Wakacyjna droga przez mękę. Z powodu remontów PKP wydłuża czas przejazdu na ważnych trasach

Od 11 czerwca PKP Intercity wprowadza korekty w rozkładzie jazdy pociągów. O ponad pół godziny wydłuży się podróż pomiędzy Warszawą a Lublinem, nawet o godzinę między Warszawą a Poznaniem. Wszystko oczywiście w związku z remontami linii. Ponadto przez miesiąc w wakacje zamknięty będzie długi odcinek na trasie między Warszawą a Krakowem, co może wydłużyć podróż nawet o 100 minut.

Od 40 minut do ponad godziny wydłuży się podróż na trasie Poznań-Warszawa. Pociągi z Warszawy będą miały dodatkowy postój w Gnieźnie, a większość także na stacji Poznań Wschód. Poza tym, cztery pary pociągów (3 TLK i IC) zatrzymają się też na stacji Inowrocław Rąbinek.

Pewnym pocieszeniem wobec wydłużeniu czasu przejazdów pociągów jest obniżka cen o ok. 10 procent. Przykładowo, za podróż z Poznania do Warszawy pasażer zapłaci nie 61 zł, ale 54,90 zł.

PKP Intercity na czas remontu uruchomi komunikację zastępczą. Między innymi, pomiędzy Kutnem, Kołem a Koninem kursować będą cztery pary autobusów skomunikowanych z pociągami jadącymi do/z Warszawy. Także w ruchu regionalnym, między Koninem a Poznaniem, pociągi zostaną zastąpione autobusami.

Remonty na trasie Poznań – Warszawa mają potrwać do lipca 2019 r.

Ponad pół godziny dłużej do Lublina

Czas podróży na trasie Lublin – Warszawa wydłuży się o około 30 - 40 minut. Pociągi z Warszawy do Lublina pojadą przez Lubartów, Parczew, Radzyń Podlaski, Łuków, Siedlce i Mińsk Mazowiecki – z postojami we wszystkich tych miejscowościach. Najszybciej pociągi pojadą między Warszawą a Lublinem 2 godziny i 48 minut. 

Na niektórych fragmentach będzie kursować komunikacja autobusowa. Całkowicie zamknięty dla pociągów będzie odcinek Garwolin – Lublin. Jak informuje PKP Intercity, podróż między Lublinem a Dęblinem wydłuży się od 30 do 45 minut, a między Garwolinem a Dęblinem o ok. 80 minut. 

Ceny na trasie Warszawa – Lublin spadną maksymalnie o 10 zł. Przykładowo, za bilet z Warszawy do Lublina podróżni zapłacą 30,90 zł, wobec dotychczasowych 40 zł.

Po remontach (czyli mniej więcej do końca 2018 r.), czas przejazdu między Warszawą a Lublinem ma zostać skrócony do 90 minut.

Czytaj więcej: Wielka inwestycja PKP PLK. Mieszkańcy Lublina szybciej dojadą do Warszawy. Ale najpierw będą utrudnienia

Korekta rozkładu umożliwia optymalne kursowanie pociągów przy realizacji największych od lat inwestycji, których efektem będą lepsze podróże i oczekiwany komfort obsługi na stacjach i przystankach

– tłumaczy PKP Intercity. 

Szczegóły tych zmian są dostępne na stronie PKP Intercity.

100 minut dłużej do Krakowa

Od 10 lipca do 10 sierpnia zamknięty będzie też odcinek ponad 60 km Centralnej Magistrali Kolejowej za Opocznem. Pociągi pojadą trzema różnymi trasami objazdowymi – przez Dęblin, Radom i Kielce, przez Tomaszów Mazowiecki, Radom i Kielce, oraz przez Piotrków Trybunalski i Częstochowę.

Pomiędzy Warszawą a Krakowem pociągi pojadą o 70-100 minut dłużej. Czas przejazdu dla połączeń Warszawa – Katowice wydłuży się o 30-40 minut, a między stolicą a Wrocławiem o ok. 20 minut.

Częściej i (nieco) szybciej w Tatry

PKP Intercity ma też jednak lepsze wieści. O 14 minut ma skrócić się od 11 czerwca czas przejazdu najszybszego pociągu z Krakowa do Zakopanego. O kilka minut szybciej pojadą też pociągi z Wrocławia do Jeleniej Góry. Z Chełma do Warszawy zostanie uruchomiony dodatkowy pociąg.

Uruchomiony zostanie też skład kursujący na trasie z Węglińca, przez Bolesławiec, Legnicę, Łódź, Warszawę do Białegostoku. Z kolei pociąg EIC Tatry relacji Warszawa – Zakopane będzie kursował codziennie, a nie, jak dotychczas, wyłącznie w weekendy. Od 15 czerwca natomiast będzie można bezpośrednio dojechać pociągiem Express InterCity ze Szklarskiej Poręby do Warszawy.

Więcej o:
Komentarze (32)
Wakacyjna droga przez mękę. Z powodu remontów PKP wydłuża czas przejazdu na ważnych trasach
Zaloguj się
  • andrzejbak

    Oceniono 17 razy 7

    Na trasie z Warszawy do Poznania po dwuletnim remoncie i zamknięciu na ten czas linii kolejowej czas przejazdu skróci się o 1-5 minut, na trasie z Warszawy do Lublina czas przejazdu po 2 letnim zamknięciu skróci się do takiego jaki był za Gierka i 1984 roku, na pozostałych remontowanych odcinkach czas przejazdu się nie skróci.
    Dlaczego za Gierka udało się wyremontować 20 tyś km linii kolejowych bez ich zamykania a teraz trzeba zamykać na 2 lata nawet te dwutorowe - dyktat powiązany z korupcją prywatnych firm remontowych nie posiadających specjalistycznego sprzętu do remontu torów .

  • dbs2004

    Oceniono 5 razy 5

    Dobra kolej i szerzej transport zbiorowy to chyba coś co przekracza cywilizacyjne mozliwości Polaków.

  • alleluja-i-do-przodu

    Oceniono 1 raz 1

    "
    .............. obniżka cen o ok. 10 procent. Przykładowo, za podróż z Poznania do Warszawy pasażer zapłaci nie 61 zł, ale 54,90 zł. ........
    "
    cena zmieni sie na TLK, na IC bilety kosztują dokładnie tyle samo

  • norton2

    Oceniono 7 razy 1

    niech tę bonifikatę biletową szydełkowa włoży sobie do doopy .Żałosne!

  • gienek1982

    Oceniono 3 razy 1

    To kiepski pomysł, żeby remontować torowiska podczas wakacji, kiedy ludzie wyjeżdżają na wakacje

  • piskus

    Oceniono 2 razy 0

    Ponieważ w planach jest budowa szlaku wodnego na Wiśle i Odrze, a żeby były konkurencyjne dla kolei i podróżowały nimi miliony pasażerów, należy wyrównać czasy podróży. Zgadnijcie. W górę? Czy w dół?

  • zigzaur

    0

    Z Poznania do Warszawy przez Gniezno????
    Do Warszawy zawsze jechało się przez Wrześnię i Konin. Przez Gniezno jechało się do Inowrocławia a potem w kierunku Bydgoszczy i Gdańska albo Torunia i Olsztyna.

  • stachud

    0

    Warto słuchać GW i zamienić samochód na pociąg.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX