W samolocie ma być wygodniej. LOT chce mieć jeszcze wieksze dreamlinery

Więcej miejsca na nogi, wyciszona kabina pasażerska i lepsze nawilżenie powietrza - LOT dozbraja flotę w nowoczesne maszyny, którymi powalczy o pasażerów podróżujących na trasach dalekiego zasięgu.

LOT właśnie zakończył zawieranie umów na dostawę czterech samolotów Boeing 787-9 Dreamliner.

B787-9 Dreamliner to dłuższa wersja dreamlinera 787-8. LOT ma obecnie sześć maszyn typu 787-8, ale w lipcu i sierpniu tego roku ma otrzymać jeszcze dwie.

Pierwszy Boeing 787-9 Dreamliner w ramach umowy z Aviation Capital Group ma się pojawić w Polsce w marcu 2018 roku. Kolejna maszyna trafi do spółki w kwietniu, następna w czerwcu, a ostatnia w marcu 2019 roku.

- To są samoloty większe niż obecnie latające w naszej flocie Boeingi 787-8 Dreamliner, który na pokład może zabrać 252 pasażerów. Boeingi 787-9 to aż 294 miejsca. Będziemy mogli zaproponować podróżnym 24 fotele w klasie biznes, a w obecnych dreamlinerach mamy ich 18 - powiedział Milczarski.

Jak zaznaczył prezes LOT Rafał Milczarski, nowe samoloty pozwolą otwierać spółce nowe połączenia i przewozić większą liczbę podróżnych. Dodał, że LOT jest pierwszą linią lotniczą w Europie, której flota dalekiego zasięgu w całości opiera się na dreamlinerach.

Więcej miejsca na nogi, ale co z wi-fi?

- Cała technologia potrzebna do tego, żeby usługę wi-fi zainstalować na pokładzie, będzie już w tych samolotach dostępna. Kiedy podejmiemy decyzję o wi-fi w samolocie, to je zamontujemy. Natomiast tego typu decyzji jeszcze nie podjęliśmy" - powiedział Milczarski.

Nowe maszyny będą najpierw obsługiwały najpopularniejsze dla LOT-u trasy dalekiego zasięgu, czyli Nowy Jork i Chicago.

Dreamliner w wersji 787-9 może przewieźć większą liczbę pasażerów i cargo na większym dystansie. W konfiguracji, jaką wybrał LOT, samolot ten zabierze na pokład 294 pasażerów: 24 w klasie biznes, 21 w premium i 249 w klasie ekonomicznej. 787-9 będzie największym samolotem w historii floty LOT-u.

Nowe dreamlinery zamówione przez LOT będą wyposażone w silniki Rolls-Royce Trent 1000. W kabinie pasażerskiej będzie mniej hałasu, wyższe ciśnienie, większa wilgotność powietrza. W kabinie zamontowano duże schowki bagażowe oraz duże okna, które zamiast tradycyjnej zasłonki, przyciemniają się za dotknięciem przycisku. Ponadto maszyna ta jest przyjazna środowisku, ze względu na niższą emisję CO2 i niższy poziom hałasu.

Udziałowcami PLL LOT są: Skarb Państwa (99,82 proc. akcji), TFS Silesia (0,144 proc. akcji) oraz pracownicy (0,036 proc. akcji).

Założyciel Fly4free.pl: Gdybym tę decyzję podjął wcześniej, fly4free.pl najprawdopodobniej byłoby najbardziej znanym serwisem w Europie [NEXT TIME]

Więcej o:
Komentarze (42)
W samolocie ma być wygodniej. LOT chce mieć jeszcze wieksze dreamlinery
Zaloguj się
  • ja5569

    Oceniono 4 razy 4

    To nie tylko LOT. Niektore linie ustawiaja juz konfiguracje 3-4-3 w B-777, co w/g mnie jest dranstwem. No ale jak ludzie zawsze poluja na tansze bilety, to taka linia z wiekszym prawdopodobienstwem moze je zaoferowac.

  • wiktor_jerofiejew

    Oceniono 4 razy 4

    I bardzo dobrze ,
    Bardzo dobra decyzja LOTu

  • rw1270

    Oceniono 5 razy 3

    Wasza strona jest nie do zniesienia. Nie mozna nawet napisac zdania, by kursor sie nie zawiesil od tego spyware'u. Dolna belka stale "waiting for...", "Connecting..".

  • rw1270

    Oceniono 3 razy 3

    Wygodniej? To, ze wydluzyli kadlub, nie znaczy, ze bedzie wygodniej. Bedzie wiecej ludzi, co przy tej samej liczbie toalet i obslugi oznacza dluzsze czekanie na posilek i potem do kibla.
    787 to porazka nie ze wzgledu na miejsca na nogi, ale uklad siedzien 3-3-3, zamawiany przez praktycznie wszystkich. Wystarczy miec nieco szersze barki i zaczyna sie ciezka 10-godzinna walka z sasiadem o miejsce. Tego nie zmienia.

  • cmok_wawelski

    Oceniono 5 razy 3

    Ciasnota w 'economy' w B787 LOT-u jest straszna. Szer. siedzenia jest niewiele wiecej niz 17 cali (44 cm).Miejsca na nogi niewiele. Fotel poprzedzajacy jest tak blisko ze nie da sie otworzyc laptopa a ekranik fotelowy jest tuz przed nosem i NIE JEST HD wiec od ogladania rozmytego obrazu boli glowa.
    To sa standardy 'lowcostu'.

  • powrozowy

    Oceniono 2 razy 2

    Konfiguracja siedzien w normalnych linach w tego typu samolocie jest jak nastepuje::

    Boeing 787-9 (789)
    Seats:35 Premium Economy44 Business116 Economy
    Konfiguracja o ktorej mowi ten glupek to latajacy oboz koncentracyjny.

  • remul

    Oceniono 3 razy 1

    Rozstaw foteli w samolocie zależy od zamawiającego, a nie od konkretnego modelu samolotu.

  • krunghtep01

    Oceniono 7 razy 1

    Powalczy o pasazerow ????? Czym ??Bo chyba nie cenami -sprawdzilem loty z WAW do Pekinu na wrzesien [12-25] ,pominalem linie ukrainskie Porownalem Austrian 2283 PLN i LOT 2829 PLN.No comment !!!!!!!!!!

  • slmako

    0

    Zawracanie glowy te dreamlinery.
    Taka sama ciasnota jak wszedzie. Samoloty nowe ale fotele to zdezolowane gruchoty.
    jak chce sie wyjsc to pasazer siedzacy przed musi podnies oparcie swego fotela bo lezy w moich "objeciach".
    laduja tych foteli niesamowicie ciasno!! !! szajsen i dziadostwo,
    Samolot wielka kobyla ale obslugi za malo, linja Thompson.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX