Wznowiono transport węgla Odrą. Węgiel popłynął z Gliwic do Wrocławia

Transportowe serce miasta Gliwice.
Gliwicki port dostarcza miedzy innymi węgiel z Gliwic do Wrocławia

Transportowe serce miasta Gliwice. Gliwicki port dostarcza miedzy innymi węgiel z Gliwic do Wrocławia (Fot. Maciej Kowal)

Pierwszy raz od pięciu lat barki z węglem wyruszyły z Portu Gliwice do Wrocławia, do elektrociepłowni Kogeneracja.
Wróć do artykułu
Zobacz także
  • Guenther Oettinger Po Brexicie trzeba ciąć budżet Unii Europejskiej. Są pierwsze szacunki
  • Premier rządu PiS Beata Szydło i wicepremier Mateusz Morawiecki podczas wspólnej konferencji prasowej. Warszawa, KPRM, 29 września 2016 Fiskus idzie na wojnę z galeriami handlowymi. Głównie zagranicznymi. Chce od nich dodatkowego podatku
Komentarze (27)
Wznowiono transport węgla Odrą. Węgiel popłynął z Gliwic do Wrocławia
Zaloguj się
  • swinton

    Oceniono 5 razy 3

    Za niska glebokosc rzeki.
    Oto czego ucza sie dziennikarze.
    W podstawowce mowilo sie 'rzeka za plytka'.

  • Adam Sowa

    Oceniono 13 razy 3

    OT Logistics patrzy na problem z własnej komercyjnej perspektywy i oczywiście chcieliby a wydać miliardy na regulację rzek! Tylko po co regulować rzeki skoro przewozy masówki spadają z roku na rok?? Dziś to 2,5 razy mniej niż za PRL!!! A w przyszłości będzie jeszcze mniej! Z resztą kolej jest dziś wykorzystywana może w 60% i z powodzeniem poradzi sobie z przewozem towarów w Polsce!

  • Oceniono 5 razy 3

    A obserwując w ostatnich latach port Gliwice straciłem nadzieję że to będzie jeszcze kiedyś żyć. Pamiętam czasy jak ten port pracował cała dobę. Zapchany był barkami zwszelakimi towarami.wierzę że ku dobremu idzie

  • Lech Kuc

    Oceniono 4 razy 2

    Kto pamięta jak barkami próbowano transportować samochody Fiat ?

  • krytek-7

    Oceniono 1 raz 1

    Cala Europa Zachodnia jest pokryta siecia kanalow,ktore sa intensywnie wykorzystywane do celow transportowych.
    Mondre polaczki sa innego zdania,poniewaz dla nich jedynym symbolem postepu i ekonomii jest woz drabiniasty.

  • 1234qwerty

    0

    Może dokładnie opiszecie ten transport węgla do ciepłowni bo chyba to ani taniej ani szybciej z tym wielokrotnym przeładunkiem.

  • wojteksta

    Oceniono 8 razy 0

    40 wagonów po 60 ton to już jest 2400 ton!!! Z Sośnicy do portu - jak znam PKP - 2 dni, potem barką/barkami - 2 dni?. W tym czasie ten pociąg byłby już we Wrocku. Do tego dochodzą za- i rozładunki. A na "Opolu", to znów trzeba będzie na wagony załadować. To może wróćmy do transportu furmankami?

  • 1234qwerty

    Oceniono 6 razy 0

    A jak to wychodzi kosztowo ??

  • rudi46

    Oceniono 8 razy 0

    Będąc w Niemczech i patrząc na Ren czy Dunaj wydaje mi się że tam muszą mieszkać wariaci widząc ilość
    żeglugi na tych rzekach

  • Adam Sowa

    0

    OT Logistics patrzy na problem z własnej komercyjnej perspektywy i oczywiście chcieliby a wydać miliardy na regulację rzek! Tylko po co regulować rzeki skoro przewozy masówki spadają z roku na rok?? Dziś to 2,5 razy mniej niż za PRL!!! A w przyszłości będzie jeszcze mniej! Z resztą kolej jest dziś wykorzystywana może w 60% i z powodzeniem poradzi sobie z przewozem towarów w Polsce!

  • rasta-mw

    0

    Można na nich psioczyć, ale tanie linie lotnicze są tanie nie bez powodu, w samolocie liczy się waga, przewoźnik by zaoszczędzić musi ją zmniejszyć (np. ograniczeniami jak w treści artykułu) lub wprowadzić dodatkowe opłaty.
    Chcecie wozić słoiki z kaszanką, to wybierzcie autokar, wyjdzie taniej.

  • dzabson

    Oceniono 2 razy 0

    Rzesza ludzi w Polsce pali tytoń bez akcyzy czy papierosy sprowadzone ze wschodu...po podwyżce akcyzy na e papierosy to samo będzie z produktami związanymi z e paleniem..

  • oko2009

    Oceniono 3 razy -1

    Ani szybciej, ani taniej. Więc skąd ten zachwyt? Wszystko w Polsce stawiane jest na głowie. Cofamy się do średniowiecza.

  • przemysl_to

    Oceniono 4 razy -2

    można? MOŻNA !!!!

  • greg.waw

    Oceniono 6 razy -2

    Ciekaw jest jak długo płynęła ta barka w porównaniu z przejazdem pociągu. Oczywiście wliczając czas przeładunku z pociągu na barkę i odwrotnie, jeżeli było to potrzebne.

  • rozdeptany_przez_pis_robak

    Oceniono 3 razy -3

    Kolejnym usprawnieniem będzie przewożenie węgla narodowymi furmankami, po awaryjnym pasie A4. Na trasie z Gliwic do Wrocławia taki pas akurat jest.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane

Najnowsze informacje