Tiger się doigrał. Jedna czwarta konsumentów planuje bojkotować produkty Maspeksu

Z sondażu przeprowadzonego na zlecenie serwisu rp.pl wynika, że co czwarty respondent planuje bojkotować produkty firmy Maspex. To cena, jaką producent płaci za kryzys wizerunkowy, wywołany zamieszczeniem kontrowersyjnego wpisu na instagramowym profilu marki.

Burzę wywołała grafika ze środkowym palcem, napisem "Dzień pamięci" i hasłem "Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!" na 1 sierpnia. O ile konsumentom do tej pory nie przeszkadzał - a nawet podobał się kontrowersyjny kierunek komunikacji, jaki obrała marka - tak żarty z powstania warszawskiego już niekoniecznie.

Choć Maspex (właściciel m.in. marek Kubuś, Tymbark, Kotlin) zareagował błyskawicznie, m.in. wpłacając rekordową kwotę 500 tys. zł na konto fundacji wspierającej powstańców warszawskich, to konsekwencje felernego wpisu ciągną się za firmą do dziś. 

Lotos zapowiedział, że nie będzie sprzedawał Tigera na swoich stacjach. Bojkot napoju ogłosiło również Polskie Radio.

Pozostaje jeszcze kwestia nastawienia konsumentów, którzy na profilach w mediach społecznościowych marki deklarowali bojkot jej produktów. 

Skalę buntu konsumenckiego postanowił zbadać serwis rp.pl, który zlecił wykonanie sondażu firmie badawczej SW Research. Wynik? Aż 25 proc. badanych zadeklarowało, że nie będzie kupować produktów Maspeksu. Blisko 28 proc. nie potrafiło określić, jaką podejmie decyzję przy sklepowej półce, a 47 proc. wciąż będzie sięgać po produkty firmy.

Jak się okazuje, najwięcej szkody Tiger wyrządził sobie wśród mężczyzn, osób o wykształceniu zasadniczym zawodowym, z dochodami do 3 tys. zł. oraz żyjących w miastach do 499 tys. mieszkańców. To właśnie w tych grupach procent osób, które zapowiedziały bojkot produktów Maspeksu jest największy.

Po raz pierwszy wizerunek naszej firmy został tak mocno nadszarpnięty. Rozwijamy nasz biznes od 27 lat, przeszliśmy tę drogę bez skrótów, od garażu do dużej spółki działającej na wielu rynkach

- mówił w rozmowie z Rzeczpospolitą prezes Grupy Maspex Krzysztof Pawiński.

Więcej o:
Komentarze (170)
Tiger się doigrał. Jedna czwarta konsumentów planuje bojkotować produkty Maspeksu
Zaloguj się
  • tommms

    Oceniono 10 razy 6

    Większość z tych ankietowanych pewnie pierwszy raz usłyszało o Maspex'ie, poza tym szczerze wątpię, by byli w stanie wymienić jakiekolwiek marki tegoż podmiotu. Dlatego właścicieli marek się nie promuje, bo kryzysy wizerunkowe (czy to związane z social media, czy np. metalowa śrubka w kubusiu) miałyby dużo większy zasięg.

    Jeśli ktokolwiek jest winny to gimbaza zatrudniana na staże w agencjach pr & social media i osoby odpowiedzialne za komunikacje wewnątrz spółki.

    Długofalowo stracił na pewno wizerunek Michalczewskiego. I to on jest największym przegranym tegoż kryzysu.

  • Marta Zabłocka

    Oceniono 10 razy 6

    Ja nie rozumiem tej zawiści i bojkotowania polskiej firmy.. przecież pracuje w niej tysiące Polaków. Po co szkodzić swoim rodakom? Stało się, czasu nie cofną już, ważne że błąd zrozumieli, przeprosili i zapłacą na Powstańców.

  • garrak

    Oceniono 8 razy 6

    No dobra - co czwarty konsument będzie bojkotował produkty Maspeksu, ale czy ktoś zadał respondentom pytanie które to produkty? Idę o zakład, że jakby była lista losowych produktów i z niej kazano by tym 25% wybrać które produkty produkuje Maspex, to wyszłyby zabawne rzeczy.

  • piekarnik80

    Oceniono 18 razy 6

    Mamy ogromna PL firme, z PL kapitalem, bojkotujmy ja i kupujmy u innych... Zabierzmy prace rodakom i dajmy ja innym w imie poprawnosci politycznej czy innej glupoty.
    Z samym haslem ja sie zgadzam, mam dosc rozliczania 'komuny' , sruny i innych pierd. Szpitale maja gigantyczne dlugi, gminy / powiaty to samo. Kraj podzielony ( na mochery, pisy , nie pisy itd ) naprawde wazniejsza jest przyszlosc a nie przeszlosci.

    Moze to filmowe, moze nie: Nelson Mandela wybaczyl ludziom ktorzy wsadzili go do
    pierdla i zaczal budowac nowy , lepszy kraj zostawiajac przeszlosc za soba.... Dlaczego my tak nie mozemy?

  • horatio_valor

    Oceniono 7 razy 5

    Moherowe babunie zadeklarowały, że nie będą kupować napoju energetycznego. To tak jakbym ja zadeklarował niekupowanie strojów do baletu klasycznego i całkowity bojkot lakierów do włosów.

    A mnie się akurat ta reklama podobała. Dokładnie o to chodzi w zmianie świadomości - zapomnieć o najboleśniejszych wpadkach w historii i skupić się na sukcesach i na tym, co jeszcze może nas czekać. Skupianie się na martyrologii i budowanie tożsamości wokół tragedii i błędów buduje mentalność zakompleksionego losera, którym jesteśmy. To trzeba zmienić. Wprawdzie nie lubię napojów energetycznych, ale czasem kupię tego Tigera. Choćby na złość pisiorom.

  • pogromca_bzdury

    Oceniono 7 razy 5

    "wśród mężczyzn, osób o wykształceniu zasadniczym zawodowym, z dochodami do 3 tys. zł. oraz żyjących w miastach do 499 tys. mieszkańców. "
    I wszystko jasne...

  • gangut

    Oceniono 13 razy 5

    Maspex - to jak na nasze warunki historia sukcesu na dużą skalę. Powstanie warszawskie to historia tragicznej w skutkach głupoty i nieudolności. Jak widać - przegrańcom bliżej do innych przegrańców. Dobrze że to tylko 1/4 Polaków :-)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX