Tiger odbija po skandalu z Powstaniem Warszawskim. Te dane absolutnie zaskakują

Wizerunkowy kryzys związany z kontrowersyjną grafiką na Instagramie nie wpłynął negatywnie na sprzedaż napoju Tiger. Przeciwnie, jego udział w rynku minimalnie wzrósł.

9 sierpnia wybuchła afera wywołana wpisem na instagramowym profilu Tigera, który nawiązywał do Powstania Warszawskiego. Na grafice pokazano środkowy, wyprostowany palec, a pod nim hasło „Dzień pamięci. Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!”. Reklama wywołała oburzenie wielu środowisk, bojkot Tigera zapowiedziały m.in. Lotos, Orlen czy Polskie Radio. Producentowi napoju, który przeprosił za błąd,  wróżono jednak dotkliwe straty finansowe.

Rośnie zamiast spadać

Okazuje się jednak, że bojkot nie przyniósł spodziewanego spadku sprzedaży energetyku. Według danych CMR zebranych z próby 400 sklepów, udziały w sprzedaży napojów energetycznych marki Tiger w tygodniu od 14 do 21 sierpnia wzrosły o 0,7 pkt. proc., w porównaniu z tygodniem poprzednim i wyniosły 19,8 proc.

Co ciekawe, w tygodniu bezpośrednio po wybuchu afery odwrócony został, trwający od lipca, spadkowy trend w sprzedaży Tigera. Na początku lipca udział tej marki w rynku wynosił 22,3 proc., w połowie sierpnia spadł do 19,1 proc. W ciągu siedmiu tygodni energetyk Maspeksu zanotował spadek sprzedaży o 3,2 pkt. proc.

Byle mówili?

Jakub Bierzyński, prezes domu mediowego OMD tłumaczy w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl, że każdy bojkot kończy się dla marek korzystnie, niezależnie od przyczyny. Trudno jednak na podstawie cząstkowych danych wnioskować, czy wzrost sprzedaży Tigera wynikał bezpośrednio z kryzysu wizerunkowego, wywołanego wspomnianą reklamą. Nie wiadomo też, czy wzrost zostanie podtrzymany.

- Tigerowi afera rozpętana na Instagramie bardzo pomogła - uważa Jakub Bierzyński. Podobnie było - jego zdaniem - z innymi markami – Cisowianką czy Ciechanem. Wzywanie do bojkotu produktów zawsze kończy się efektem przeciwnym do zamierzonego.

Witucki: Nie mam problemu z tym, że już nie zarządzam 15 tys. pracowników [NEXT TIME]

Więcej o:
Komentarze (98)
Tiger odbija po skandalu z Powstaniem Warszawskim. Te dane absolutnie zaskakują
Zaloguj się
  • laborantkolaborant

    Oceniono 15 razy 11

    mnie "absolutnie zaskakuje", że są na świecie kretyni, którzy nie dość, że za to płacą, to jeszcze ten syf wprowadzają do organizmu.

  • otopolskiepieklo

    Oceniono 21 razy 11

    bo ja wiem czy zaskakuje?

    i wcale nie chodzi mi o to banalne 'byle mówili', bo niejeden na negatywnym wydźwięku (czy czarnym PR jak kto woli) się przejechał

    ale może jednak społeczeństwo nie jest tak jednoznacznie 'patriotyczne' jak chce się je widzieć?

    akurat to powstanie jest bardzo kontrowersyjne, do tego dochodzi zmęczenie materiału szaleństwem patriotyzmu (tak zwanego} narodowego, katolickiego i prawdziwiepolskiego, co można wyraźnie dostrzec w trendach na forach

    no i mamy taki a nie inny wynik...

  • gokle

    Oceniono 18 razy 6

    Przeciez o to wlasnie chodzilo. Co szokuje stare pokolenia inspiruje dzisiejszych mlodych. To oni sa glownymi konsumemtami napoju
    ..

  • bebestman

    Oceniono 9 razy 3

    Mistrzowie marketingu. 500 tys zł to pewnie 1/3 tego co musieli by wydać na mozolną pracę przez mniej więcej rok,

  • amebaj

    Oceniono 2 razy 2

    Nic dziwnego, Tiger jest smaczny i tani ;) Dla mnie to ważniejsze niż to czy mają głupie czy mądre reklamy.

  • zyks

    Oceniono 4 razy 2

    Przecież pisałem, że lepszej reklamy nie mogli sobie wymysleć. A ten pajac, co w TVPiS wylał sobie Tigera na spodnie, zainkasował od pewnie od firmy sowite honorarium. Na pralnię. A co do meritum - mieli rację. Dość już tego bogoojczyźnianego jęczenia, wykorzystywania tego tematu w propagandzie i ogłupiania gó...arzy.

  • dyst2

    Oceniono 6 razy 2

    każdy bojkot kończy się dla marek korzystnie - Francja sprzeda u nas wiecej sera.

  • klm747

    Oceniono 1 raz 1

    napisali prawdę, więc nic dziwnego...
    ale do oszołomów i tak to nie dotrze...

  • buk-humor-dziczyzna

    Oceniono 1 raz 1

    mam w dudzie jakiekolwiek reklamy - interesuje mnie produkt

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX