Polacy pobili rekord tego stulecia w kupowaniu nowych samochodów. Sprzedaż rośnie nieprzerwanie od dwóch lat

Branża motoryzacyjna zaciera ręce. Dane dotyczące liczby rejestracji nowych aut o masie do 3,5 t rosną z miesiąca na miesiąc. Tym sposobem w marcu br. padł rekord stulecia.

Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, powołując się na dane z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, liczba rejestracji nowych samochodów osobowych oraz dostawczych o dopuszczalnej masie do 3,5 tony wyniosła 55 526 w marcu br., czyli o 24,58 proc. więcej niż rok wcześniej oraz o 28,89 proc. więcej niż w lutym br.

- "Marzec był kolejnym, dwudziestym czwartym już miesiącem nieprzerwanego wzrostu sprzedaży aut osobowych oraz dostawczych o masie do 3,5 t w porównaniu do analogicznego miesiąca poprzedniego roku. Biorąc pod uwagę liczbę rejestracji, marzec był najlepszym miesiącem od grudnia 1999 roku, zarówno pod względem sprzedaży samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 tony, jak i licząc wyłącznie samochody osobowe" - czytamy w komunikacie.

Co więcej, tylko od stycznia 2017 r. zarejestrowano w Polsce 125 981 samochodów osobowych. To o 20 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Polacy się bogacą?

Łączenie liczby nowych samochodów z zamożnością Polaków może być myląca. Tylko co trzecie nowe auta kupuje osoba prywatna. Reszta nabywców to klienci instytucjonalni czyli firmy.

Jak wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, najpopularniejsze auta osobowe kupowane przez Kowalskiego w 2016 r. to Ople, Toyoty i Skody. W firmach najpopularniejsze są Skody, a także Volkswageny i Toyoty. Z aut dostawczych najczęściej w ubiegłym roku Polacy kupowali Fiaty i Renault.

Więcej o:
Komentarze (35)
Polacy pobili rekord tego stulecia w kupowaniu nowych samochodów. Sprzedaż rośnie nieprzerwanie od dwóch lat
Zaloguj się
  • Ryszard Borowski

    0

    Prawda jest taka że z Polski zrobili se zrzut złomu. Samochody przechodzą jakieś dziwne badania. I że złomu robi się limuzyna. A jak i pan panie pegerus jeżdzisz jak hrabia. Akcesoria ten sam który na grzbiet kona pijany w trzy dupy po tatulku wsiadał. A dziś co?. Wóz nadotknięcie ręki. Chcesz Škodę masz- pomijając ten mały ale jakże nieistotny szczegół tak mw po 50tys przebieg pada sonda lambda och koszt niewielki ok 2000zł . Moi jak kupisz starego trupa to do końca życia będziesz ładował w niego kasę.I co durniu bierzesz tego rzecha czy nie bo za tobą stoi następny frajer.

  • iglasty.inc

    0

    to "zakupy strachu", zamiast faktycznych inwestycji. Kiedy przedsiębiorca obawia się inwestować w rozwój produkcji czy usługi, a coś trzeba zrobić z kasą i banki dają mało, to szuka sie "bezpiecznej inwestycji". Samochód i tak trzeba kiedyś zmienić na nowy (sobie lub rodzinie), a nie jest tak kłujący w oczy jak np. rozbudowa siedziby.

  • spam_box

    0

    Ile z tych pojazdów zostało poświęconych?

  • kontra.punkt

    0

    Zawsze lepiej kupić nową Dacię z firmową gwarancją niż lepszej klasy używany po nie wiadomo ilu dachowaniach. Nawet jeśli jeźdxi się tylko w niedzielę na działkę.

  • osiolek31

    0

    Dziwnym trafem Opel, Toyota, Skoda i Ford to najpopularniejsze auta flotowe. Samar ze swoją statystyką może się schować, gro zakupów i rejestracji to są floty, leasing, oraz coraz ostatnio modniejszy wynajem długoterminowy.

  • kruk6666

    0

    Te auta po zakupie ,wyjeżdżają za zachodnią granicę ,gdzie ceny nowych są wyższe.

  • gaciekesikowej

    0

    sami zazdrośnicy, co Wy samymi gratami jeździcie że wam tak wątroba gnije. Ludziom się poprawiło to se kupują, może nie są takimi nieudacznikami jak Wy.

  • paseo

    0

    każdy ,kto ma jakas dzialanosc może kupic sobie auto "na firme",wiec dzielenie sprzedaży na "prywatne" i "firmowe" jest bez sensu.
    możemy co najwyżej mowic o autach kupowanych przez wlascicieli firm i przez osoby zatrudnione jako pracownicy,prywatne,bez firm.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX