Cała S7 z Warszawy nad morze się przybliża. Wykonawca kolejnego odcinka wybrany

Odciek Strzegowo-Pieńki drogi ekspresowej S7 zbuduje Strabag. Konsorcjum dwóch firm tej grupy najprawdopodobniej wygrało ceną. 22 km trasy ma być gotowe najwcześniej pod koniec 2020 roku.

Konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. i STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. wygrało przetarg. W przetargu do złożenia ofert cenowych zaproszono siedemnastu wykonawców.

Kryteria oceny ofert były trzy: cena, termin i gwarancja. Jeśli chodzi o termin wykonania, można było zaproponować krótszy niż maksymalne 37 miesięcy, ale nie krótszy niż 34 miesiące – wszyscy oferenci 34 miesiące. W przypadku trzeciego kryterium wszyscy startujący w przetargu zgłosili 10-letnią gwarancję robót. Cena stanowiła 90 proc. oceny ofert, a termin i gwarancja po 5 proc. I to właśnie cena najwyraźniej przesądziła o wygranej Strabagu, gdyż pozostałe kryteria wszyscy spełniali w takim samym zakresie.

Strabag zaoferował za wybudowanie odcinka Strzegowo-Pieńki 516,2 mln zł. Roboty budowlane według wcześniejszych zapowiedzi GDDKiA miałyby rozpocząć się w drugim kwartale przyszłego roku, a zakończyć najwcześniej w czwartym kwartale 2020 r. Inwestycja ma być współfinansowana ze środków UE.

Czytaj też: Są środki na 180 km nowych dróg. 'W najbliższych dwóch, trzech latach oddamy większość z nich do użytku'

Ocinek Strzegowo-Pieńki to kolejny fragment inwestycji obejmującej budowę 71 km drogi S7. Podzieloną ją na odcinki cztery odcinki: Napierki - Mława (14 km) – ten przetarg rozstrzygnięto na początku września, także wygrało tu konsorcjum firm Strabag, z ofertą na 294,7 mln zł; Mława - Strzegowo (21,5 km) – tutaj dwa dni temu jako najkorzystniejszą wybrano ofertę firm PORR Polska Infrastructure SA z Warszawy i PORR Bau GmbH z Wiednia z ceną 446,2 mln zł; Strzegowo - Pieńki (22 km) i ostatni Pieńki – Płońsk (13,7 km) – na rozstrzygnięcie tego przetargu jeszcze czekamy, oferty złożyło 11 wykonawców.

+++

Voelkel: W nowoczesnych firmach nie potrzebujemy ludzi, którzy nastawieni są na indywidualny cel [NEXT TIME]

Więcej o:
Komentarze (52)
Cała S7 z Warszawy nad morze się przybliża. Wykonawca kolejnego odcinka wybrany
Zaloguj się
  • wiktor_jerofiejew

    Oceniono 6 razy -2

    A bedzie chociaz jedno pobocze i conajmniej 3 pasy w jedna strone czy madal bedziemy budowac te szlaki smierci zamiast prawdziwych szerokich Autostrad ... Do tej pory w polsce niezbudowano jeszcze kawalka drogi o standartach jak chocby na zachodzie a o USA juz niewspomne - rozmazylem sie quzva...

  • susceptant

    0

    Jeszcze jedna uwaga, co do najwcześniejszego terminu oddania tej drogi. Mamy już drugą połowę września, umowy będą podpisane za 2-3 miesiące. termin wykonania to 34 miesiące, z czego 15 miesięcy na wykonanie projektu i uzyskanie pozwolenia na budowę i 19 miesięcy (bez okresów zimowych) na prace budowlane. Jeśli nie będzie opóźnień (a niestety ostatnio bywają spore na etapie projektu i wydawania ZRID - choćby na odcinku S17 Warszawa-Garwolin) to prace budowlane ruszą w marcu 2019 r. z terminem zakończenia w kwietniu 2021

  • norge

    Oceniono 2 razy 0

    jak będą budować 22 km w 37 miesięcy to całej S7 z pewnością nie dożyję, bo brakuje przeszło 200 km a to daje 370 miesięcy budowy

  • waleriandom

    Oceniono 4 razy 0

    Nie zdążą, wcześniej zabraknie pieniędzy. Jak za Gierka. czytajcie moje książki. "Fabryki dymu" na ksiegarniagazetypolskiej.pl Walerian Domanski

  • lisa2

    Oceniono 1 raz 1

    Pani Mario Mazurek, autorko niniejszego "newsa", powinna pani zmienić klawiaturę na nową. Przyczyna? już w pierwszy zdaniu : "Odciek Strzegowo-Pieńki..." zgubiła pani 2 litery "n" i "e" - powinno być Odcinek, a tak jest inne znaczenie. Odciekiem można nazwać serwatkę przy produkcji twarożku.

    :)

  • a.k.traper

    Oceniono 1 raz 1

    Czyżby morze podniosło swój poziom, bo niby jak się przybliża? Może chodzi do długość przebudowanych dróg, prosze podawać w km albo %.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX