zainteresowani udziałem w programach lojalnościowych. Dziś wiemy już, że niecałe pięć miesięcy po starcie projektu, zaufało mu około 5 mln klientów.

Czytaj też: W Kauflandzie kasjerka zarobi blisko 3000 złotych. Spore podwyżki.

Jeśli założymy, że w Polsce jest ok. 13 mln gospodarstw domowych, to oznacza, że z programu Biedronki może korzystać nawet 40 proc. polskich rodzin.

Zgodnie ze stanem na 22 lutego br. (tj. dzień ogłoszenia przez Grupę Jeronimo Martins rocznych wyników finansowych za 2016 rok) liczba aktywnych kart „Moja Biedronka na co dzień” wynosiła 5 mln. Sformułowanie „aktywne karty” oznacza karty lojalnościowe zarejestrowane i aktywowane przez klientów za pośrednictwem strony internetowej lub Biura Obsługi Klienta.

- napisała spółka Jeronimo Martins Polska w przesłanym nam oświadczeniu.

Firma wyjaśniła również swoje dalsze plany związane z programem:

Wprowadzona w ubiegłym roku karta lojalnościowa „Moja Biedronka” jest ważnym elementem naszej strategii marketingowej. Dzięki niej klienci mają szansę uzyskania dodatkowych korzyści podczas zakupów i organizowanych przez nas akcji promocyjnych. Z drugiej strony karta „Moja Biedronka” pozwala nam jeszcze lepiej poznać zwyczaje i potrzeby zakupowe naszych klientów [...] Ze względów biznesowych nie przekazujemy informacji dotyczących planów jego rozwoju.

Biedronka niezwykle szybko osiągnęła maksimum tego, na co pozwala rodzimy rynek. Według badań Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia wynika bowiem, że w programach lojalnościowych uczestniczy 41 proc. Polaków.

Siłą napędową projektu Biedronki była z pewnością promocja "Gang Świeżaków". W ramach programu, klienci Biedronki otrzymywali punkty (naklejki), które mogli wymienić na jedną z pluszowych maskotek. "Świeżaki" cieszyły się w taką popularnością, że w niektórych sklepach promocja zakończyła się na długo przed oficjalnym terminem.

Programy lojalnościowe wrócą do łask?

Sukces Jeronimo Martins jest tym większy, że z danych ARC wynika, że wymienianie punktów na nagrody nieco nam się znudziło.

Konsumenci coraz częściej mają poczucie nieopłacalności zbierania punktów oraz związany z tym brak widocznych korzyści z przynależności do programu.

- czytamy.

Zabawki z Zabawki z "Gangu Świeżaków" fot. Biedronka.pl

Tesco liderem

Według Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia, cytowanego przez Wiadomości Handlowe, w Polsce działa kilka dużych programów lojalnościowych. Największy to Tesco Clubcard. Biedronka, z 5 mln aktywnych kart, z pewnością znajdzie się w czołówce kolejnej edycji badań. Będzie tam w towarzystwie programów Payback i Orlen-Vitay, CCC Klub oraz Skarbonka Auchan. 

Lidl ma inną strategię

Co ciekawe Lidl, rywal Biedronki, ma inne podejście do programów lojalnościowych. Woli kreować modę na poszczególne rodzaje produktów. Odpowiedzią na Świeżaki była promocja figurek Stikeez, która miała zachęcać najmłodszych do częstszego sięgania po warzywa i owoce. Obecnie w Lidlu trwa kampania "Tradycyjnie czy Nowocześnie", która kładzie duży nacisk na zdrową żywność. 

Portugalski gigant handlu uruchomił swój program lojalnościowy w idealnym momencie. Spółka twierdzi, że dzięki programowi programowi 500 Plus Polacy wydają więcej na zakupy. Dla sytuacji finansowej spółki to z pewnością dobra wiadomość.

Więcej o:
Komentarze (25)
Wielki sukces Biedronki. Z tego pomysłu skorzystało już 5 mln Polaków. Efekt "Świeżaków"?
Zaloguj się
  • antrop

    Oceniono 7 razy 7

    mam świeżaka a teraz karta Biedronki do niczego nie jest mi potrzebna! Reklamy pokazują produkty których w sklepie nie ma albo takie których nie potrzebuję. Ogólnie w Biedronce jest teraz jeden wielki bałagan, towary na półkach są pomieszane, znaleźć coś z gazetki jest niemożliwością.

  • adampan12

    Oceniono 7 razy 3

    "Kartę 'Moja Biedronka' zarejestrowało już 5 milionów polskich konsumentów." 5 milionów numerów telefonów sprzedanych agencjom reklamowym i Bóg wie komu jeszcze. Tak przy rejestracji wymagany jest numer telefonu, po kiego diabła nie wiem, oraz fany zapis w regulaminie na co pozwalacie.

  • Trolluj T

    0

    Dobrowolnie przehandlować pakiet swoich danych osobowych za gó...anego pluszaka...

  • szumi50

    0

    Akcja świerzaków w Biedronce to była wielka ściema. Pozbierałem naklejki na świerzaki i byłem go odebrać w październiku zeszłego roku. Wtedy okazał się, iż już ich nie ma i będą do odbioru za miesiąc. Do tej pory nikt się nie odezwał a na zapytania w sklepie pracownicy robią wielkie oczy co ja od nich chce

  • Marek Janiszewski

    Oceniono 2 razy 0

    no i zarejestrowali karty a teraz omijają biedronkę jak mogą po oszustwie ze swieżakami.

  • gach27

    0

    Mam numer zarejestrowany ale zadnych zmian nie widze tylko 2 sms od poczatku jeden o odbiór miska drogi kalendarz a chyba tu bardziej chodzi o to co w castoramie aby zlokalizować skad ludzie muszą jechac do owada . aby po drodze czasem nie bylo lidla a wtedy po kodzie pocztowym wiadomo gdzie kupowac dzialke pod budowe kolejnego owada i ktoremu urzedasowi wycieczke sprezetowac

  • cezar85

    0

    najpierw w europie, teraz w kościele będą mieli przejebane

  • 2random

    Oceniono 4 razy -2

    Zaczynam czuć się zażenowany, że jestem Polakiem - jak i te bezmyślne 5 milionów. Sprzedali swoje dane za groszowe Świeżaki, na które jednak muszą wydać 2 tysiące. Przyszedł Portugalczyk i kupił Polaka za świecidełka - jak Indian. Dobrze, że nie przywiózł jakiejś choroby, jak to kilkaset lat temu bywało. No, może przywiózł - zaraźliwą epidemię głupoty. Teraz Portugalczyk będzie Polakowi wysyłał SMS z reklamami i będzie Polaka zamęczać ofertami telefonicznymi, a głupi Polak będzie się dziwił skąd mają jego numer.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX