Gazeta.pl Next >  Biznes >  Hinduski gigant medialny wchodzi do Polski. Czy Bollywood zawładnie naszą TV?

Hinduski gigant medialny wchodzi do Polski. Czy Bollywood zawładnie naszą TV?

A A A
Strona internetowa zeetelevision.com

Strona internetowa zeetelevision.com

Indyjski koncern medialny Zee Entertainment Enterprises Limited (ZEEL) otwiera oddział w Polsce. Jeszcze w tym roku planowane jest uruchomienie kanału filmowo-rozrywkowego Zee One.

ZEEL ze swoją ofertą kanałów telewizyjnych, platform on-line oraz produkcji filmowych dociera do ponad 1 miliarda odbiorców na 5 kontynentach, w 171 krajach. W Europie kanały ZEEL obecne są m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech i kilku innych krajach.

Hindusi zakładają, że kanał, który uruchomią w Polsce, będzie polską wersją filmowo-rozrywkowego kanału Zee One, podobnego do stacji, która latem 2016 roku wystartowała na rynku niemieckim.

- Jesteśmy nadawcą 33 krajowych i 42 międzynarodowych kanałów telewizyjnych dystrybuowanych. Po starcie Zee One w Niemczech latem ubiegłego roku, chcemy wzmocnić naszą obecność w Europie Środkowej, a Polska to w tym rejonie rynek o największym potencjale – mówi Amit Goenka, chief executive oficer w ZEEL.

Na stanowisko szefa biznesu Zee Entertainment Enterprises Limited w Polsce powołano Pawła Kolasę, który ma ponad 22-letnie doświadczenie w branży telewizyjnej. Zajmował się wprowadzaniem na rynek, marketingiem i rozwojem dystrybucji wielu kanałów tematycznych – początkowo w spółce Canal + Cyfrowy, a od 2010 roku w NBC Universal, Inc.

Filmy z Bollywood

Kontent telewizyjny Zee One pochodzić ma prosto z Bollywood – największego zagłębia kinematograficznego na świecie. W ramówce Zee One znajdą się wysokobudżetowe filmy i seriale: filmy akcji, sensacyjne, thrillery, komedie czy musicale, ale także programy inspirowane bogatą kulturą Indii, poświęcone kulinariom, podróżom i jodze. Nie zabraknie realizowanych w Polsce lokalnych produkcji. Ramówkę stacji, dopasowaną do lokalnego rynku, tworzyć będzie polski zespół.

- Wierzymy, że ten krok odegra kluczową rolę w rozwoju naszego biznesu w tej części Europy, nadając nowy wymiar ekspansji naszej firmy, zgodnie z mottem, które nam przyświeca: „Świat to moja rodzina” („Vasudhaiva Kutumbakam”) – wyjaśnia Neeraj Dhingra, CEO ZEE Network Europe.

Za sukcesem ZEEL stoi Grupa Essel, jedna z największych korporacji w Indiach, która prowadzi działalność w wielu branżach: medialnej i rozrywkowej, produkcji opakowań, usługach technologicznych, rozwoju infrastruktury i edukacji. Grupa rozpoczęła działalność w 1926 roku, jako firma handlowo-eksportowa. Dziś zatrudnia blisko 10 tys. pracowników .

 ###

Polecamy
Komentarze (9)
Hinduski gigant medialny wchodzi do Polski. Czy Bollywood zawładnie naszą TV?
Zaloguj się
  • Oceniono 5 razy 3

    Ja moge ogladac filmy i seriale amerykanskie, brytyjskie. Reszta swiata produkuje filmy i seriale ktore mnie mniej interesuja.
    Kanada, Niemcy - nudy.
    Niemcy robia ciekawe filmy ale w koprodukcji z USA.
    Indie - nudza mnie ich filmy.

  • Oceniono 4 razy 2

    Ogladalem ciutke filmy rosyjskie ale biednie tam maja i smutno. Efekty specjalne slabe, aktorstwo srednie lub slabe.
    Rosjanie staraja sie robic filmy gleboko osadzone w warstwie psychiki czlowieka.
    Czasem im wyjdzie i film jest mocny.
    Jednak to jedyny plus Rosjan.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane