Spółka Alibaba wielka niczym chiński smok. Ale rośnie dalej jak na drożdżach i może zainwestuje w Polsce

Marcin Kaczmarczyk
Najnowsze wyniki kwartalne Alibaby, wielkiego internetowego sprzedawcy z Chin, robią wrażenie. Jego przychody w drugim kwartale wzrosły aż do 7,51 mld dol., czyli są większe o ponad połowę od osiągniętych w analogicznym kwartale ubiegłego roku.

Alibaba jest dzisiaj już jedną z ikon światowego handlu. To gigant, którego zestawia się coraz częściej z amerykańskim Amazonem. Znaczna część Polaków kupuje już w sklepach Alibaby, w tym głównie na stronach jego platformy AliExpress.

Chińska spółka pochwaliła się właśnie, że w drugim kwartale jej przychody wzrosły do 7,51 mld dol., czyli są większe aż o 56 proc. niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

To bardzo dużo, choć do największego gracza na rynku jeszcze Chińczykom sporo brakuje – Amazon w drugim kwartale osiągnął sprzedaż na poziomie niecałych 38 mld dol. Amerykanie jednak rozwijają się teraz wolniej od Alibaby, powiększyli sprzedaż w ciągu roku o niecałe 25 proc.

Zysk netto chińskiego specjalisty od handlu w internecie robi wrażenie – firma na czysto od kwietnia do końca czerwca zarobiła 2,17 mld dol.

Czytaj więcej: Snapchat przegrywa z Instagramem. Rosną straty, inwestorzy zaczynają uciekać.

Miliardowe inwestycje

Alibaba wydaje również ostatnio ogromne kwoty na przejęcia. Jest właśnie w trakcie domykania zakupu mniejszościowego pakietu akcji w dużym indonezyjskim serwisie Tokopedia – chce na ten cel wydać 1,1 mld dol.

Podobną kwotę Chińczycy wyłożyli w czerwcu na kupienie sporego pakietu akcji w firmie Lazada Group z Singapuru, parającej się handlem w internecie. Stali się jej największym większościowym akcjonariuszem.

Zarząd Alibaby potwierdził również, że szuka innych okazji inwestycyjnych poza granicami Chin – w tym w USA i w Rosji.

Być może więc chiński gigant e-commerce zaistnieje mocniej na polskim rynku. O jego bardziej zdecydowanym wejściu do naszego kraju mówiono już jesienią ubiegłego roku. Na razie jednak Chińczykom udało się wyłącznie przetłumaczyć część serwisu AliExpress.

Tekst pochodzi z blogu „Giełda i gospodarka.pl”

Więcej o:
Komentarze (10)
Spółka Alibaba wielka niczym chiński smok. Ale rośnie dalej jak na drożdżach i może zainwestuje w Polsce
Zaloguj się
  • onuce-precz

    Oceniono 6 razy 2

    amazon olewa do tej pory polske. brak zapłaty w złotówkach, brak jez. polskiego, brak polskiej strony www. jesteśmy największym krajem z europy który nie ma domeny.pl. trudno się dziwić ze tracą rynek. a aliexpres, tandeta, tandeta, tandeta!!!l

  • starosta82

    Oceniono 4 razy 2

    przecież Alibaba to jakieś badziewne chinskie no name/podrówki.
    jak to chcecie zestawić z amazonem, który handluje produktami z brandem?
    myslicie ze kupi taniej u dostawcy ? np w sony corp ?

  • Ireneusz Bieleń

    Oceniono 4 razy 0

    Korzystam od dwóch lat. Kilkadziesiąt transakcji. Żadnej wtopy. Szybko, solidnie, rozsądnie cenowo, w większości przypadków przesyłka do Polski gratis. Nawet przy zakupach poniżej jednego dolara.

  • piotrt707

    Oceniono 2 razy 0

    Kupiłem telefon z virusem (gratis).

  • dk7000

    Oceniono 6 razy 0

    Na razie to słabo wygląda, założyłem konto, na nastepny dzień chciałem się zalogować, właczyła się jakaś weryfikacja konta, była tylko opcja podaj numer telefonu wyslemy kod, podałem, podałem drugi raz, trzeci, nic nie przyszło. Załozyłem drugie konto z innym mailem, zamówiłem towar, zapłaciłem, wszystko ok. Towar przyszedł, wszystko spoko, chciałem coś innego zamówić, złe hasło, hmmm no zapisałem sobie i wcześniej było ok. No nic resetuje - do dziś nie dostałem maila z resetem - tak tak, sprawdzałem spam i wszystkie możliwe foldery. Trzeci raz konta zakładać nie będę.

  • konigin

    Oceniono 14 razy -8

    Za Chiny Ludowe tam nie zamowie. Pozostaje przy Amazonie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX