Lidl odpowiada na promocję Biedronki. Walka o klienta nabiera rumieńców

Od poniedziałku 28 sierpnia w ofercie Lidla pojawią się maskotki w kształcie warzyw - Lidlaki. Podobieństwo do promocji ze Świeżakami w Biedronce trudno nazwać przypadkowym. Tym bardziej, że tego samego dnia Biedronka rusza z drugą odsłoną "Gangu Świeżaków".

Lidlaków nie będzie się otrzymywać za zebrane punkty, wydane kwoty i tak dalej. Po prostu – każdy, kto zechce wejść w posiadanie maskotki, będzie mógł ją kupić za 9,99 zł. Maskotki będą przedstawiały warzywa i owoce: jabłko, marchewkę, pomidora, brokuł, banana oraz śliwkę. Jak informuje sieć, Lidlaki spełniają wymogi europejskiej normy dotyczącej bezpieczeństwa zabawek, są bezpieczne nawet dla niemowląt.

LidlakiLidlaki Lidl

Lidl dodaje, że wprowadza Lidlaki do oferty „w odpowiedzi na prośby i pytania klientów”. W tle jest jednak ostra rywalizacja z Biedronką, szczególnie tuż przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego. Również w poniedziałek 28 sierpnia w Biedronce rusza bowiem z akcją "Gang Świeżaków 2", w ramach której również będzie rozdawać maskotki w kształcie warzyw i owoców. Te jednak, podobnie jak w poprzedniej edycji, będą wydawane w zamian za zebrane punkty.

Punkty będzie można zbierać od 28 sierpnia do 19 listopada. Za każde wydane 40 zł przyznawany będzie 1 punkt (jedna naklejka), jednak dodatkowe punkty będzie można zdobyć też za zakup warzyw i owoców, zakup produktów specjalnych za min. 10 zł czy używając karty lojalnościowej „Moja Biedronka”. Maskotki będą wydawane za 60 zebranych naklejek (a więc w najbardziej skrajnym przypadku za 2,4 tys. zł wydane w Biedronce), choć za 30 naklejek będzie można odebrać Świeżaka po dopłacie 19,99 zł, albo mniejszą wersję maskotki, tzw. Juniora, za darmo.

Świeżaki będą wydawane do 3 grudnia lub do wyczerpania zapasów. W poprzedniej edycji akcji maskotki szybko się skończyli, i zirytowani klienci musieli je „zamawiać” i długo na nie czekać.

Gang Świeżaków 2Gang Świeżaków 2 Biedronka

Jak wynika z danych portalu Wirtualnemedia.pl, w pierwszych 7 miesiącach 2017 r. Lidl zainwestował w reklamę w tradycyjnych mediach (bez internetu) 348 mln zł. Więcej na promocję wydała tylko firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska i dystrybutor filmowy Kino Świat. Jeronimo Martins na reklamy wydaje kwoty o kilkadziesiąt procent niższe, choć również jest w czołówce największych reklamodawców w kraju.

Walka o klientów przed nowym rokiem szkolnym (a w zasadzie – o portfele klientów, wspierane pieniędzmi z 500 plus oraz, kolejny raz, programem darmowych podręczników) nabiera rumieńców. Niektóre sieci handlowe wydały specjalne gazetki z artykułami szkolnymi, a w nich promocje np. na zeszyty, kredki, piórniki czy tornistry rzędu 30 proc. i więcej. Dodatkowo, np. Tesco w gazetce promocyjnej umieściło do wycięcia kupon rabatowy uprawniający do zniżki 10 zł na wydatki powyżej 50 zł na artykuły szkolne i biurowe.

Jak wyliczył "Dziennik Gazeta Prawna", w tym roku na wyprawkę Polacy wydadzą nieco mniej niż rok temu, bo sieci zaproponowały tańsze produkty. Sieć wskazuje, że najtaniej będzie w poszukiwaniu artykułów szkolnych odwiedzić 2-3 sklepy.

***

Współtwórca Comperia.pl: Samo bycie upartym jest bez sensu. Trzeba jeszcze pokory, mądrości i otwartości [NEXT TIME]

Więcej o:
Komentarze (54)
Lidl odpowiada na Świeżaki Biedronki. Od 28 sierpnia w ofercie Lidlaki
Zaloguj się
  • zqredzik

    Oceniono 23 razy 21

    Zamiast takich pierdół wolałbym np w Biedronce śmietanę z prawdziwego zdarzenia, bez brei z mlekiem w proszku w składzie. Podobnie z kefirami, maślankami itp. Nawet w zsiadłym mleku zauważyłem mleko w proszku w składzie. Dosłownie kabaret.

  • kataryniarski

    Oceniono 24 razy 14

    Taaaak, Polak to dziwny jest: Tutaj niby Buk, Chonor, Ojcowizna, czyli w wielki skrócie "dawaj pińset", ale z drugiej...Chińskie maskotki z niemieckiego marketu... Ktoś się dziwi, że my mieliśmy 3 rozbiory i 40 lat "realnego socjalizmu", a teraz Pis???

  • play100cen

    Oceniono 3 razy 3

    ale będą filmy z bijatykami, już czekam.

  • Borek Skorek

    Oceniono 3 razy 3

    Widzieliście ceny na półkach w Lidlu i Biedronce? Efekt 500 + i minimalnej stawki płacy zmodyfikował nieco definicję " diskonta ". Emeryci muszą szaleć z radości.

  • wagadudu

    Oceniono 2 razy 2

    Jeszcze maskotki o kształcie gówna brakuje, jako rezultat konsumpcji świeżaków. Ludziom wystarczy zawinąć gó... w złotko i będą się za nim zabijać... Mopsiarstwo wszystko łyknie...

  • kar.as

    Oceniono 4 razy 2

    To słabe, że ludzie idą do konkretnego sklepu oraz dokupują zbędnych produktów aby w zamian dostać kawałek kolorowej szmatki...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX