Gazeta.pl Next >  Biznes >  Zabrakło pieniędzy na budowę ważnej wylotówki z Warszawy. Ministerstwo Transportu wyłoży dodatkowe miliony?

Zabrakło pieniędzy na budowę ważnej wylotówki z Warszawy. Ministerstwo Transportu wyłoży dodatkowe miliony?

A A A
Plan budowy S7 z Warszawy do Grójca

Plan budowy S7 z Warszawy do Grójca

Budowa odcinka trasy ekspresowej S7, która ma być przekazana do użytku za cztery lata, nie może ruszyć. Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad brakuje kilkunastu milionów.

Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad nie może podpisać umów z firmami, które miałyby budować odcinek drogi ekspresowej S7 łączący Warszawę z Grójcem. Trasa licząca łącznie 29 km okazała się droższa w budowie, niż przewidują to kwoty zapisane w kosztorysach - informuje PAP. Informację potwierdziła nam nam Małgorzata Tarnowska, rzecznik Dyrekcji. 

Oddział w Warszawie GDDKiA wystąpił o przyznanie dodatkowych środków finansowych na realizację S7 Warszawa-Grójec. Rozstrzygnięcie postępowań przetargowych nastąpi po pozyskaniu funduszy.

- wyjaśniła.

Zapewniła jednocześnie, że rozbieżności kosztorysu z ofertami czasami się zdarzają. Do tej pory nie zdarzyło się, by wniosek o dodatkowe pieniądze został odrzucony, gdyż są to kwoty stosunkowo niewielkie.

Czytaj też: Byliśmy mocno zaskoczeni zbierając dane do tego rankingu. 

Odcinek pomiędzy węzłem Warszawa Lotnisko a Lesznowolą będzie droższy o 1,7 mln zł. Według wcześniejszych wyliczeń miał kosztować 221,4 mln. Trasa z Lesznowoli do węzła Tarczyn Północ, licząca 15 kilometrów, miała kosztować 388,6 mln zł. Będzie jednak droższa o 10 mln zł. Ostatni fragment ekspresówki, prowadzący do obwodnicy Grójca, ma być zbudowany wedle wcześniejszych założeń - za 203 mln zł. 

Odcinek S7 ma być oddany do użytku w 2021 roku. By było to możliwe skarb państwa musi jednak wyasygnować dodatkowe kilkanaście milionów złotych. 

Ekspresówka ma służyć przede wszystkim mieszkańcom południowych aglomeracji warszawskich. Pierwotnie miała być oddana do użytku w roku 2019. Przetarg na budowę drogi ogłoszono już w roku 2015. Jego rozstrzygnięcie przekładano jednak aż pięć razy. Według drogowców za opóźnienie w dużej mierze odpowiadali kontrahenci, którzy zasypali urzędy zapytaniami - złożyli ich aż 2,6 tys. 

Polecamy
Komentarze (55)
Zabrakło pieniędzy na budowę ważnej wylotówki z Warszawy. Ministerstwo Transportu wyłoży dodatkowe miliony?
Zaloguj się
  • Oceniono 88 razy 12

    Ale się narobiło, a przez osiem lat było tak wspaniale. Wszystkie autostrady i ekspresówki oddawano nie tylko w terminie, ale z wyprzedzenie, nie było smogu i kolejek do lekarzy specjalistów, budżet był zrównoważony itd. Nie da się w ciągu kilkunastu miesięcy poprawić i naprawić tego co Tusk z zielonymi psuli przez osiem lat, tworząc państwo teoretyczne. Przecież nie trzeba być szczególnie błyskotliwy, żeby zauważyć, że poprzedni rząd niczego nie załatwił do końca: nie potrafili dokończyć budowy gazoportu (terminy przesuwano kilka razy), nie zakupili "Caracali" (zostawili kukułcze jajo swoim następcą). Za to byli bardzo sprawni przy przejmowaniu OFE, podnoszeniu podatków, zmianach w prawie korzystnych dla aferzystów i przestępców, tuszowaniu sfałszowanych wyborów samorządowych, no i prowadzeniu dzikiej prywatyzacji.

  • radek_sziwa

    Oceniono 14 razy 6

    "Według drogowców za opóźnienie w dużej mierze odpowiadali kontrahenci, którzy zasypali urzędy zapytaniami - złożyli ich aż 2,6 tys. "
    Nie drodzy "drogowcy". To, że firmy złożyły 2,6tys zapytań świadczy o niechlujstwie i tragicznym poziomie dokumentacji, którą im przekazaliście do wyceny.

  • Oceniono 1 raz 1

    Ta droga to jest totalne nieporozumienie, cała powinna być budowana nowa aż do nowej zachodniej obwodnicy Radomia , nie po starym śladzie przez Grójec tylko przez Warkę do Jedlińska. Druga rzecz gdzie te samochody pojadą dalej na północ przez Warszawę jak została zablokowana jedyna rezerwa pod nową trasę do Dworca Zachodniego ??!!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane