Cała S7 z Warszawy nad morze się przybliża. Wykonawca kolejnego odcinka wybrany

Odciek Strzegowo-Pieńki drogi ekspresowej S7 zbuduje Strabag. Konsorcjum dwóch firm tej grupy najprawdopodobniej wygrało ceną. 22 km trasy ma być gotowe najwcześniej pod koniec 2020 roku.

Konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. i STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. wygrało przetarg. W przetargu do złożenia ofert cenowych zaproszono siedemnastu wykonawców.

Kryteria oceny ofert były trzy: cena, termin i gwarancja. Jeśli chodzi o termin wykonania, można było zaproponować krótszy niż maksymalne 37 miesięcy, ale nie krótszy niż 34 miesiące – wszyscy oferenci 34 miesiące. W przypadku trzeciego kryterium wszyscy startujący w przetargu zgłosili 10-letnią gwarancję robót. Cena stanowiła 90 proc. oceny ofert, a termin i gwarancja po 5 proc. I to właśnie cena najwyraźniej przesądziła o wygranej Strabagu, gdyż pozostałe kryteria wszyscy spełniali w takim samym zakresie.

Strabag zaoferował za wybudowanie odcinka Strzegowo-Pieńki 516,2 mln zł. Roboty budowlane według wcześniejszych zapowiedzi GDDKiA miałyby rozpocząć się w drugim kwartale przyszłego roku, a zakończyć najwcześniej w czwartym kwartale 2020 r. Inwestycja ma być współfinansowana ze środków UE.

Czytaj też: Są środki na 180 km nowych dróg. 'W najbliższych dwóch, trzech latach oddamy większość z nich do użytku'

Ocinek Strzegowo-Pieńki to kolejny fragment inwestycji obejmującej budowę 71 km drogi S7. Podzieloną ją na odcinki cztery odcinki: Napierki - Mława (14 km) – ten przetarg rozstrzygnięto na początku września, także wygrało tu konsorcjum firm Strabag, z ofertą na 294,7 mln zł; Mława - Strzegowo (21,5 km) – tutaj dwa dni temu jako najkorzystniejszą wybrano ofertę firm PORR Polska Infrastructure SA z Warszawy i PORR Bau GmbH z Wiednia z ceną 446,2 mln zł; Strzegowo - Pieńki (22 km) i ostatni Pieńki – Płońsk (13,7 km) – na rozstrzygnięcie tego przetargu jeszcze czekamy, oferty złożyło 11 wykonawców.

+++

Voelkel: W nowoczesnych firmach nie potrzebujemy ludzi, którzy nastawieni są na indywidualny cel [NEXT TIME]

Więcej o:
Komentarze (52)
Cała S7 z Warszawy nad morze się przybliża. Wykonawca kolejnego odcinka wybrany
Zaloguj się
  • gmsaxz

    Oceniono 34 razy 14

    > Inwestycja ma być współfinansowana ze środków UE

    Czy pisowcom będzie wolno po niej jeździć?

  • misko1976

    Oceniono 6 razy 4

    Co do S7 to najważniejsze odcinki to:
    1.Wylot na północ w Warszawy koło Łomianek
    2.Północny wylot z Krakowa.
    3.Południowy wylot z Warszawy z kierunku Tarczyna
    Te trzy odcinki potrzebne są od dawna.
    Docelowo trzeba wybudować cała trasę S7 Trójmiasto-Chyżne do granicy ze Słowacją ono budują u siebie ekspresówkę R3

  • susceptant

    Oceniono 3 razy 3

    S7 Gdańsk-Warszawa nie może być coraz bliżej, bo odcinek Czosnów-Warszawa (czyli wylot z Warszawy omijający Łomianki) nie ma decyzji środowiskowej, a dodatkowo nowa władza nie uznała za stosowne umieścić go na liście podstawowej inwestycji w ramach PBDK 2014-25. Jak można pisać o "przybliżaniu się"drogi skoro jeden z jej kluczowych odcinków nie powstanie w ciągu najbliższych 7-8 lat?
    Druga kwestia: na stronach GDDKiA publikowane są oferty składane na budowę poszczególnych odcinków dróg i decyzje o wyborze. Wystarczy tam zajrzeć, żeby nie pisać, że któraś oferta prawdopodobnie była najtańsza. Na tym odcinku akurat najtańszą ofertę (bodajże 506 ml zł) złożyło Salini, ale została ona odrzucona przez GDDKiA ze względu na niezgodność z zamówieniem i rażąco niską cenę. Oferta Strabag (516 mln zł) była druga. Co ciekawe, dwie kolejne oferty: Mostostalu i Budimexu, droższe o ok. 20 mln zł od oferty Strabaga, także odrzucono ze względu na rażąco niską cenę...
    Pai redaktor, po co pisać o budowie dróg, skoro tematu pani "nie czuje", a i z rzetelnym przyłożeniem się do tematu też są problemy?

  • st74

    Oceniono 3 razy 3

    "Cała S7 z Warszawy nad morze się przybliża." Czyli, że co? S7 przemieszcza się z Warszawy nad morze?

  • otopolskiepieklo

    Oceniono 5 razy 3

    czyli ILE LAT po 'gierkówce'?

    a przypominam, ze to nie jest droga na plażę, tylko dla przemysłu POLSKI (z i do portów)

    brawo WY

  • Flow Groeg

    Oceniono 5 razy 3

    Co wy tylko o Warszawie. Od Szczecina do Gdańska jest katastrofa , pozostałość lat 1930-tych. PRL, PO, i PIS nic nie robią z tą drogą
    Może skończy ten który ją zaczął

  • keram2225

    Oceniono 3 razy 3

    a co z droga Warszawa - Plonsk?

  • heleonore

    Oceniono 2 razy 2

    Strabag i wszystko jasne. "22 km trasy ma być gotowe najwcześniej pod koniec 2020 roku." 20 km budowane 3 lata?? "Konsorcjum (...) najprawdopodobniej wygrało ceną." Oni zawsze wygrywają ceną (bo takie są warunki przetargu), a potem wysyłają na plac budowy po jednej koparce i wywrotce, paru kolesi opierających się o łopaty i schodzących z budowy o 15. No ale skoro mają 3 lata na budowę 20 km, to pośpiechu nie ma. Jakby mieli połowę tego czasu, toby na 2 zmiany musieli zapieprzać i już by pewnie najtańsi nie byli.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX