Autostrada A2 między Łodzią a Warszawą ma być poszerzona

Minister Andrzej Adamczyk i wiceminister Jerzy Szmit na konferencji prasowej dotyczącej S19

Minister Andrzej Adamczyk i wiceminister Jerzy Szmit na konferencji prasowej dotyczącej S19 (Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa)

Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk poinformował, że planowane jest zwiększenie liczby pasów ruchu na autostradzie A2 między Łodzią a Warszawą w obydwu kierunkach (obecnie są po dwa pasy). Minister przedstawił też plany odnośnie budowy drogi S19.

Poszerzenie autostrady to jednak jeszcze dość odległa przyszłość, bo jak podaje PAP na swojej stronie internetowej, sam okres przygotowawczy do ewentualnego rozpoczęcia prac to ok. 4 lata.

Adamczyk przedstawił też w czwartek potencjalny termin realizacji innej inwestycji. Chodzi o budowę drogi ekspresowej S19, która jest polską częścią międzynarodowego szlaku transportowego Via Carpatia. Ma być ona gotowa do 2025 roku.

Do dalszych prac przygotowawczych skierowano właśnie cztery kolejne odcinki trasy. Są to, jak podaje Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa w komunikacie "fragmenty trasy między Lublinem a Lubartowem, odcinek od granicy województwa mazowieckiego i lubelskiego do Lubartowa (węzeł Lubartów Północ), odcinek granica województwa podlaskiego – Łosice – granica województwa lubelskiego oraz Korycin – Knyszyn – Dobrzyniewo Duże – Choroszcz wraz z odcinkiem dk nr 65 Sochonie – Dobrzyniewo".

Via Carpatia to umowna nazwa szlaku łączącego kraje  bałtyckie z krajami południowej Europy. Przebiega on przez: Litwę, Polskę, Słowację, Węgry, Rumunię, Bułgarię aż do Grecji.

Droga S19Droga S19 Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

400 km nowych dróg

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to w tym roku kierowcy będą mogli korzystać z 338,3 km nowych dróg ekspresowych i 57,7 km nowych obwodnic klasy głównej przyspieszonej. Tak szacowała w połowie marca Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, choć zastrzegała jednocześnie, że terminy zakończenia prac mogą się zmieniać, w związku z różnymi aspektami realizacji inwestycji, niezależnymi zarówno od wykonawcy, jak i zamawiającego.

I ta zmiana w terminach może być niekiedy niekorzystna dla kierowców, bo jak policzyła "Gazeta Wyborcza", wbrew zapowiedziom na wakacje kierowcy nie dostaną ok. 130 km nowych dróg ekspresowych.

A1: dwa karambole pod Piotrkowem, zderzyło się ponad 60 samochodów. Kilkadziesiąt osób jest rannych

Zobacz także
  • Protesty w Grecji Grecy drastycznie biednieją, są uzależnieni od emerytur dziadków
  • Sklep Żabka ze zmienionym logo w Warszawie Żabka dostanie miliony euro na rozwój. Inwestuje w nią Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju
  • Uważaj, chipsy mają uszy Producent niezwykle popularnych chipsów ma problem. Wszystko przez opakowanie
Komentarze (90)
Autostrada A2 między Łodzią a Warszawą ma być poszerzona
Zaloguj się
  • kale_kai_agathe

    Oceniono 6 razy 4

    A co z poszerzeniem a4, która na śląsku jest codziennie zakorkowana na amen?

  • kretek_bladzi

    Oceniono 3 razy 3

    Ja rozumiem, że trzeba budować nowe drogi i jestem mocno za.
    Ale czy któryś z fachowców ogłaszających jako priorytet budowę S-19 widział jaki tam jest ruch?
    Na stronie GDDKiA jest mapa z pomiarem ruchu z 2015 roku, gdzie w śladzie przyszłej S-19 między Lublinem a Białymstokiem natężenia są na poziomie 4 tys aut/dobę. To daje 80 aut na godzinę na pas, a to wyrzucenie pieniędzy w błoto. Są w Polsce bardziej obciążone ruchem drogi.
    No chyba, że to fajerwek w podzięce Polsce wschodniej za głosy na partię obecnie rządzącą.

  • robson-67

    Oceniono 2 razy 2

    A EU wygoni nas ze strefy Schengen, to autostrady przestaną być potrzebne

  • bhrt

    Oceniono 2 razy 2

    Wystarczy uruchomić bramki i zrobić ten odcinek płatnym, większość słoików przeniesie się na kolej lub drogi lokalne i problem zatłoczenia autostrady się rozwiąże. Wielomilionowe inwestycje nie będą potrzebne a będzie jeszcze zysk z opłat za przejazd.
    Swoją drogą dlaczego ten odcinek nadal nie jest płatny? Kogo należy oskarżyć o niegospodarność? Odcinki GDDKiA na zachód od Łodzi są płatne a tu już kilka lat zastanawiają się jak opłaty pobierać.

  • allegropajew

    Oceniono 6 razy 2

    Wystarczy dodać 3. pas pod Łodzią do najbliższego MOP-a w stronę Warszawy oraz do Emilii w stronę Poznania.
    W środku w zasadzie niepotrzebny. Od Warszawy porzebny 3. pas do węzła Grodzisk Maz., oczywiście z LIKWIDACJĄ tego kkoooorewskiego placu z bramkami.

    Pod (czyli na południe) Łodzią trzeba zlikwidować plac z bramkami na S8 i poszerzyć A1 do trzech pasów.
    To samo na A2 pod (południe) Poznaniem.

    Nie wypowiadam się, co do A4, ale tam bywa TRAGICZNIE!!!!!

    No i zlikwidować opłaty na A1 w wakacje w weekendy!!!!!

    Gościula

  • goetterdaemmerung

    Oceniono 2 razy 2

    Konieczność trzeciego pasa na A2 jest oczywista. Była oczywista zawsze.
    A to tylko potwierdza głupotę i nieadekwatność całego układu autostrad oraz sposobu jego realizacji. Odcinek, który teraz tak trzeszczy i pęka (Warszawa - Łódź) został zbudowany jako jeden z ostatnich(!). Warszawa - z liczbą mieszkańców porównywalną z Krakowem, Łodzią i Wrocławiem łącznie - wisi od lat na jednej nitce A2 (tylko z jednej strony). I tak np. pół Warszawy nad morze jedzie dymając 100 km pod Łódź.

  • vladexpat

    Oceniono 2 razy 2

    A może wreszcie trzeba dociągnąć A2 do wschodniej granicy, żeby zarabiać na tranzycie Zachód-Rosja?

  • hens

    Oceniono 1 raz 1

    Dobudują specjalny pas dla BOR-u...........Przecież niemoty PISowskie, spieszą się zawsze i wszędzie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najnowsze informacje