Warsztaty dla dzieci, a drobnym druczkiem zgoda na prezentowanie ofert finansowych. Aviva tłumaczy akcję

Spółka ubezpieczeniowo-inwestycyjna Aviva organizuje w przedszkolach warsztaty pierwszej pomocy. Wspaniała inicjatywa! Niektórych rodziców niepokoi jednak fakt, że zgłaszając do nich dziecko zgadzają się na maile i sms-y z ofertami finansowymi.

W serwisie Wykop pojawiło się zdjęcie ankiety, którą mieli otrzymać rodzice w jednym z przedszkoli. W niej pytania czy chcieliby zapewnić swojego dziecku bezpieczny finansowy start w przyszłość albo czy uważają, że warto szkolić dzieci z udzielania pierwszej pomocy. Ponadto – zgoda na uczestniczenie dziecka w warsztatach z pierwszej pomocy i miejsce na wpisanie danych kontaktowych rodzica.

Internautów zaniepokoiło jednak to, co znalazło się poniżej formularza, napisane zdecydowanie mniejszą czcionką. A mianowicie, że... dane osobowe rodzica będą przetwarzane przez Aviva Sp. z o.o. w celu oferowania usług finansowych „za pośrednictwem komunikacji elektronicznej” (czyli maile i SMS-y).

.. źródło: Wykop, profil użytkownika watss

Podchwytliwy sposób wyłudzania danych osobowych w przedszkolach
 Tak zwana technika czterech ścian. Pytania, na które każdy odpowiedziałby "TAK" (kto nie chce zapewnić bezpiecznej przyszłości dziecku?), a potem to, o co tak naprawdę chodziło twórcom ankiety...
 Piękne szykowanie pola pod sprzedaż ubezpieczeń i lokat :] 

- to niektóre komentarze internautów.

Aviva tłumaczy

Zapytaliśmy rzecznika prasowego Avivy, czy rodzice są informowani w inny sposób niż drobnym drukiem o tym, co oznacza podpisanie zgody na udział dziecka w warsztatach, i czy Aviva uważa taką formę pozyskiwania danych osobowych za odpowiednią.

Oto odpowiedź Bohdana Białoruckiego, rzecznika prasowego Avivy:
 
„Celem akcji jest zapoznanie dzieci z zasadami udzielania pierwszej pomocy, jak również pozyskanie danych kontaktowych rodziców w celu przedstawienia informacji o ofercie firmy. Szkolenia dla dzieci prowadzą profesjonalni, zewnętrzni ratownicy medyczni. Akcja odbywa się każdorazowo za zgodą i pod kontrolą dyrektora przedszkola i opiekuna grupy.

Rodzice otrzymują za pośrednictwem przedszkola ankiety, które jasno komunikują także marketingowy aspekt akcji. Mogą je wypełnić lub nie. Również jeśli później otrzymają maila z informacją o ubezpieczeniu, mogą się nim zainteresować - lub też nie. Akcja jest bardzo dobrze przyjmowana, do tej pory nie było wobec niej zastrzeżeń. Jesteśmy otwarci na opinie, zwłaszcza rodziców, i będziemy je uważnie analizować”.

***

Piotrowska-Oliwa: Leżąc na łopatkach wykorzystaj tę chwilę i przygotuj strategię, która pozwoli ci wygrać następny mecz [NEXT TIME]

Więcej o:
Komentarze (29)
Warsztaty dla dzieci, a drobnym druczkiem zgoda na prezentowanie ofert finansowych. Aviva tłumaczy akcję
Zaloguj się
  • xegar

    Oceniono 4 razy 2

    Jeśli pierwszej pomocy uczyć miałby pedofil, to też byście się na nią zgadzali?

  • Agatka Bis

    Oceniono 1 raz 1

    Jeden głupi błąd i nasz minimum 10 e-maili na dzień + kilkanaście telefonów z najdziwniejszymi ofertami! Często są tak upierdliwi, że blokując ten numer dzwonią z innego! Najwazniejsze aby w żaden sposób nie powiedzieć "TAK" bo później rozmowa zostanie w taki sposób zmanipulowane jak byśmy zgodzili się na podpisanie bezsesownej i drogiej umowy! To są haczyki współczesnego świata złodziei!

  • bazbaz73

    Oceniono 1 raz 1

    Perfidne wykorzystywanie dzieci do zbierania danych. Jeżeli rodzic sobie ceni prywatność to nie poda takich danych, bo dane, które raz wpadną w studnię spamu już się z niej nie wydostaną. Tylko co powie dziecko, które będzie wyprowadzone jako jedyne z sali na której będą zajęcia z pierwszej pomocy? Zacznie płakać a przedszkolak jest zdecydowanie zbyt mały by zrozumieć powody odmowy rodzica. Na tym skubańce żerują. Zresztą podobny mechanizm działa z "religią" w przedszkolu. Czarna stonka nęka dzieci nieuczęszczające na zajęcia z indoktrynacji pogłębiając różnice, napuszczając chodzących na ateistów i wymuszających na rodzicach, by dla świętego spokoju jednak oddali dzieci w ich pazerne łapska...

  • krzepki.harry

    Oceniono 3 razy 1

    Trzeba było zapytać AVIVĘ, czy w jakimkolwiek zakresie analizuję dane z tych pożal się Boże ankiet i do czego wyniki tej "ankiety" wykorzystują :)

  • bienka3

    0

    To jest jakieś średnio poważne. Jeszcze dzieci do tego wykorzystują. Drugi fakt jest taki że teraz ludzie rzadko czytają to co podpisują. Niestety. U nasz od roku w przedszkolu warsztaty różne kreatywne organizują ludzie z grupy Modrasova, jeszcze nigdy z niczym podobnym się nie spotkaliśmy, żeby ktoś chciał dodatkowo na dzieciach "dorobić". Mocno stracili w moich oczach.

  • szympansjera

    0

    Nie ma takiej podłości, jakiej nie dopuszczą się korporacje w zamiarze pozyskania klientów na swoje produkty czy usługi. Jedyna kwestia tylko taka, czy uda się ukryć daną akcję przed opinią publiczną. Tu niestety się nie udało i smród się rozszedł...

  • lotto_1

    0

    Frajerstwo daje pełne dane osobowe każdej sprzedawczyni koperku na targu a tu aj waj.

  • ollele

    0

    Pod spodem wystarczająco miejsca na dopisanie przez rodzica że NIE ZGADZA SIĘ na przetwarzanie danych osobowych w celach takich i takich.
    Jeśli zgoda warunkuje udział w warsztatach to sprawę można zgłosić do GIODO a także do MEN. Ponadto jak dla mnie pisemko nieprecyzyjne. Jakie oświadczenie. Tam jest zwykła zgoda na przetwarzanie danych a nie żadne oświadczenie. No i dyrektorem przedszkola należałoby porozmawiać. A i kto będzie przeprowadzał te warsztaty i kto w czasie warsztatów bierze odpowiedzialność za dzieci?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX