Zobacz, jak będzie wyglądał polski samochód elektryczny. Państwowa spółka pokazała projekty

Praca zgłoszona w konkursie ElectroMobility Poland na karoserię polskiego samochodu elektrycznego.

Praca zgłoszona w konkursie ElectroMobility Poland na karoserię polskiego samochodu elektrycznego. (http://konkurs.emobilitypoland.pl)

Spółka ElectroMobility Poland zaprezentowała galerię prac zakwalifikowanych do konkursu na karoserię polskiego samochodu elektrycznego.

Na stronach poświęconych konkursowi można obejrzeć wizualizację 66 samochodów. Wszystkie te prace spełniły wymogi formalne konkursu i przeszły do kolejnego jego etapu. Jury konkursu będzie uważnie przyglądało się pracom w lipcu i w sierpniu. Rozstrzygnięcie nastąpi 12 września, kiedy wyłonionych zostanie 5 zwycięskich wizualizacji na podstawie których powstaną jeżdżące prototypy.

- Wysoki poziom merytoryczny projektów spowodował, że jury konkursu będzie miało z czego wybierać. Efektowność wizualizacji jest dowodem na to, jak wielki potencjał drzemie w polskich projektantach i inżynierach. Chcemy skorzystać z tych atutów na rodzimym rynku - mówił w poniedziałek, podczas wystąpienia na wrocławskim Kongresie Regionów, gdzie odbyła się pierwsza prezentacja prac konkursowych, Maciej Kość, prezes ElectroMobility Poland.

Konkurs na karoserię polskiego samochodu elektrycznego zorganizowany przez spółkę ElectroMobility Poland powołaną do życia jesienią ubiegłego roku przez cztery państwowe koncerny energetyczne jest pierwszym etapem prac na budową polskiego samochodu elektrycznego. - Żeby za kilka lat sprzedać samochód „made in Poland”, już dziś trzeba dbać, aby produkt wpisywał się w oczekiwania ludzi – uważa Piotr Zaremba, szef projektu Electromobility Poland.

 – Konkurs ma pokazać jakiego samochodu chcą kierowcy w naszym kraju. Potem przyjdzie czas na prototypy i krótkie serie, które będziemy poddawać weryfikacji przyszłych użytkowników. Dokładne odzwierciedlenie oczekiwań polskiego konsumenta może być naszym wyróżnikiem na rynku motoryzacyjnym – uważa Zaremba.

Zobacz także
Komentarze (196)
Zobacz, jak będzie wyglądał polski samochód elektryczny. Państwowa spółka pokazała projekty
Zaloguj się
  • vladexpat

    Oceniono 46 razy 40

    Teraz najważniejsze. Wybór koloru lakieru. Jak już to przejdziemy, to reszta jakoś się pewnie sama zrobi.

  • hegch3

    Oceniono 65 razy 39

    Dobra zmiana. Widać można coś więcej niż być czyjąś tanią montownią.

  • clamcay

    Oceniono 17 razy 5

    pewnie że projekt karoserii powinien powstać na końcu, ale tak to już jest że artykuły o akumulatorach nie porywają emocji i nie lądują na pierwszych stronach portali :) Ma być głośno o tej idei no to jest głośno - i bardzo dobrze, nawet jeśli ostatecznie autko nie będzie przypominało żadnego z konkursu.

    Niektóre projekty koszmarne, ale niektóre bardzo fajne. Mnie najbardziej się spodobał projekt Kamila Podolaka (w galerii nie ma, jest na stronie) bo przypomina nieco naszego "malucha" :)

  • oteksamptis

    Oceniono 3 razy 3

    No i już. Pokazali projekty i pewnie na tym wszystko się skończy.

  • antey

    Oceniono 8 razy 2

    Taki inny vapourware - Clic - to przynajmniej był przemyślany. Z założeniami można bylo dyskutować, ale była wizja produktu. Tu jest tylko wizja artystyczna...
    Znamienne, że nie ma ani jednego projektu autobusu / busa - czegoś, co jeździ często i na stałych przewidywalnych trasach.

  • ochujek

    Oceniono 3 razy 1

    Kiedy będzie konkurs na akumulatory? To najsłabsze ogniwo samochodów elektrycznych.

  • newpatric

    Oceniono 1 raz 1

    W Polsce powstanie pierwszy na świecie elektryczny samochód opalany węglem!

    # DobraZmiana :)

  • nn311

    Oceniono 1 raz 1

    Gdyby podstawy technologiczne układu zasilania w energię były tak dobrze opanowane jak w przypadku pozostałych elementów tradycyjnych aut, to można by się podniecać tym jak będzie wyglądał. Ja się raczej pytam jak długo będzie akumulował sobie energię, jaki będzie miał zasięg, przy podstawowym założeniu że ma pomieścić 5 osób ma mieć pojemność bagażową jak dla standardowego kombi sedana chatchbacka, nośność dla pasażerów i bagażu na takim samym poziomie. Powinien przyśpieszać nie wolniej niż 9-11 s/100 i uzyskiwać prędkość min do 160-180 (co da rozsądny zapas). A dobór wyglądu na tym etapie to bicie piany. Przedstawcie projekty konkursowe inżynierów na napęd i akumulator energii

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane

Najnowsze informacje