Uwaga na "sprytnego" operatora telekomunikacyjnego. Może cię wpędzić w poważne kłopoty

Daniel Maikowski
Firma UPC opublikowała komunikat, w którym ostrzega klientów przed działalnością przedstawicieli spółki Telekomunikacja Cyfrowa. Wcześniej podobne ostrzeżenie wydał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta.
Od pewnego czasu obserwujemy zachowania przedstawicieli spółki Telekomunikacja Cyfrowa Sp. z o.o., które mogą naruszać Państwa prawa jako klientów UPC Polska i narażać na straty finansowe.

- czytamy w oświadczeniu UPC.

UPC nie wchodzi w szczegóły i nie tłumaczy, w jaki sposób działalność Telekomunikacji Cyfrowej mogłaby uderzyć w klientów firmy.  Robi to zapewne świadomie, obawiając się ewentualnych kroków prawnych ze strony rzeczonej spółki.

Ponad 200 skarg do UOKiK

Na szczęście już wcześniej głos w tej sprawie zabrał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta, który w wydanym kilka tygodni temu oświadczeniu wyjaśnił, na czym polegają budzące wątpliwości praktyki przedstawicieli Telekomunikacji Cyfrowej.

Jak informował UOKiK, spółka kontaktuje się z klientem telefonicznie a następnie do mieszkania przyjeżdża kurier z umową. Przedstawiciele Telekomunikacji Cyfrowej podają się za dotychczasowego operatora klienta. Proponują obniżenie abonamentu za telefon, jednak nie dodają, że niższe stawki obowiązują jedynie przez dwa miesiące.

Wątpliwości budzi również fakt, że kurierzy po podpisaniu umowy z klientem zabierają wszystkie dokumenty, nie pozostawiając żadnego egzemplarza. To znacznie utrudnia klientom dochodzenie swoich praw.

W wielu skargach byliśmy informowani o tym, że konsumenci podpisali podsuwane dokumenty, ponieważ byli przekonani, że oferta pochodzi od operatora, z którego usług są zadowoleni. Nie podpisaliby jej, gdyby wiedzieli, że zawierają umowę z Telekomunikacją Cyfrową.

 – mówił Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK poinformował również, że otrzymał w sumie ponad 200 skarg na działanie tego operatora. W związku z tym urząd wszczął w tej sprawie postępowanie.

"Sprytny" operator? Bądź sprytniejszy

Zweryfikowanie tego czy rzeczywiście mamy do czynienia z przedstawicielem naszego dotychczasowego operatora, czy też z osobą, która jedynie się za niego podaje, jest stosunkowo proste. Jak informuje UPC: 

– przedstawiciele UPC Polska posiadają imienne identyfikatory z logotypem i nazwą spółki UPC Polska Sp. z o.o.

 – umowy przedstawiane klientom przez przedstawicieli UPC Polska posiadają logotyp i nazwę spółki UPC Polska Sp. z o.o.

– zmiany dotychczasowej umowy abonenckiej (w tym podpisywanie aneksów i umów przedłużających dotychczasową umowę) nigdy nie odbywają się w mieszkaniu klienta. Osoby posiadające umowę abonencką z UPC Polska mogą ją przedłużyć wyłącznie: telefonicznie, online lub w salonie obsługi klienta.

W przypadku wątpliwości warto również skontaktować się ze swoim operatorem.

Więcej o:
Komentarze (20)
Uwaga na "sprytnego" operatora telekomunikacyjnego. Może cię wpędzić w poważne kłopoty
Zaloguj się
  • kuk-tusk-klan

    Oceniono 10 razy 8

    kolejny "sprytny" to netia ktora dwoi sie i troi aby przejac klientow vectry (akurat obaj dostepni w moim budynku) - pare dni temu dzwoni pani i zaczyna opowiadac bajki, ze firma netia i vectra to teraz jedna i ta sama firma, ze monterzy z netii to ci sami co z vectry i ona mi teraz moze obnizyc oplaty za internet do 39 zł... czy to mozna gdzies zglosic ?

  • zanimmnieznowzbanuja

    Oceniono 4 razy 4

    Nie bardzo rozumie problem................ skoro firma oszukuje i jest to wiadome "wladzom" to prezesow firmy do "kryminalu" a firme uznac za organizacje przestepcza i po problemie.
    Ale jak znam zycie to firme prowadza "swoi ludzie" a krzyk jest pozorny po to zeby nic nie zrbic i nie zlikwidowac procederu ale jakby co to mozna powiedziec ....... no ostrzegalismy.

  • greg-40

    Oceniono 3 razy 3

    złodziejstwo.. nic więcej

  • panimister

    Oceniono 2 razy 2

    To bardzo proste, przychodzą do mnie bardzo często i zaczynają deklarować swoje cudowne oferty, ale ja od razu zdecydowanie odpowiadam, że jeśli będę chciała coś zmienić, to wiem jak i sama zadzwonię. Nie daję sie wmanewrowywac w dalsze próby przekonywania i zamykam drzwi. Zapewniam, ze taka konsekwencja z mojej strony naprawdę działa.

  • Darek Kontakt

    Oceniono 7 razy 1

    MULTIMEDIA jest lepsza - aby zachować 30-dniowy termin odpowiedzi na reklamację próbuje ANTYDATOWAĆ LIST POLECONY / a liczy się data stempla pocztowego - OSTRZEGAM - sprawa trafi w UKE !!!!

  • hrac

    Oceniono 2 razy 0

    Nadal niby-państwo. Już tylko to: Nie pozostawienie egzemplarza, za potwierdzeniem, powinno skutkować NIEWAŻNOŚCIĄ umowy.
    I byłoby państwo realne.
    Mamy prawo przeciw obywatelowi. Jak za zaborów.

  • ukw8087

    0

    pogonilem cwaniaków , czekam aż jeszcze raz zadzwonię ...

  • bursztynowe

    Oceniono 4 razy 0

    UPC też kantuje, tylko że w inny sposób. Sprzedawcy wmówią wszystko, byleby złapać klienta. Mnie również UPC zrobił na szaro.
    Nic nie zwalnia klienta od czytania umów i patrzenia co podpisuje.

  • jw0022

    Oceniono 6 razy 0

    Dalczego oni nie operują jeszcze z pierdelka?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX