Komentarze (106)
Samoloty bez pilotów już za 8 lat? Tej rewolucji pasażerowie boją się jak ognia
Zaloguj się
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • radhex

    Oceniono 6 razy 2

    żadne 2025, to tak jakby w 2010 mówić że teraz będą - nieprędko to się stanie jeśli w ogóle

  • ws21

    Oceniono 2 razy 0

    Wyraźnie odstaję od przeciętnego pasażera. Bo ja bardzo się cieszę że najsłabsze ogniwo zostanie wyeliminowane. Z przyjemnością wsiądę do samolotu bez pilota za sterami.
    Czego się ludzie boją nie pojmuję. Większe prawdopodobieństwo że człowiekowi odbije i spowoduje katastrofę niż że maszyna sfiksuje. Metro w Dubaju jeździ już 8 lat bez obsługi i nie słyszałem o żadnym wypadku.

  • mocno_kwasny

    Oceniono 2 razy 0

    I wtedy terroryści zamiast się rozrywać kupią mózgowca który klepnie parę linijek kodu i kilkaset osób pójdzie do piachu. No rewelacyjny pomysł w imię chciwości ;-)

  • siekieraaxe

    Oceniono 2 razy 0

    A jak bateryjki wysiądą
    to stewardesa krzyknie:
    "czy leci z nami pilot?

  • tonieemail

    0

    śli chodzi o rodzaj zatrudnienia, najbardziej otwarte na loty bez pilotów są osoby samozatrudnione w pełnym wymiarze czasu (30 proc.). W dalszej kolejności plasują się osoby zatrudnione na etacie (21 proc.), samozatrudnieni w niepełnym wymiarze (19 proc.), studenci (18 proc.), zatrudnieni na ułamek etatu (12 proc.), niepracujący poza domem (10 proc.) oraz emeryci (8 proc.)

    Od razu mi lepiej. Bez tych danych nie mógłbym żyć. BTW cargo nie sobie lata bez pasażerów. A nie czekaj cargo też wypełniło ankiete.

  • antoniferdynand

    Oceniono 2 razy 0

    Z całym szacunkiem ale z tego co pamiętam Airbus A320 pełny lot na autopilocie z uwzględnianiem startu i lądowania odbył bodajże na początku lat 90-tych XX w. Piloci byli obecni na pokładzie ale nie dotykali wolantów. Ten przelot wykonany został w oparciu o standardowe systemy pokładowe. Nie wiem też czy A320 był w tym zakresie pierwszy. Reasumując - autonomiczne samoloty pasażerskie funkcjonują od dobrych 30 lat chociaż nikt ich nie wykorzystuje w takim zakresie.

  • zbych21

    Oceniono 2 razy 0

    Ludzie zawodzą znacznie częściej niż automaty. Automatowi nie odbije palma, nie ulega naciskom, tylko ściśle przestrzega procedur.

  • Krzysztof Żabicki

    Oceniono 2 razy 0

    Statystyki są nieubłagane - większość katastrof powodują ludzie. Tutaj będzie trzeba zmierzyć się z faktem - ile wypadków będziemy w stanie zaakceptować gdy pilotami będą automaty.

  • habib78

    Oceniono 3 razy -1

    jedyna katastrofa z ostatnich 5 lat, w cywilizowanych liniach europejskich to smaobójstwo pilota. Więc ja jestem za.
    Byle tylko nasi politycy latali z załogą bo potem pozstają zpaisy rozmów w kokpicie, z których nijak nie da się wykpić.
    A tak to mielobyśmy już 1000 nowych idiotycznych teorii.

  • jakis_gosc012

    Oceniono 1 raz -1

    Np metro bez maszynisty już od dawna jeździ w wielu miastach na całym świecie, nawet w Budapeszcie takie mają na najnowszej, czwartej linii oddanej do użytku w 2014 roku i nikt się nie boi nim jeździć. Sam będąc na wakacjach w Budapeszcie codziennie tą linią jeździłem i nie zauważyłem żeby ktoś jechał z jakimś strachem w oczach. Pociąg porusza się identycznie jak taki, który prowadzi człowiek.

  • jami100

    Oceniono 1 raz -1

    jesli społeczeństwa ulegną pislamizacji, to samoloty bez pilotów i samochody bez kiewrowców- to dobre rozwiazania.

  • Leszek Krajewski

    Oceniono 3 razy -1

    A ile człowieczeństwa zostanie ludziom, jak automaty są bez duszy?.

  • starsailor3

    Oceniono 2 razy -2

    Przynajmniej nie wleci w górę jak ten chory na depresję Niemiec.

  • outsider44

    Oceniono 4 razy -2

    Ciekawe są te opory przed automatyzacją. Automat nie upije się, nie ma stresu po zdradzie żony, myśli samobójczych, no i trudno go sterroryzować. Jeżeli producenci udowodnią, że radzi sobie także w sytuacjach kryzysowych, nic tylko czekać na zakończenie etapu, w którym za sterami siedzieli żywi piloci.

  • dziala_nawalony

    Oceniono 2 razy -2

    taaa..a jaka oszczednosc na procedurach bezpieczeństwa, skoro automat pilotem,to nie będzie potrzeby lacznosci głosowej z ziemia,a stewardesy tylko do wozkow z zarciem..nikt takiego samolotu nie porwie,no bo i jak mialby to zrobić??,bo ewentualny porywacz nie będzie miał z kim gadac

  • sop3

    Oceniono 2 razy -2

    No przecież kosmiczne promy i bezzałogowce już dawno funkcjonują Kwestia dopracowania technologi.Alleluja i do przodu.

  • fakej

    Oceniono 4 razy -2

    Gdzieś na początku lat 90 czytałem w "Wiedzy i Życiu" o jakimś samolocie pasażerskim do pilotowania którego miał być potrzebny pilot i pies. Pies miał pilnować aby pilot niczego nie dotykał.

  • dziennikarz12

    Oceniono 3 razy -3

    czy jak sie idzie na smierc t wykrztalcenie ma znaczenie?????? jakis chory czlowiek robi te statystyki!!! bedzie fajnie jak taki pierwszy samolot spadnie a na pokladzie beda sami inzynierowie honoris lekarze ,sama smietanka ludzi wykrztalconych!!!!!!! a moze z martwych wstana????

  • zibiny

    Oceniono 3 razy -3

    50% katastrof jest z winy pilota a wiec bedzie 50% lotniczych wypadkow mniej :D

  • vladek

    Oceniono 5 razy -3

    Nie widze problemu. Jak juz autonomiczne samochody sie rozpowszechnia i oczywiste (miejmy nadzieje) stana sie korzysci takie jak mniejsze korki, mniej wypadkow, skrocenie czasu przejadu, oszczednosci na paliwie itp. to i do autonomicznych samolotow sie przekonamy. W praktyce czesto i tak caly lot duzym komercyjnym jetem, wlacznie z ladowaniem i startem, juz dzis jest automatyczny i udzial pilota sprowadza sie coraz czesciej do roli obserwatora.

  • krzysztof_ptk

    Oceniono 4 razy -4

    A nikt się nie boi ciężarówki bez kierowcy na autostradzie...

  • Emil Wawrzycki

    Oceniono 4 razy -4

    To nie mają być w pełni autonomiczne samoloty tylko wspomagane sterowaniem z naziemnego centrum kontroli lotów. Trik polega na tym że jeden kontroler może prowadzić zdalnie kilka takich samolotów i tu jest oszczędność

  • ws21

    Oceniono 5 razy -5

    A czego to się bać? Człowiek jest najsłabszym elementem tej układanki. Mało wypadków przez niego spowodowanych, a niekiedy nawet celowo? Jeździłem metrem automatycznym i czułem się bezpiecznie. Jeśli miałbym wybierać pomiędzy samolotem bez pilota i z kapitanem zdecydowanie wybiorę ten pierwszy.

  • swqeqwd

    Oceniono 5 razy -5

    Nie rozumiem problemu. Nowsze Boeingi Dreamliner-y lecą głownie na autopilocie. Co więcej autopilot w nich potrafi wylądować i wystartowaćdo lądowania potrzebny jest z tego co mi wiadomo pas z ILS CAT III(radjowy system nawigacyjny) . Są przypuszczenia, że zrobi to lepiej niż pilot w niekorzystnych warunkach lepiej określi jak dostosować maszynę do lądowania. Hello..cywilizacja idzie do przodu. Trzeba się rozwijać i moim zdaniem nie ma co się bać.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX