Gazeta.pl Next >  Biznes >  Wielkie maszyny za wielkie pieniądze. Tak giganci lotniczy walczą o klientów

Wielkie maszyny za wielkie pieniądze. Tak giganci lotniczy walczą o klientów

A A A
Salon lotniczy w Paryżu

Salon lotniczy w Paryżu

To będzie trudny rok, z mniejszą liczbą zamówień - stwierdzili uczestnicy 52. międzynarodowego salonu lotniczego w Paryżu. Najwięksi producenci samolotów nie poddają się jednak i zapowiadają nowości.

Zwiedzający paryski salon (organizatorzy spodziewają się 200 tys. osób) oraz przedstawiciele biznesu, których ma przybyć 150 tys., od dziś będą dyskutować o nowościach światowego przemysłu lotniczego. Znawcy branży spodziewają się, że po kilku latach dużego popytu, ten rok będzie trudny dla branży, z mniejszą liczbą zamówień.

Do gry wejdzie Max 10 Boeinga

Boeing spodziewa się zamówień na 30 mld dolarów. Pomóc ma w tym B737 Max 10, w Paryżu ogłoszono oficjalne rozpoczęcie jego produkcji. Maszyna pomieści 190-230 pasażerów, a dzięki lżejszej konstrukcji ma spalać 5 proc. mniej paliwa.

Przedstawiciele Boeinga podkreślają, że Max 10 dostanie mocniejsze skrzydła i większe silniki. Maszyna ma mieć wyższe, składane teleskopowo podwozie, co rozwiąże problemy z równowagą, obserwowane w niektórych wcześniejszych wersjach.

Amerykanie chcą konkurować z produkowanym od trzech lat A321neo. Zdobyli już wstępne zamówienia na 240 sztuk. Max 9 i 10 mają stanowić razem 25-30 procent sprzedaży maszyn 737 w ciągu najbliższych 20 lat. Rdzeniem oferty Boeinga pozostanie Max 8.

Zmiany w największym samolocie

Modyfikacje planuje także Airbus, europejski konkurent Boeinga. Chodzi o największy na świecie samolot A380, którego sprzedaż spada, gdyż linie lotnicze przerzucają się na nieco mniejsze maszyny dwusilnikowe, które są łatwiejsze do wypełnienia przez pasażerów oraz tańsze w utrzymaniu.

A380 ma być wyposażony w pionowe końcówki skrzydeł, które dzięki mniejszemu oporowi powietrza zredukują zużycie paliwa o 2 proc. Wcześniej zrezygnowano z szerokich schodów prowadzących na górny pokład na rzecz bardziej zwartej struktury, co umożliwiło dodanie foteli.

Magazyn Porażka: Media kreują wyspy szczęśliwości, które dla wielu są po prostu nieosiągalne [NEXT TIME]

Polecamy
Komentarze (9)
Wielkie maszyny za wielkie pieniądze. Tak giganci lotniczy walczą o klientów
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX