Audi mówi schluss! Dość wysokich kosztów. Nowe SUV-y tylko w Europie Wschodniej

Koncern Audi planuje rozszerzyć swoją ofertę SUV-ów o kolejne modele. By obniżyć koszty produkcji, pojazdy mają być montowane wyłącznie w Europie Wschodniej.

Audi taką informację podało w miniony wtorek. Produkcja dwóch modeli SUV-ów w krajach Europy Wschodniej spowodowana jest głównie szukaniem lepszej rentowności produktów.

Nowe modele Audi

Audi chce najprawdopodobniej w ten sposób uniknąć kłopotów Volkswagena, który w marcu tego roku odnotował 37-procentowy spadek zysku operacyjnego po wykorzystaniu rezerw, aby sprostać kosztom skandalu z oszustwami testowania emisji spalin.

Audi poinformowało, że rozpocznie w przyszłym roku produkcję pełnowymiarowego SUV-a typu Q8 w fabryce Volkswagena (VW) w Bratysławie, na Słowacji. Za dwa lata niemiecka firma uruchomi produkcję drugiego auta - coupe Q4 SUV, tym razem w Gyor na Węgrzech,.

Nowe oferty Audi na szybko rozwijającym się rynku SUV będą konkurować z ostatnimi modelami niemieckiego rywala BMW, który w 2018 roku dodaje do swojej oferty modele X2 i X7.

- Dodajemy dwa zupełnie nowe modele Q do istniejącej już naszej sieci produkcyjnej, podnoszące konkurencyjność, w niezwykle ważnym segmencie rynku motoryzacyjnego - powiedział Reutersowi, szef produkcji Audi Hubert Waltl.

Niskie koszty pracy

Koszty pracy w przemyśle wytwórczym na Słowacji i na Węgrzech wynosiły odpowiednio 10,70 euro i 8,40 euro na jednego pracownika w 2016 r. To zdecydowanie mniej niż 26,10 euro w Wielkiej Brytanii czy 33,40 euro w Niemczech.

Audi w ubiegłym roku znalazł się na trzecim miejscu (za BMW i Mercedes-Benz), pod względem liczby sprzedanych samochodów luksusowych. Rozbudowa linii produkcji SUV-ów, może również pomóc koncernowi zdobyć rynek w Stanach Zjednoczonych, gdzie sprzedaje znacznie mniej samochodów, niż jego dwaj niemieccy konkurenci.

+++

Zobacz też, jakie wyzwania czekają budujących własny biznes w Polsce, w różnych branżach:

Więcej o:
Komentarze (53)
Audi mówi schluss! Dość wysokich kosztów. Nowe SUV-y tylko w Europie Wschodniej
Zaloguj się
  • piotrns

    Oceniono 18 razy 8

    To wspaniale dla Audi, że w Europie Wschodniej można pracownikom płacić 25% niemieckiej pensji, a za samochody żądać tyle samo, co w Niemczech.

  • Kuba Oleszko

    Oceniono 9 razy 5

    Niemiaszki u siebie zwolnia ludzi z fabryk samochodow(ktorzy te auta tez kupowali bo dobrze zarabiali) i za pare lat dostana rynkoszetem za taka polityke. Mieszkam w niemczech i znam czlowieka ktory pracowal w fabryce opla w bochum(zamknieta z powodu innych taniszych fabryk np w gliwicach). Mowil ze bardzo dobrze zarabial nawet po 6 tys euro za prace na produkcji. Teraz jak dostanie w innej firmie 2 tys brutto to jest wszystko. kiedys bylo go stac na nowe auto a teraz ma tylko na przecietne zycie (mam na mysli warunki i ceny niemieckie)

  • bodzio.c

    Oceniono 2 razy 2

    W koloniach zawsze roboczogodzina była dużo tańsza.....

  • burn74

    Oceniono 1 raz 1

    Czy te Audi też będą takie słabe,że przy 50km/h w zderzeniu z drzewem odniesie się poważne obrażenia ?

  • milfur

    Oceniono 1 raz 1

    Wersja dla podludzi.

  • grzegorz-g1953

    0

    Bezmyślna pisanina. Byliście kiedyś w montowni. Napiszcie ile roboczogodzin potrzeba na montaż jednego samochodu. Czy to rzeczywiście ma istotny wpływ na cenę samochodu? Mało prawdopodobne, co nie zmienia faktu, że każde 100 Euro/samochód daje poprawę wyniku.

  • dcmedia

    0

    No to faktycznie jest powód do zadowolenia ;)

  • lukasz_patrykus

    Oceniono 4 razy 0

    tylko kto im później będzie te samochody kupował skoro Niemcy się znajda na bezrobociu? kolesie płaceni po 8 euro? nie sądzę

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX