Cała S7 z Warszawy nad morze się przybliża. Wykonawca kolejnego odcinka wybrany

Odciek Strzegowo-Pieńki drogi ekspresowej S7 zbuduje Strabag. Konsorcjum dwóch firm tej grupy najprawdopodobniej wygrało ceną. 22 km trasy ma być gotowe najwcześniej pod koniec 2020 roku.

Konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. i STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. wygrało przetarg. W przetargu do złożenia ofert cenowych zaproszono siedemnastu wykonawców.

Kryteria oceny ofert były trzy: cena, termin i gwarancja. Jeśli chodzi o termin wykonania, można było zaproponować krótszy niż maksymalne 37 miesięcy, ale nie krótszy niż 34 miesiące – wszyscy oferenci 34 miesiące. W przypadku trzeciego kryterium wszyscy startujący w przetargu zgłosili 10-letnią gwarancję robót. Cena stanowiła 90 proc. oceny ofert, a termin i gwarancja po 5 proc. I to właśnie cena najwyraźniej przesądziła o wygranej Strabagu, gdyż pozostałe kryteria wszyscy spełniali w takim samym zakresie.

Strabag zaoferował za wybudowanie odcinka Strzegowo-Pieńki 516,2 mln zł. Roboty budowlane według wcześniejszych zapowiedzi GDDKiA miałyby rozpocząć się w drugim kwartale przyszłego roku, a zakończyć najwcześniej w czwartym kwartale 2020 r. Inwestycja ma być współfinansowana ze środków UE.

Czytaj też: Są środki na 180 km nowych dróg. 'W najbliższych dwóch, trzech latach oddamy większość z nich do użytku'

Ocinek Strzegowo-Pieńki to kolejny fragment inwestycji obejmującej budowę 71 km drogi S7. Podzieloną ją na odcinki cztery odcinki: Napierki - Mława (14 km) – ten przetarg rozstrzygnięto na początku września, także wygrało tu konsorcjum firm Strabag, z ofertą na 294,7 mln zł; Mława - Strzegowo (21,5 km) – tutaj dwa dni temu jako najkorzystniejszą wybrano ofertę firm PORR Polska Infrastructure SA z Warszawy i PORR Bau GmbH z Wiednia z ceną 446,2 mln zł; Strzegowo - Pieńki (22 km) i ostatni Pieńki – Płońsk (13,7 km) – na rozstrzygnięcie tego przetargu jeszcze czekamy, oferty złożyło 11 wykonawców.

+++

Voelkel: W nowoczesnych firmach nie potrzebujemy ludzi, którzy nastawieni są na indywidualny cel [NEXT TIME]

Więcej o:
Komentarze (52)
Cała S7 z Warszawy nad morze się przybliża. Wykonawca kolejnego odcinka wybrany
Zaloguj się
  • susceptant

    0

    Jeszcze jedna uwaga, co do najwcześniejszego terminu oddania tej drogi. Mamy już drugą połowę września, umowy będą podpisane za 2-3 miesiące. termin wykonania to 34 miesiące, z czego 15 miesięcy na wykonanie projektu i uzyskanie pozwolenia na budowę i 19 miesięcy (bez okresów zimowych) na prace budowlane. Jeśli nie będzie opóźnień (a niestety ostatnio bywają spore na etapie projektu i wydawania ZRID - choćby na odcinku S17 Warszawa-Garwolin) to prace budowlane ruszą w marcu 2019 r. z terminem zakończenia w kwietniu 2021

  • lisa2

    Oceniono 1 raz 1

    Pani Mario Mazurek, autorko niniejszego "newsa", powinna pani zmienić klawiaturę na nową. Przyczyna? już w pierwszy zdaniu : "Odciek Strzegowo-Pieńki..." zgubiła pani 2 litery "n" i "e" - powinno być Odcinek, a tak jest inne znaczenie. Odciekiem można nazwać serwatkę przy produkcji twarożku.

    :)

  • susceptant

    Oceniono 3 razy 3

    S7 Gdańsk-Warszawa nie może być coraz bliżej, bo odcinek Czosnów-Warszawa (czyli wylot z Warszawy omijający Łomianki) nie ma decyzji środowiskowej, a dodatkowo nowa władza nie uznała za stosowne umieścić go na liście podstawowej inwestycji w ramach PBDK 2014-25. Jak można pisać o "przybliżaniu się"drogi skoro jeden z jej kluczowych odcinków nie powstanie w ciągu najbliższych 7-8 lat?
    Druga kwestia: na stronach GDDKiA publikowane są oferty składane na budowę poszczególnych odcinków dróg i decyzje o wyborze. Wystarczy tam zajrzeć, żeby nie pisać, że któraś oferta prawdopodobnie była najtańsza. Na tym odcinku akurat najtańszą ofertę (bodajże 506 ml zł) złożyło Salini, ale została ona odrzucona przez GDDKiA ze względu na niezgodność z zamówieniem i rażąco niską cenę. Oferta Strabag (516 mln zł) była druga. Co ciekawe, dwie kolejne oferty: Mostostalu i Budimexu, droższe o ok. 20 mln zł od oferty Strabaga, także odrzucono ze względu na rażąco niską cenę...
    Pai redaktor, po co pisać o budowie dróg, skoro tematu pani "nie czuje", a i z rzetelnym przyłożeniem się do tematu też są problemy?

  • a.k.traper

    Oceniono 1 raz 1

    Czyżby morze podniosło swój poziom, bo niby jak się przybliża? Może chodzi do długość przebudowanych dróg, prosze podawać w km albo %.

  • zara99

    Oceniono 1 raz 1

    nic sie nie przybliza,
    caly ten ruch jak sie zatrzymuje przed lomiankami, tak sie bedzie zatrzymywal bo nie ma wjazdu/wyjazdu z warszawy.

  • misko1976

    Oceniono 6 razy 4

    Co do S7 to najważniejsze odcinki to:
    1.Wylot na północ w Warszawy koło Łomianek
    2.Północny wylot z Krakowa.
    3.Południowy wylot z Warszawy z kierunku Tarczyna
    Te trzy odcinki potrzebne są od dawna.
    Docelowo trzeba wybudować cała trasę S7 Trójmiasto-Chyżne do granicy ze Słowacją ono budują u siebie ekspresówkę R3

  • dublet

    Oceniono 11 razy 1

    25 milionów za kilometr? Przekręt stulecia! W Niemczech 2 razy taniej budują!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX