To będzie najdłuższa trasa polskiego przewoźnika. PLL LOT otwiera nowe połączenie z USA

Z Warszawy do Los Angeles będzie można dolecieć bez przesiadki. Od poniedziałku 3 kwietnia startuje nowe połączenie Polskich Linii Lotniczych LOT. Trasę będą obsługiwać dreamlinery.

Polski przewoźnik o planach otwarcia nowej trasy mówił jesienią ubiegłego roku. Jutro zostanie ona uruchomiona. Bezpośredni lot z Polski do Kalifornii będzie trwał aż 12,5 godziny – do pokonania jest około 10 tys. kilometrów. Droga powrotna zajmie godzinę mniej.

- To najdłuższa trasa LOT-u. Na pokonanie tego dystansu samolot będzie potrzebował ok. 70 ton paliwa – powiedział Polskiej Agencji Prasowej Adrian Kubicki, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej PLL LOT.

Czytaj też: LOT w ofensywie. Więcej lotów z Warszawy do USA, nowe kierunki wakacyjne 

Pierwszy Boeing 787 Dreamliner do Los Angeles wystartuje z warszawskiego Lotniska Chopina jutro o 16:30. Na lotnisku LAX wyląduje o 19:50 czasu lokalnego. Załoga to trzech pilotów i 10 osób personelu pokładowego. Loty będą odbywać się regularnie w poniedziałki, wtorki, piątki i soboty. Podróż będzie można odbyć w trzech klasach: business, premium economy i economy.

Przewoźnik na swojej stronie internetowej reklamuje, że ceny biletów Warszawa - Los Angeles w ramach promocji zaczynają się od 2449 zł w obie strony. W niedzielę rano można było jeszcze znaleźć wolne miejsca na pierwszy, poniedziałkowy lot, za ponad 1800 zł – tyle że w jedną stronę.

PLL LOT chwali się, że będzie jedyną linią lotniczą w regionie, realizującą bezpośrednie połączenia z Los Angeles. Liczy więc, że korzystać z nich będą nie tylko Polacy, ale także obywatele innych krajów Europy Wschodniej i Środkowej. Dopasował nawet rejsy tak, by mogli oni wygodnie się przesiąść z lokalnych połączeń.

Polskie Linie Lotnicze to spółka Skarbu Państwa, który ma prawie 100 proc. akcji przewoźnika.

+++

Zobacz też, z czym muszą mierzyć się ci, którzy chcą prowadzić własny biznes w Polsce - kiedyś i dzisiaj. Klimas: Tutaj był Jarmark Europa, jeansy marmurkowe z Turcji, a ja chciałam Paryż sobie robić:

Klimas: Tutaj był Jarmark Europa, jeansy marmurkowe z Turcji, a ja chciałam Paryż sobie robić [NEXT TIME]

Więcej o:
Komentarze (95)
To będzie najdłuższa trasa polskiego przewoźnika. PLL LOT otwiera nowe połączenie z USA
Zaloguj się
  • kzet69

    Oceniono 11 razy -7

    Podczas lotów trwających powyżej 12 godzin, na pokładzie powinna być podwójna obsada pilotów, dlaczego więc LOT się do tego nie stosuje? Znów, zmieścimy się śmiało?

  • krzysztof_ptk

    Oceniono 11 razy -7

    Podróż będzie można odbyć w trzech klasach: business, premium economy i economy...A piąta klasa - obok pilota.

  • stachud

    Oceniono 8 razy -6

    Szkoda tylko że pisowscy głupcy pchają jankesom kasę a oni klepią głupców po plecach i dalej drzwi zamknięte. Czesi czy Słowacy nie mają wiz i nie kompromitują się z podlizywaniem tak jak pis.

  • sceptyk2009

    Oceniono 8 razy -4

    ...mając na uwadze ciągłe usterki ''787''
    czy aby doleci bezproblemowo ? ? ?

  • czemublokujecie_mikonto

    Oceniono 9 razy -3

    Ale na cholerę? Przeca nikt z Polski tam nie poleci, bo po co? I jeszcze płacić za staranie się o otrzymanie wizy? W Stanach już byliśmy, a skoro nie dają wizy na stałe turystycznej to dziękujemy, pieniądze można wydawać wszędzie, Stanów do tego zupełnie nie potrzeba :P

  • hlynurbjorn

    Oceniono 7 razy -3

    "LOT chwali się, że będzie jedyną linią lotniczą w regionie, realizującą bezpośrednie połączenia z Los Angeles". Jasne :D - bo przylot z "regionu" do Warszawy jest tak bardzo inny od tego do Frankfurtu, Amsterdamu, Londynu etc. Wrzucacie PR'owe notki prasowe bez żadnej weryfikacji.

  • kotmiki

    Oceniono 2 razy -2

    Mam zasady nie latam LOT-em ,nie chce być ofiarą eksperymentów z lądowaniem bez podwozia bo niedouczony pilot nie potrafi go wypuścić , boje się polskiego jakoś to będzie i ignorowania instrukcji obsługowych

  • liku48

    Oceniono 2 razy -2

    Z Londynu na Mauritius lot trwa 13,5 godz. bez żadnych między lądowań. A więc żadne rewelacje. Ja leciałem w 2006r.

  • cmok_wawelski

    Oceniono 8 razy -2

    B787 jest dokladnie samolotem do takich rejsow. Dopiero wtedy wychodza te obiecane przy zakupie (umowie leasingowej) oszczednosci paliwa.
    Ale jest inny problem: mieszkam w USA 30 lat i od conajmniej 10-ciu ani LOT (ani nic polskiego) w ogole sie na amerykanskim rynku nie reklamuje.
    Na takim rejsie zysk jest tylko na pasazerach siedzacych w pierwszej 1/4-tej samolotu. Ci ludzie, za mozliwosc dolecenia o ulamek sekundy szybciej (i nie bedac upchani jak sardynki czy jak 'ten plankton z tylu' (fachowe okreslenie lotowskich zalog) - placa 3-4 razy tyle. Tylko jak ich pozyskac? Reklama szeptana?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX