Komentarze (66)
Szukasz pracy? 55 tysięcy miejsc czeka na ciebie praktycznie od zaraz
Zaloguj się
  • maly_obibok

    Oceniono 10 razy 8

    Nie jest prawdą, że brakuje kierowców. Brakuje kierowców, którzy chcą jeździć za darmo ...

  • Mariusz Monika

    Oceniono 12 razy 6

    cała prawda o zawodowych kierowcach: szkolenie i kwalifikacja na kategorię D to przynajmniej pół roku i wydatek dobrze ponad 7 tysięcy.
    Pensja do ręki: 2500-3000 a robota ciężka i odpowiedzialna. Znam osoby które odpuściły i wróciły za kasę do Lidla. Płacą niewiele mniej a nie trzeba wstawać o 3 rano

    Kategoria E: najniższa krajowa i dodatki za spanie w kabinie, w tym zawodzie nie da się mieć rodziny. Jak chcesz zarobić to musisz łamać przepisy

    Na maszynistów szkolą się ludzie, którzy do tego się najmniej nadają, jak na emerytury odejdą fachowcy to kolej zacznie zaliczać częste katastrofy

    Kto młody niech wieje z polskiego bagna, tu lepiej już było

  • Damian G

    Oceniono 12 razy 6

    A dla mnie nie praca i pracownicy są problemem tylko płaca!!

  • borsuk07

    Oceniono 7 razy 5

    a przez 25 lat niszczono szkoły zawodowe oraz technika które faktycznie uczyły zawodu a nie teorii ! !

  • elektronik_99

    Oceniono 10 razy 4

    Praca jest, ale pieniędzy nie ma ;) I dlatego ludzie, nawet z zawodami niby mocno na polskim rynku poszukiwanymi, dalej emigrują zarobkowo.

  • twojposel

    Oceniono 3 razy 3

    Znajomy brał udział w przetargu. Jego oferta wynosiła ciut ponad 90000zł. Było kilku oferentów. ADM przeznaczył na to (miał to być remont dachów) według przeliczonych własnych stawek troszkę ponad 100000zł. Wygrała oferta -UWAGA!!!!- 35000zł. Za tyle to gość kupi materiały i to średniej jakości. A gdzie płaca dla ludzi? Chyba już na starcie wykombinował, że nie zapłaci. Było to kilka lat temu, gdy podstawowym kryterium była cena. Na szczęście to już się zmieniło.

  • welcometopoland

    Oceniono 19 razy 3

    no zajebista praca... + jeszcze 100 tys. kasjerek
    POlska po 27 latach kapitalizmu

  • Dreej Dreej

    Oceniono 4 razy 2

    Artykul z dupy to tak jakby pisac ze w polsce brakuje Mercerdesow i BMW bez dodawnia ze klienci chceili by je kupic za 10 tys PLN.
    Skoro brakuj to wystarczy podniesc zarobki i sie chetni znajda, jesli nie to znaczy ze maja ze zle wycenili prace kierowcy lub maszynisty. A porblem polega na czym innym bo jednemy pociotkowi z parti to moze i mozna zaplacic 10 tys PLN na miesiac, ale jak juz nowym maszynistom placa 10 tys miesiac to trzeba starym zaplaci,
    jak maszynisci dostana podwyzke to wtedy odezwa sie mechanicy a jak mechaniocy to konduktorzy
    i caly lancuszek.

    Jakos w polsce nie brakuj kontrolerow ruchu lotniczego, poslow i senatorow - ciekawe czemu?
    Czyzby im dobrze placili i jest za duzo chetnych?

  • mocten

    Oceniono 4 razy 2

    Kierowca mechanik - na świecie będą autonomiczne samochody do których jest potrzebny informatyk w call center, a u nas wrócimy do furmanek.

  • enzowezuwio

    Oceniono 10 razy 2

    Zawsze jak czytam że "praktycznie" to od razu wiem, że teoretycznie. I tutaj się nie zawiodłem. "Praktycznie od zaraz" czyli w ciągu 4 lat wg prognoz. 4 lata to praktycznie od zaraz.

  • cest.l.a.vie

    Oceniono 3 razy 1

    A potem kierowcy nie znajda pracy, albo jej nie podejma, bo pracodawca liczy, że kierowca to robot , ktory nie spi, godzi sie na lamanie swoich praw i kosztuje tyle co pensja minimalna...

  • ds215

    Oceniono 1 raz 1

    Chetnie zmienilbym prace na maszyniste ale w Warszawie nie ma przyjec. Na kierowcow tez.

  • piotrus.zibi

    Oceniono 5 razy 1

    2 tysiace euro na reke i wracam z wysp. mniej nie ma sensu

  • vomiting_frog

    Oceniono 9 razy 1

    Nie ma się co podniecać tymi etatami dla kierowców. To sa marzenia polskiej branży transportowej. Ciężarówka może jeździć na trasach lokalnych tu zarobki są małe. Na trasach zagranicznych import-export i całkiem za granicą to są tak zwane przerzuty. I tutaj kierowca za granicą jest na przykład 3 tygodnie. Nasze zabierają prace w innych krajach czego tam nie lubią (niemcy chieli to udupić stawka minimalną dla kierowcy żeby taki przerzut się nie opłacił), natomiast nasi transportowcy chcieli by wpompować tam jeszcze więcej kierowców z PL.
    Natomiast na przerzutach ludzie po prostu jeździć nie chcą bo zamiast jeździć u Polaka na przerzutach lepiej od razu iść do Niemca pracować tak samo w domu nie ma a pensja w ojro bo niemiec juz na poziomie ceny za fracht weźmie więcej. Dlatego to marzenie o 55 tyś kierowców się nie spełni. A na warunki polskie kierowców mamy aż nadto. Jak unia ujednolici pensje kierowców to nie będzie się opłacało robić przerzutu Niemcy Francja ciężarówką z polski bo będzie to kosztować tyle samo. A u nas będzie 55 tyś kierowców w nadmiarze.

  • jvn

    Oceniono 5 razy 1

    Polecanie zawodu kierowcy nie jest obecnie dobrym pomysłem. Patrząc na postęp w dziedzinie autonomicznych samochodów mogę się założyć, że w perspektywie 15-20 lat kierowcy w wysoko rozwiniętych krajach będą głównie elementem folkloru tak jak teraz woźnicy i dorożkarze. Możliwe, że stanie się to nawet szybciej, wszystko zależy od tego o ile samosterujące samochody będą droższe od standardowych odpowiedników. Na zatrzymanie tego procesu raczej nie ma co liczyć, chyba, że wybuchnie jakaś neoluddystyczna rewolucja, co, biorąc pod uwagę to, że nie tylko kierowcy zostaną wyrugowani przez AI, nie jest wcale tak nieprawdopodobne...

  • ubrana_prawda

    Oceniono 9 razy 1

    OK. Ale to może zainteresować dzisiejszych piętnastolatków. A jakie są perspektywy zatrudnienia dla 50-latków ?

  • adin_null_adin

    Oceniono 3 razy 1

    Wow, to 50 tys pijanych kierowców straciło prawko?

  • flyer

    Oceniono 7 razy 1

    To może zrobimy tak - wszyscy za biurkami pójdą sobie na kierowców i maszynistów i po sprawie? ;> A jeżeli nie to dlaczego młody X ma iść na kierowcę a nie jakiś zasiedziały za biurkiem Y?

  • a.k.traper

    Oceniono 3 razy 1

    Jest problem z ludźmi chcącymi pracować i z większymi firmami, któe na każdym kroku chcą ścinać stawki za robotę, mimo chęci rozwoju nie da się zbyt wielu ludzi zatrudnić normalnie, bo może nie być robótki a łapać tanio nie ma sensu. Dla mnie człowiek znający swój fach to najmniej 20 na godzinę powinien mieć, ci co nic nie potrafią i im się nie chce to i 12 jest za dużo. Kierowca to samotniczy tryb życia i co dziwne często posiadają rodziny trwalsze niż tych co siedzą w domu.

  • mjunhy

    Oceniono 17 razy 1

    W 99,9% firm w Polsce jest praca ale pieniędzy niema.
    Ja już pracowałem w dwóch firmach gdzie była praca i musiałem pracować za trzech ale za minimalną krajową na umowie śmieciowej bez urlopu i chorobowego i po raz trzeci nie dam się już nabrać na hasło w stylu że jest praca.
    po prostu omijam wszystkie małe firmy kilku - kilkunastoosobowe w których jest praca.

  • mariuszdd

    Oceniono 2 razy 0

    GW i jej głupie artykuły
    Na zawodowego kierowcę za parę lat będzie zapotrzebowanie tak jak obecnie na woźnice,bo juz od paru lat są wprowadzane automatyczne ciężarówki,natomiast automatyczne taksówki i prywatne auta będą powszechne lada dzień

  • baby1

    0

    Za dwa lata okaże się, że te strajki w sierpniu 1980 były zupełnie niepotrzebne. Wszystko co dobrze funkcjonowało zostało rozpieprzone i rozkradzione, a jak zostaniemy bez dotacji z UE, to trzeba będzie spieprzać przez zieloną granicę do Czech, Słowacji i na Białoruś, żeby coś do zjedzenia znaleźć na śmietniku.

  • trybunaluda

    0

    "Brakuje kierowców i maszynistów"
    1) bo nie chca pracowac za 1000 brutto
    2) nadchodzi automatyzacja, AI i inne w kazdej dziedzinie, wiec socjalizm dwoch predkosci juz nadchodzi

  • jmb2

    Oceniono 2 razy 0

    JAK tak dalej pójdzie jak idzie teraz w Polsce to za kilka lat zabraknie /... / POlaków w Polsce zostanie tylko sam lepszy sort: PIS, Ryzyk i KK - większość dotychczasowych wiernych będzie zmuszona chodzić do kościoła na po zachodzie.

  • walek7003

    Oceniono 10 razy 0

    zawód kierowcy nie jest aż taki niedostępny. Nie ma chętnych do tej pracy przy oferowanych warunkach.
    Z kolejarzami to jest zwykła głupota związków zawodowych. Tak bardzo skoncentrowali się na ochronie swoich miejsc pracy, że nie zauważyli działania na szkodę firmy - braku wymiany kadr.

  • czemublokujecie_mikonto

    Oceniono 14 razy 0

    Nie każdy chce mieszkać w kraju dusznym od homofobii, rasizmu, ksenofobii, z kebabem prawdziwego polaka, wredniackim uśmieszkiem Gowina z jego Żalkiem, Salcesonami i Potterami Maciarewicza i lagodnym szczekającym powabnym Pawłowiczem. Na dodatek jak ktoś mia problemy w życiu z kręgosupem to się raczej pchał nie będzie do pracy gdzie musi siedzieć tyle godzin albo dźwigać ciężary na budowach. A jak jest kierowcą-no cóż-w Londynie nocne autokary to prawie wyłącznie kierowcy Polacy, powoi też pojawiają się w innych miejscach, część jeździ mini cabs. Nie ma sensu stresować się życiem w Bolandzie, gdzie samo życie już boli. Tak to ojczyzna matka wykopuje swoje dzieci :P
    Kolega z liceum jeździ tirem w Irlandii-dostawy towarów do sklepów i nie narzeka-też nie ma zamiaru wracać, bo po co i do czego? Ludzie się urządzają w normalnych krajach.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX