PKO BP zmieni się nie do poznania? Wprowadzają "stanowiska samoobsługowe"

PKO Bank Polski testuje cztery pierwsze stanowiska samoobsługowe. Można w nich wpłacić i wypłacić gotówkę, ale też wykonać przelew, założyć lokatę itd.

W wybranych placówkach banku PKO BP pojawią się pierwsze stanowiska samoobsługowe: dwa w Warszawie i dwa w Jeleniej Górze. Urządzenia NCR SelfServ 83 Series zostały wyposażone w ekrany dotykowe oraz oprogramowanie, które pozwala na realizację bardziej skomplikowanych transakcji niż sama wpłata i wypłata gotówki.

Bankomat Self Serv 80 SeriesBankomat Self Serv 80 Series źródło : NCR

Pilotaż będzie realizowany w dwóch etapach. Na początek klienci będą mogli dokonywać wpłaty, wypłaty, przelewu, założenia lokaty, sprawdzenia lub wydruku salda oraz innych operacji dostępnych obecnie w bankomatach. W dalszej kolejności klienci będą mogli uzyskać pożyczkę, dokonywać wpłat na obce konta, zrealizować przelew do urzędu skarbowego lub ZUS oraz zakładać rachunek oszczędnościowy. Lista dostępnych transakcji będzie sukcesywnie zwiększana.

Podobne maszyny już obsługują m.in. klientów banku Barclays. 

- Nawiązanie współpracy z PKO BP wprowadza bankowość detaliczną w Polsce w
nową erę. Bankomaty zainstalowane w placówkach banku zapewniają wysoki
poziom bezpieczeństwa, są łatwe w obsłudze i pozwalają na szybsze realizowanie
transakcji – podkreśla Bartłomiej Śliwa, Dyrektor Zarządzający na Europę Wschodnią NCR.

PKO BP, karta i kod PIN

Do wykonania transakcji wystarczy karta debetowa i kod PIN. - Stanowiska samoobsługowe podnoszą komfort klientów, a z drugiej strony zmniejszają koszty obsługi i obniżają niezbędne zaangażowanie pracowników, dzięki czemu ci mogą angażować się w obsługę klientów zainteresowanych bardziej skomplikowanymi produktami – komentuje Zbigniew Jancewicz, kierownik zespołu w Departamencie Sieci i Optymalizacji Procesów. – Celem prowadzonego pilotażu jest ocena procesu obsługi klienta i sprawdzenie poziomu wykorzystania stanowisk samoobsługowych w naszych realiach. Rozwiązanie to z powodzeniem zostało zastosowane na rynku brytyjskim m.in. w banku Barclays – dodaje.

Z kas samoobsługowych mogą skorzystać wszyscy klienci indywidualni i firmowi posiadający karty do rachunku bankowego.

Dymek: Bałam się założenia firmy. Wydaje mi się, że lęk jest typowy dla kobiet. Chłopców wychowuje się inaczej [NEXT TIME]

Więcej o:
Komentarze (62)
PKO BP zmieni się nie do poznania? Wprowadzają "stanowiska samoobsługowe"
Zaloguj się
  • maciej_aszek

    Oceniono 30 razy 6

    Czyli to takie stacjonarne smartfony, czynne w godzinach pracy oddziałów?
    Super! Technologia najwyższych lotów.

  • Corven Dallas

    Oceniono 9 razy 3

    Nic nie zmienia faktu że PKO jest molochem i dinozaurem który w nosie ma wygodę małych klientów.
    Jest on tak nowoczesny jak kocioł parowy..

  • krark

    Oceniono 2 razy 2

    Opłata za prowadzenie "KONTA ZA ZERO" w PKOBP wynosi 6,90 zł (sześć złotych i dziewięćdziesiąt groszy) miesięcznie.
    I tyle w temacie.

  • truten.zenobi

    Oceniono 1 raz 1

    buchacha.. już widzę 80 letnią babcię obsługującą to "diabelstwo"
    "siłą" a może nawet "śłom" tego banku była obsługa bezpośrednia bo gro klientów to osoby starsze. młodzi mają internet i generalnie tego nie potrzebują... ot kolejny przykład oderwania od realiów managerów w dużych "państwowych" firmach.

  • krzysw73

    Oceniono 5 razy 1

    Koreanczycy (pewien koreanski gigant przemyslowy) produkuja wlasnie dla jednego z australijskich bankow takie multi kombajny. Mozliwosc pelnego zalatwienia spraw bankowych, biometria, skaner dokumentow, zawieranie umow itp.
    Czy to bedzie cos podobnego w PKO? Zobaczymy? Jesli tak, to na pewno usprawni obsluge i przeniesie klientow troche w przyszlosc.

  • net POINT

    0

    PKO BM w moim mieście to PRL w dosłownym znaczeniu tego słowa, nic się w tym banku nie zmieniło od tego czasu zarówno jeśli chodzi o wystrój, na poziomie obsługi skończywszy, permanentne kolejki , brak klimatyzacji, nie wspominając o kilku na krzyż miejscach parkingowych w samym centrum miasta gdzie żeby zaparkować trzeba byłoby jeżdzić do okoła pół dnia, to skutecznie zniechęca do załatwiania jakichkolwiek interesów w placówce, dziś cenny jest czas, nikt nie ma czasu na to żeby jeżdzić godzine żeby znależć miejsce lub parkować 2 km od banku czy iść tam z domu na pieszo, nie mówiąc o odstaniu godziny w kolejce do okienka .... Oddziały stacjonarne to relikt przeszłości, wszystko powinno się załatwiać przez internet, a jedynymi stacjonarnymi punktami banków powinny być wpłatomaty i bankomaty dla niesczęsnej gotówki która niestety w wielu punktach handlowych wciąż jest jedyną formą płatności o zgrozo

  • Inox Victor

    0

    Brawo. Tylko po co? Wpłatomaty już są a przelewy i inne operacje bankowe można zrobić udostępniając klientom internetowe punkty obsługi w placówkach. Tak ma od lat ING. Proponowałbym zająć sie falsyfikatami które niedouczeni kasjerzy PKO wypuszczają do obiegu przerzucając całą winę na nieświadomych klientów

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX