-
-
A teraz najlepsze: po przebiciu wartością giełdową Forda, we wtorek Tesla przeskoczyła również GM. Tak więc "największa" firma samochodowa USA nie dość, że produkuje 100 razy mniej samochodów, niż ta trochę mniejsza, to jeszcze dokłada do interesu.
Czy Tesla ma szansę kiedykolwiek zarabiać tyle, by uzasadnić aktualną wartość giełdową zyskami? Weźmy Toyotę uważaną za najbardziej efektywną firmę samochodową świata. O ile pamiętam, Toyota ma giełdową wartość ponad 160 miliardów dolarów, zarabia na czysto około 16 miliardów i produkuje koło 10 milionów samochodów. Z kolei grupa BMW wyceniana jest na 54 miliardy, produkując 2,4 miliona samochodów. Tesla zamierza produkować (a raczej snuje takie marzenia) 0,5 miliona samochodów, czasami mówią o 1 milionie. U Toyoty P/E przekracza 9, w BMW przekracza 8. Załóżmy, że dla Tesli wystarczy P/E na poziomie 10 przy produkcji 1 miliona samochodów. Oznacza to zysk po podatku 5 miliardów dolarów rocznie, czyli 5 tysięcy na samochodzie na czysto! Prawie 2 razy więcej, niż BMW i 3 razy więcej niż Toyota, o Fordzie i GM nie wspominając. A wszystko przy założeniu, że do czasu osiągnięcia tak wspaniałych wyników akcje Tesli nie zdrożeją nawet o centa. -
-
-
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
sselrats
Oceniono 3 razy 3
No, niedlugo juz polski stardap Morawickiego przegoni Tesle.