Polska spółka na drugim miejscu rankingu Financial Times. Rozwija się prawie najszybciej w Europie

Spółka Codewise zajęła drugie miejsce w rankingu najszybciej rozwijających się firm w Europie, przygotowanym przez redakcję The Financial Times. Wśród 1000 sklasyfikowanych spółek znalazło się też pięć innych polskich firm.

Ranking „The FT1000” został stworzony na podstawie analizy dynamiki wzrostu przychodów w latach 2012-2015. Każda z firm musiała pochwalić się przychodami na poziomie minimum 100 tys. euro w 2012 r. i 1,5 mln euro w 2015 r.

W zestawieniu ujęto wyłącznie spółki, które zgodziły się wziąć w nim udział i upublicznić swoje wyniki. Szczegóły metodologii są dostępne na stronie rankingu.

Polska spółka Codewise ze wzrostem przychodów w latach 2012-2015 na poziomie 13052 proc. zajęła w rankingu Financial Times drugie miejsce. Ustąpiła tylko niemieckiemu HelloFresh, platformie dostarczającej użytkownikom przepisy oraz produkty potrzebne do ich przygotowania.

Co robi Codewise?

Firma Codewise powstała w 2011 r. Działa w branży reklamy internetowej – prowadzi platformy Zeropark i Voluum - do zakupu kampanii reklamowych w internecie, a także do ich do zarządzania i optymalizowania. Zgodnie z danymi Financial Times, w 2015 r. spółka osiągnęła przychody na poziomie ponad 21,6 mln euro i zatrudniała 103 osoby.

Działalność Codewise oraz postać jej właściciela – Roberta Gryna – wzbudza kontrowersje w branży internetowej. Przykładowo, Rafał Agnieszczak, twórca serwisu Fotka.pl, pisał niedawno na Facebooku:

Co więc dokładnie robi Zeropark? Ano handluje szemranym ruchem w internecie, najprościej mówiąc. Dlaczego szemranym? Bo to głównie znienawidzone pop-up’y, dodatkowe okienka w tle i wielokrotnie przekierowania. Kto z tego korzysta? Branża erotyczna, hazardowa i wszelkiej maści naciągacze. Jeśli trafiłeś na agresywne reklamy typu „wygrałeś ajfona” albo „zostań milionerem w tydzień” /żeby wspomnieć tylko te najdelikatniejsze w przekazie/ to wielce prawdopodobne, że za emisją stoi firma pokroju wspomnianej powyżej

Z kolei Spider's Web opisywał biznes Gryna tak:

Codewise na swojej stronie internetowej podaje tabelkę ze słowami kluczowymi dla reklam, jakie przepływają przez ich sieć (...). Weźmy na warsztat pierwsze z nich: „best deals” – jakie okazje czekają na internautów? Może to być reklama idealnego środka na potencję, na odchudzanie, na kupno iPhone’a po obniżonej cenie czy super taniej wycieczki. (...) [Po kliknięciu - MF] trafimy na stronę internetową (która często do złudzenia przypomina stronę jakiegoś znanego portalu), a na niej artykuł dowodzący skuteczności środka na ujędrnianie pośladków i link do zostawienia danych karty płatniczej.

W wywiadzie dla INN:Poland Robert Gryn bronił biznesu Codewise.

Niektórzy ludzie mówią, że pop-upy, które obsługujemy są irytujące, ale z drugiej strony użytkownicy oczekują dużych ilości contentu. Faktem jest też, że internauci są coraz bardziej przyzwyczajeni do tego typu reklam. Rynek jest wart pięć miliardów dolarów i będzie jeszcze rósł. To ogromny, niewykorzystany jeszcze w pełni potencjał. (...) Ludzie, którzy, chcą się utrzymać w sieci, muszą znaleźć jakiś sposób, by zmonetyzować swoją stronę. I my im to umożliwiamy.

W najnowszym zestawieniu najbogatszych Polaków przygotowanym przez magazyn Forbes Robert Gryn znalazł się na 57. miejscu z majątkiem na poziomie 710 mln zł.

Czytaj też: Znamy najbogatszych Polaków 2017. Przetasowanie w czołówce i imponujące awanse

Nie tylko Codewise

W zestawieniu Financial Times, wśród 1000 najszybciej rozwijających się firm Europy, poza Codewise znalazło się też pięć innych polskich spółek – CD Projekt (66. miejsce), Netguru (188. miejsce), ITMAGINATION (280. miejsce), i-systems (329. miejsce) i Vercom (506. miejsce).

Stolicą europejskiej innowacyjności, mierzonej dynamiką wzrostu przychodów, jest Londyn. Na liście znalazło się 78 spółek z siedzibą w stolicy Wielkiej Brytanii. 45 firm z rankingu mieści się w Paryżu, 34 w Mediolanie, 32 w Berlinie.  

A teraz zobacz WIDEO: Założyciel Fly4free.pl: Gdybym tę decyzję podjął wcześniej, fly4free.pl najprawdopodobniej byłoby najbardziej znanym serwisem w Europie [NEXT TIME]

Więcej o:
Komentarze (44)
Polska spółka na drugim miejscu rankingu Financial Times. Rozwija się prawie najszybciej w Europie
Zaloguj się
  • the_old_man_and_the_sea

    Oceniono 10 razy 10

    Smutne jest nie to, że nikt z komentujących, włącznie ze mną, nie osiągnął nic spektakularnego w kwestii finansowej. Smutne jest to, że taki koleś robiący gruby szmal na tych cholernych reklamach i bannerach ma teoretycznie tyle szmalu, że za chwilę mógłby zrobić z tego forum jesień średniowiecza nasłanymi influencerami i kupionymi gostkami zakładającymi fałszywe konta.

  • phugoid

    Oceniono 13 razy 9

    czyli po prostu wolski cwaniak "na salonach" no ale od czegos trzeba zaczac, nie da sie od konstruowania silnikow odrzutowych to mozna zaczac od robienia internetowego planktonu w ciula

  • bumelant999

    Oceniono 8 razy 4

    Zabawne ze ktoś w ogóle rozdziela etykę reklamy na lepsza i gorszą. Chyba tylko ci którzy zazdroszczą. Reklama to reklama, " jak zarobić milion w miesiąc" leci tez na onecie a nawet na wyborczej leci zielona kawa, jak wydawca się zgadza, ktoś inny kupuje reklamę. No ale rozumiem, blichtr zdjęcia bije po oczach, na pewno musi być to szemrane.

  • kuzyn.snowdena

    Oceniono 12 razy 4

    Mam Adblocka + kilka innych dodatkow blokujacych smieci, a zatem caly ten biznesik gleboko w dlupie.

  • munaciello

    Oceniono 3 razy 3

    Monetyzuje content pop-upami.
    A po polsku: produkuje g...
    Czyli sra pieniędzmi.

  • miniorek

    Oceniono 11 razy 3

    Jeszcze nigdy zadna reklama w internecie nie wplynela na moja decyzje zakupu. Wrecz przeciwnie jak widze te upierdliwe migajace badziewie i wyskakujace popupy to dzialanie reklamy jest dokladnie odwrotne.

  • cornee

    Oceniono 7 razy 3

    A ja mam włączonego ublocka i ghostery, i... nie widzę tego badziewia i lata mi to. Na mnie nie zarobią...:D

  • kloceklego

    Oceniono 19 razy 3

    niech żyją programy blokujące reklamy

  • dr_bloger

    Oceniono 2 razy 2

    Dość żałosny "content" produkuje te firma.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX